Ζωγραφιές των παιδιών της Α’ και Β’ τάξης μέσα από ένα web περιβάλλον

Στο μάθημα Πληροφορικής (ΤΠΕ), στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση βρεθήκαμε στην κατάσταση όπου οι μαθητές κι οι μαθήτριές μας διέθεταν διαφορετικές συσκευές με συνέπεια να μην έχουν ίδια περιβάλλοντα μάθησης όπως έχουμε στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου. Με σκοπό να ασχοληθούν με κάποιο εργαλείο ζωγραφικής καλέσαμε τα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης να μπουν στο διαδικτυακό περιβάλλον του abcya.com και να ζωγραφίσουν εκεί. Κάναμε επίδειξη των εργαλείων ζωγραφικής κατά τη διάρκεια του εξ αποστάσεως μαθήματος και υπήρξε κι αναρτημένο σχετικό επεξηγηματικό βίντεο στο μάθημα της τάξης στην η-τάξη. Τα παιδιά ζωγράφισαν με φαντασία καθώς το θέμα ήταν ελεύθερο. Χρησιμοποίησαν ελεύθερες γραμμές αλλά και έτοιμα σχήματα ή μοτίβα, όλα εξαιρετικά! Εκείνη την εποχή ήμασταν κοντά στα Χριστούγεννα και για αυτό και μερικές ζωγραφιές έχουν χριστουγεννιάτικο θέμα.

Οι ζωγραφιές “ανέβηκαν” στην η-τάξη και μπορείτε να τις απολαύσετε στο παρακάτω βίντεο. Εκτός από τις ίδιες τις ζωγραφιές των παιδιών, όλα αυτά δεν θα γίνονταν χωρίς την έμπρακτη συμπαράσταση και υποστήριξη των γονέων και κηδεμόνων τους οποίους κι ευχαριστούμε.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Διαβάζοντας για τις σκέψεις και τα συναισθήματα των παιδιών της ΣΤ’ τάξης – Στις μέρες του κορωνοϊού

Στο πλαίσιο των μαθημάτων Πληροφορικής (ΤΠΕ) και με απώτερο σκοπό τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης να ανακαλύψουν τη σωστή χρήση του Internet, αποφασίσαμε να ανεβάσουν άρθρα στο ιστολόγιο της ΣΤ’ τάξης. Έτσι το ιστολόγιο εμπλουτίζεται σταδιακά.

Στη φετινή σχολική χρονιά 2020-21, τα παιδιά καλέστηκαν να ανεβάσουν άρθρα με γενικό θέμα: “Στις μέρες του κορωνοϊού” το οποίο αποτελεί υποκατηγορία του: “Σκέψεις και συναισθήματα”. Τα παιδιά απέκτησαν ρόλο Συντάκτη στο ιστολόγιο με δικαίωμα να ανεβάζουν εικόνες, να προσθέτουν Νέα άρθρα και να καταγράφουν κείμενα στα άρθρα εμπλουτίζοντάς τα με τις εικόνες τους.

Αξίζει να διαβάσετε τις αναρτήσεις των παιδιών οι οποίες πραγματικά αντανακλούν τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά τους γύρω από το ζήτημα του κορωνοϊού και τις τηλεδιασκέψεις! Ο τρόπος έκφρασής τους είναι εξαιρετικά υπεύθυνος!

Να σημειώσουμε ότι όλα αυτά τα άρθρα γράφτηκαν στο διάστημα που ήμασταν στο σχολείο, ανάμεσα στις δύο περιόδους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Το ιστολόγιο συνολικά: Η ΣΤ τάξη blog-άρει

Ιδιαίτερα, κατηγορία άρθρων: Σκέψεις και συναισθήματα – Στις μέρες του κορωνοϊού -2021

Οδηγίες πλοήγησης στο ιστολόγιο:

  • Επειδή στα άρθρα φαίνεται μόνο η εισαγωγή, για να βλέπετε πλήρως τα άρθρα, επιλέγετε σε κάθε άρθρο: Διαβάστε περισσότερα ή επιλέγετε τον τίτλο του.
  • Όταν κατέβετε πλήρως τη σελίδα, επιλέγετε Προηγούμενα άρθρα για να δείτε και τα άρθρα που βρίσκονται σε άλλη σελίδα.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Συμμετοχή του σχολείου στο 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας

Την Παρασκευή 16 Απριλίου 2021 πραγματοποιήθηκε το 10ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας το οποίο περιελάμβανε παρουσίαση εξ αποστάσεως ψηφιακών έργων μαθητών και μαθητριών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Το σχολείο μας συμμετείχε με τρεις (3) παρουσιάσεις:

1.Παιχνίδια Του Scratch. Από Τα Παιδιά Της Ε’ Τάξης Αφιερωμένα στα Παιδιά της Α’: Οι μαθήτριες της Ε’ τάξης Δήμητρα Π. και Μαρία Π. παρουσίασαν τα έργα Scratch τα οποία είχαν δημιουργήσει στην προηγούμενη εξ αποστάσεως λειτουργία των σχολείων και στα πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής (ΤΠΕ). Για την υλοποίηση αυτών των προγραμμάτων όμως διέθεσαν και αρκετές επιπλέον ώρες από τον ελεύθερό τους χρόνο καθώς τα προγράμματα αποδείχτηκαν αρκετά πολύπλοκα.

Σχετικά άρθρα (από το site του σχολείου):

Να σημειώσουμε ότι έγιναν με σκοπό να παίζουν αυτά τα παιχνίδια μαθητές και μαθήτριες της Α’ τάξης και για αυτό κι ο τίτλος “…Αφιερωμένα στα Παιδιά της Α'”.

2. Μια Κινηματογραφική Ταινία Μικρού Μήκους από Απόσταση: Τα παιδιά της κινηματογραφικής ομάδας του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας Σύρου από τον Δεκέμβρη του 2020 συναντιόντουσαν μέσω τηλεδιάσκεψης και ξεκίνησαν βλέποντας αποσπάσματα παλιών ταινιών, ασπρόμαυρων και βουβών.  Έμαθαν  για κινηματογραφικούς όρους, έγραψαν σενάριο, σκηνοθέτησαν, βιντεοσκόπησαν σκηνές και πλάνα, κατέγραψαν την οθόνη της τηλεδιάσκεψης, έκαναν μοντάζ, επέλεξαν μουσική…. Και η ταινία δεν έχει τελειώσει! Περιμένουμε με αγωνία να μπορούμε να συναντηθούμε για να γυρίσουμε μια σκηνή όλοι μαζί, όπως την έχουμε ονειρευτεί! Τα παιδιά της ομάδας: Αλεξάνδρα, Θέλξη, Ιωάννα, Μαίρη, Πέτρος, Φανή, Φίλιππος.

Σχετικό άρθρο (από το ιστολόγιο της ΣΤ’ τάξης):

3.Μαθητικό Ιστολόγιο Εμπλουτισμένο με Συναισθήματα και με Δραστηριότητες: Όλα τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής (ΤΠΕ) “ανεβάζουν” άρθρα στο ιστολόγιο, το οποίο φιλοξενεί κάθε σχολική χρονιά εργασίες των μαθητών και μαθητριών της ΣΤ’ τάξης. Στο φεστιβάλ, τα παιδιά: Ιωάννα, Δημήτρης και Φίλιππος παρουσίασαν εκ μέρους όλων των παιδιών της ΣΤ’ τις δύο μεγάλες κατηγορίες άρθρων:

Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές του φεστιβάλ κι ιδιαίτερα τον Δρ Κωνσταντίνο Ζέρβα, Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Πληροφορικής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α’θμιας και Β’θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, για την ευκαιρία που έδωσαν στα παιδιά να παρουσιάσουν τα έργα τους αλλά και να αλληλεπιδράσουν με άλλα παιδιά από τα σχολεία των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τις εξαιρετικές ψηφιακές δημιουργίες τους αλλά και για την άψογη παρουσία τους κατά τη διενέργεια του φεστιβάλ με εύστοχες ερωτήσεις, ακριβείς απαντήσεις και χειροκροτήματα με τα “παλαμάκια” του webex!!!

Σας ευχαριστώ παιδιά μου! Να ‘μαστε καλά να συνεχίζουμε…

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Μαρία Π. – Στη σειρά αριθμοί και γράμματα

Η μαθήτρια της Ε’ τάξης Μαρία Π. δημιούργησε ένα εξαιρετικό παιχνίδι με δυο πίστες προγραμματίζοντας στο περιβάλλον του Scratch. Στην 1η πίστα ο παίκτης βάζει στη σειρά αριθμούς ενώ στη 2η πίστα βάζει στη σειρά γράμματα της αλφαβήτου. Επιπρόσθετη δυσκολία της δημιουργίας του παιχνιδιού είναι ότι τα αντικείμενα εξαφανίζονται μετά από το τέλος κάθε πίστας. Προτείνουμε να παίξουν το παιχνίδι αυτό τα μικρά παιδιά και για τα οποία θα είναι το πλέον κατάλληλο για να παίξουν μαθαίνοντας ή/και να μάθουν παίζοντας. Συγχαρητήρια στη Μαρία Π. που ασχολήθηκε πολλές-πολλές ώρες για να φτάσει το παιχνίδι σ’ αυτό το επίπεδο! Η δημιουργία αυτού του παιχνιδιού απαιτούσε ιδιαίτερη προσήλωση και μεράκι! Κι όλα αυτά μέσα στην καραντίνα με τα σχολεία να λειτουργούν εξ αποστάσεως…

Για να δείτε το παιχνίδι και σε πλήρη οθόνη πηγαίνετε στη διεύθυνση: https://scratch.mit.edu/projects/510151983 επιλέγετε την πράσινη σημαία και μετά: Έλεγχος Πλήρους Οθόνης

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)