Μαθαίνουμε για τα μέσα γραφής…και παίζουμε

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ’ τάξης είχαν ήδη καταγράψει πληροφορίες για τα Μέσα γραφής, ασχολούμενοι με τον πάπυρο και την περγαμηνή, τη γραφομηχανή και την πένα και το μελάνι και πολλά άλλα. Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τη δημιουργία παιχνιδιού με το ίδιο θέμα. Κύριος σκοπός της δημιουργίας του παιχνιδιού ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή, με έναν παιγνιώδη τρόπο, με τις βασικές δομές του προγραμματισμού: ακολουθιακή, ελέγχου (επιλογής) και επαναληπτική. Τα παιχνίδια δημιουργήθηκαν στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch το οποίο είναι περιβάλλον για τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό. Στα παιχνίδια παρουσιάζονται κάποιες πληροφορίες για τα μέσα γραφής και στη συνέχεια γίνονται σχετικές ερωτήσεις στις οποίες πρέπει ο παίκτης να απαντήσει. Κατά τη δημιουργία των έργων, πέραν όλων των άλλων, είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η προσπάθεια των παιδιών από το πληροφοριακό υλικό να εξάγουν ερωτήσεις αλλά επίσης και η διαδικασία για την επιλογή και την εισαγωγή των ήχων- διαδικασία που τους άρεσε εξαιρετικά!

Το παρακάτω παιχνίδι είναι δημιουργημένο από την Πόπη και τον Δημήτρη.

Μαρία – Λεόνα
Μαρικαίτη – Κλέα
Αντωνία
Λευτέρης – Ίριδα
Δημήτρης
Γιώργος – Τάσος
Μαρία – Ίριδα
Αχιλλέας – Παύλος
Μαρία – Θοδωρής
Ενίσα – Δήμητρα

Περισσότερα για τους στόχους και τη διαδικασία των εργασιών στο: Ένα παιχνίδι για τα μέσα γραφής

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Με φαντασία και μεράκι…από τα παιδιά της Ε’

Τη σχολική χρονιά 2019-20 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε’ τάξης ασχολήθηκαν με την επεξεργασία εικόνας. Διαχειρίστηκαν και επεξεργάστηκαν εικόνες με το ελεύθερο λογισμικό Gimp. Οι στόχοι που είχαν τεθεί ήταν να διαχειριστούν ένα λογισμικό επεξεργασίας εικόνας, αρχεία και φακέλους, ένα λογισμικό επεξεργασίας κειμένου. Επίσης, να γνωρίσουν την έννοια του ελεύθερου λογισμικού, να συνειδητοποιήσουν την ευκολία με την οποία μπορεί κάποιος να επεξεργαστεί και να αλλάξει μια εικόνα, να συνεργαστούν σε ομάδες διαχειριζόμενοι κοινό έργο.

Περισσότερα για τους στόχους και τη διαδικασία των εργασιών στο: Με φαντασία και μεράκι

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Το υπολογιστικό σύστημα σε κατηγορίες

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης ασχολήθηκαν με το υπολογιστικό σύστημα τοποθετώντας τα μέρη του σε δύο μεγάλες κατηγορίες: Μονάδες εισόδου και Μονάδες εξόδου. Σε πρώτη φάση, συζητήσαμε με όλα τα παιδιά και πάλι για το υλικό των υπολογιστών στο Εργαστήριο Πληροφορικής. Στη συνέχεια επαναλάβαμε τι κάνει κάθε συσκευή του υπολογιστικού συστήματος και αν με τη λειτουργία της κάθε συσκευής εισάγουμε στοιχεία στον υπολογιστή ή εξάγουμε αποτελέσματα. Χρειάστηκε να εξηγήσουμε τι σημαίνει “Είσοδος” και τι “Έξοδος”. Σε επόμενη φάση χρησιμοποιήσαμε λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης για να κάνουμε αυτή την καταγραφή των μερών του υπολογιστικού συστήματος σε Μονάδες Εισόδου και Μονάδες Εξόδου. Φυσικά, στο τέλος τα παιδιά επεξεργάστηκαν τους εννοιολογικούς τους χάρτες ώστε να έχουν ένα αισθητικό αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας χρώματα της αρεσκείας τους κι εισάγοντας σχετικές εικόνες.

Περισσότερα για τους στόχους και τη διαδικασία των εργασιών στο: Το υπολογιστικό σύστημα σε κατηγορίες

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)