Δεν θα πραγματοποιηθούν οι συναντήσεις της κινηματογραφικής ομάδας το Σάββατο 30/11 και την Κυριακή 1/12

Δεν θα πραγματοποιηθούν οι συναντήσεις της κινηματογραφικής ομάδας το Σάββατο 30/11 και την Κυριακή 1/12 για προσωπικούς μου λόγους.

Σας ευχαριστώ για την κατανόησή σας.

Μαρία Ιωσηφίδου – υπεύθυνη της κινηματογραφικής ομάδας

6η και 7η συνάντηση της κινηματογραφικής ομάδας – μόνο τα μέλη της συγγραφικής ομάδας

Το Σάββατο 23/11 (ώρα 18.00-20:00) και την Κυριακή 24/11 (ώρα 18.00-20:00) θα συναντηθούν τα μέλη της συγγραφικής ομάδας για να συνεχίσουν στη δημιουργία του σεναρίου της ταινίας. Τα μέλη της συγγραφικής ομάδας είναι: ο Γιώργος Ν., η Γκαμπριέλα, η Δήμητρα, η Ήβη, ο Θεόφιλος, η Μαριάντα, η Μυρτώ, ο Νάλτιον, ο Νίκος, η Φιονάλντα και η Χριστίνα. Όλα τα υπόλοιπα παιδιά δεν έρχονται σ’ αυτές τις συναντήσεις… απλά θα περιμένουν να τελειώσει τις εργασίες της η συγγραφική ομάδα μετά από κάποιες συναντήσεις…λίγη υπομονή…

Μαρία Ιωσηφίδου – υπεύθυνη της κινηματογραφικής ομάδας

Ένα εμπόδιο (…) για τα παιδιά της Γ1 τάξης

Έχοντας στη διάθεσή μας κάποιες ώρες επιπλέον ως Πληροφορική με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ1 τάξης, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα μικρούλι παιχνιδάκι στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Το σενάριο: μια φιγούρα – αντικείμενο την κινεί ο παίκτης με βελάκια και πρέπει να την οδηγήσει από την αριστερή μεριά της οθόνης στη δεξιά μεριά και να ακουμπήσει το χρώμα της σκηνής, οπότε και πηγαίνει στην αρχική θέση για να ξαναπαίξουμε. Στην πορεία αυτή εμποδίζει τη φιγούρα ένα εμπόδιο το οποίο ανεβοκατεβαίνει. Αν ακουμπήσει η φιγούρα μας το εμπόδιο, τότε αυτή πηγαίνει και πάλι στην αρχική θέση.

Η δημιουργία του κώδικα έγινε καθοδηγούμενη και με συνεχείς ερωτήσεις προς την ολομέλεια της τάξης καθώς τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τη δομή ελέγχου (επιλογής) για πρώτη φορά.

Παρακάτω παραθέτουμε όλα τα έργα των παιδιών της Γ1 τάξης. Επιλέγετε το έργο και κάνετε κλικ στην πράσινη σημαία. Στη συνέχεια κινείστε με τα βελάκια. Καλό παιχνίδι!

ΑνδρέαςΜάιρα – Φραντζέσκα
Αντώνης – ΓιάννηςΜανώλης – Νεφέλη
Αντώνης – ΙωσήφΜαρία – Αγγελική
Αντώνης – ΣτράτοςΜέτι – Έντρικ
Εμμανουέλα – ΜαριλίαΝικολέττα – Μαρίλια

…και για να πάρετε μια ιδέα πώς στήνουμε αυτό το παιχνίδι, σας παρουσιάζουμε τον κώδικα που αφορά τη φιγούρα που κινείται με τα βελάκια. Κάθε εντολή έχει την αξία της όπως σημαντικό ρόλο παίζει και η θέση μιας εντολής στον κώδικα.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός της Γ’ τάξης (ειδικότητα Πληροφορικής)

Ενημέρωση του blog της ΣΤ’ τάξης για τη 2η συνάντηση της κινηματογραφικής ομάδας

Ενημερώσαμε το blog της ΣΤ’ τάξης με άρθρο με τίτλο “2η συνάντηση (26/10/2019) – ταινίες και κινηματογραφικοί όροι” όπου καταγράφεται τι είδαμε και τι συζητήσαμε στη συνάντηση αυτή.

Μαρία Ιωσηφίδου – υπεύθυνη της κινηματογραφικής ομάδας

4η και 5η συνάντηση της κινηματογραφικής ομάδας – μόνο τα μέλη της συγγραφικής ομάδας

Το Σάββατο 16/11 (ώρα 18.00-20:00) και την Κυριακή 17/11 (ώρα 18.00-20:00) θα συναντηθούν τα μέλη της συγγραφικής ομάδας για να δημιουργήσουν το ακριβές σενάριο της ταινίας. Τα μέλη της συγγραφικής ομάδας είναι: ο Γιώργος Ν., η Γκαμπριέλα, η Δήμητρα, η Ήβη, ο Θεόφιλος, η Μαριάντα, η Μυρτώ, ο Νάλτιον, ο Νίκος, η Φιονάλντα και η Χριστίνα. Όλα τα υπόλοιπα παιδιά δεν έρχονται σ’ αυτές τις συναντήσεις… απλά θα περιμένουν να τελειώσει τις εργασίες της η συγγραφική ομάδα μετά από κάποιες συναντήσεις.

Μαρία Ιωσηφίδου – υπεύθυνη της κινηματογραφικής ομάδας

Γραμματάκια παιχνιδιάρικα για τα ονόματά μας

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης ασχολήθηκαν με τον προγραμματισμό στο περιβάλλον του Scratch. Οι εντολές απλές: όταν γίνει κλικ στη φιγούρα, αλλάζει ενδυμασία και ακούγεται ένας ήχος. Έτσι έχουμε μια απλή ακολουθιακή δομή η οποία όμως δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό με ένα παιγνιώδη τρόπο και πάντα συνεργαζόμενα σε ένα κοινό έργο. Ένα προβληματάκι που είχαμε ήταν να “χωρέσει” κάθε όνομα σε μια μόνο γραμμή. Επίσης, το προγραμματιστικό περιβάλλον δεν διαθέτει ελληνικά γράμματα ως φιγούρες, οπότε και “γράψαμε” τα ονόματα στα αγγλικά. Να επισημάνουμε ότι χρησιμοποιήθηκαν και ήχοι επιλεγμένοι από τα παιδιά οι οποίοι έδωσαν ένα χαρούμενο και…θορυβώδη (μερικές φορές, είναι η αλήθεια) τόνο μέσα στο εργαστήριο Πληροφορικής.

Κάνετε κλικ σε κάθε φιγούρα- γράμμα και αποκαλύπτεται το όνομα ή τα ονόματα των παιδιών που δημιούργησαν το έργο Scratch. Μην ξεχάσετε να έχετε ανοικτά τα ηχεία σας γιατί πίσω από κάθε γράμμα βρίσκεται κι ένας ήχος!

Παρακάτω καταγράφουμε τις εργασίες όλων των παιδιών. Επιλέγετε και στη συνέχεια πατάτε κλικ στην πράσινη σημαία και στις φιγούρες – γράμματα.

ΑνδρέαςΜάγια – Πέτρος
Αντώνης – ΓιάννηςΜάιρα – Φραντζέσκα
Αντώνης – Ιωσήφ Μανώλης – Νεφέλη
Αντώνης – Μαρία Μαρία – Αγγελική
Αντώνης – ΣτράτοςΜαρίνα – Τερέζα
Γιώργος – ΚωνσταντίνοςΜέτι – Έντρικ
Εμμανουέλα – ΜαρίλιαΜυρτώ – Ιωάννα
Έντισον – ΠρομηθέαςΝικόλας – Μάρκος
ΖενΝικολέττα
ΚώσταςΠαναγιώτης
ΛίλαΣεβαστιανός – Πέτρος

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός της Γ’ τάξης (ειδικότητα Πληροφορικής)

Η κινηματογραφική ομάδα ενημερώνει το blog της ΣΤ’ τάξης

Τα μέλη της κινηματογραφικής ομάδας θα κρατούν ημερολόγιο για τις συναντήσεις τους. Το ημερολόγιο αυτό θα είναι ψηφιακό και θα καταχωρούνται οι δράσεις της ομάδας στο blog της ΣΤ’ τάξης στην κατηγορία “ταινίες” στην υποκατηγορία “ταινία 2019-20”. Ας μην ξεχνάμε ότι αρχικά αυτός ήταν ο ρόλος των blogs (πριν εξελιχθούν σε ολοκληρωμένα sites)- ήταν ψηφιακά ημερολόγια.

Ξεκινάμε με το πρώτο άρθρο στο blog της ΣΤ’ τάξης: 1η συνάντηση (19/10/2019)- υπό το φως των κινητών

Μαρία Ιωσηφίδου – υπεύθυνη της κινηματογραφικής ομάδας

3η συνάντηση της κινηματογραφικής ομάδας

Το Σάββατο 09/11/2019 και ώρα 18:00-20:00 θα πραγματοποιηθεί η 3η συνάντηση της κινηματογραφικής ομάδας κατά την οποία θα συμμετάσχουν όλα τα μέλη της.

Μαρία Ιωσηφίδου – υπεύθυνη της κινηματογραφικής ομάδας