Ρομποτικές κατασκευές από την ΣΤ1 τάξη

Διαθέτοντας ορισμένα πακέτα ρομποτικής τα μοιράσαμε στα παιδιά της ΣΤ1 τάξης και ξεκινήσαμε τα μαθήματά μας με θέμα τη ρομποτική. Μιλήσαμε για άξονες, γρανάζια, αισθητήρες, μετάδοση κίνησης, διασύνδεση ρομπότ και υπολογιστή. Ξεκινήσαμε με κατασκευές με καθορισμένες οδηγίες και τις οποίες αντιμετωπίσαμε ως ασκήσεις εξάσκησης και αναγνώρισης των στοιχείων. Στη συνέχεια είδαμε εικόνες από ρομποτικά αυτοκίνητα τα οποία τα παιδιά τα κατασκεύασαν και τα προγραμμάτισαν στο περιβάλλον του Scratch. Τα αυτοκινητάκια κινήθηκαν! Και στη συνέχεια ήρθε η επόμενη πρόκληση: Μετάδοση κίνησης! Ο ίδιος κινητήρας που κινεί τους τροχούς να κινεί και μια σημαία… ή κάτι τέλος πάντων… Και πώς σταματούν τα αυτοκινητάκια; Τα παιδιά ενεργοποίησαν προγραμματιστικά τους αισθητήρες απόστασης. Όλα αυτά σε ένα εξαιρετικό κλίμα συνεργασίας και δημιουργίας! Μπράβο στα παιδιά μας!

Στο παρακάτω βίντεο συμπεριλαμβάνονται και οι κατασκευές παιδιών της Ε’ τάξης που έρχονταν στα διαλείμματα και με μεγάλο μεράκι ρομποτο-κατασκεύαζαν!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Κυκλάδες…πρωτοκυκλαδικός πολιτισμός…

Κυκλάδες…

το δικό μας μαγευτικό σύμπλεγμα που τα νησιά του αποτέλεσαν κοιτίδα πολιτισμού ανά τους αιώνες.

Τα παιδιά του Στ’2 τμήματος του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, εμβαθύνουν τις γνώσεις τους για την τοπική τους ιστορία μέσα από ομαδικές και ατομικές εργασίες- δραστηριότητες- εκπαιδευτικά παιχνίδια και κατασκευές.

Εκκίνηση αποτέλεσε ο Πρωτοκυκλαδικός πολιτισμός (Εποχή του Χαλκού την 3η χιλιετία π.Χ) που έγινε γνωστός κυρίως από τα μικρά μαρμάρινα αγάλματα, τα ειδώλια, που βρέθηκαν σε αφθονία σε τάφους και οικισμούς. Για την υλοποίηση του προγράμματος χρησιμοποιήθηκε και η Μουσειοσκευή του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.

Δασκάλα

Βάσω Μπάτζιου

Οδηγούμε το ρομποτάκι Thymio στα βασικά μέρη του υπολογιστικού συστήματος

Τη σχολική χρονιά 2021-2022 για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης τη ξεκινήσαμε με το ρομποτάκι Thymio. Κατ’ αρχάς συζητήσαμε για τους αισθητήρες και τους κινητήρες. Πού συναντάμε τους αισθητήρες; Ανοίγουν κάποιες πόρτες όταν πλησιάζουμε, “σφυρίζει” το αυτοκίνητο όταν παρκάρουμε προς τα πίσω και πλησιάζουμε εμπόδιο, τρέχει το νεράκι όταν περνάμε το χέρι μας κάτω από κάποιες βρύσες,…

Θέσαμε σε λειτουργία το ρομποτάκι Thymio κι ενεργοποιήσαμε τη λειτουργία που έχει να φέρεται “φιλικά”: ενώ κυκλοφορεί στον χώρο ακολουθεί ό,τι βρίσκεται μπροστά του. π.χ. τα χεράκια των παιδιών. Μετά ενεργοποιήσαμε τη λειτουργία του να φέρεται σαν ένας “φοβητσιάρης”: ενώ πηγαίνει και βρίσκει τα χεράκια των παιδιών απομακρύνεται από αυτά (σαν να φοβάται…).

Σε επόμενη φάση το προγραμματίσαμε. Θέσαμε εντολές ώστε:

  • ανάλογα με το βελάκι που πατάμε στην επιφάνειά του, το ρομποτάκι να αλλάζει χρώματα.
  • ανάλογα με το βελάκι που πατάμε στην επιφάνειά του, το ρομποτάκι να αλλάζει χρώματα αλλά και να κινείται μπροστά, πίσω, αριστερά και δεξιά.
  • ανάλογα με το πλήκτρο που πατάμε από το τηλεχειριστήριο, το ρομποτάκι κάνει όλα τα παραπάνω αλλά και με χρονόμετρο.

Το καλύτερο: Κάθε φορά που το προγραμματίζαμε, φυσικά και “τρέχαμε” το πρόγραμμα για να δούμε πώς συμπεριφέρεται το ρομποτάκι μας όταν εκτελούνται οι εντολές. Στην τελευταία φάση που είχαμε και το χρονόμετρο οδηγούσαμε το ρομποτάκι μας πάνω σε μια πίστα με τα βασικά μέρη του υπολογιστικού συστήματος. Το παρακάτω βίντεο παρουσιάζει αυτές τις δραστηριότητες των παιδιών. Μπράβο στα παιδιά μας!!!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86

Οδηγίες για την Πλατφόρμα EDUPASS

Σας υπενθυμίζουμε ότι από τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 τέθηκε σε λειτουργία για τις δημόσιες
Σχολικές Μονάδες η πλατφόρμα edupass.gov.gr, η οποία αποτελεί ένα επιπλέον εργαλείο για την
υγειονομική θωράκιση της δια ζώσης λειτουργίας των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών. Με το
edupass.gov.gr o/η Διευθυντής/ντρια, Προϊστάμενος/η της Σχολικής Μονάδας μπορεί να επιβεβαιώνει
ότι εντός του σχολείου βρίσκονται μόνο πρόσωπα (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί/μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π.,
επισκέπτες), τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις φυσικής παρουσίας στη δια ζώσης εκπαιδευτική
διαδικασία….

Το πλήρες έγγραφο: Οδηγίες για την πλατφόρμα Edupass

Επικαιροποίηση της σελίδας “Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας”

Σας ενημερώνουμε ότι επικαιροποιήσαμε τη σελίδα «Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου» και αφορά στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας το σχολικό έτος 2021-2022.

ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΗΛΩΣΗΣ ΣΕΛΦ ΤΕΣΤ edupass.gov.gr

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι από τη Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021 τίθεται σε λειτουργία για τις δημόσιες σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, η πλατφόρμα edupass.gov.gr. Υπόχρεοι υποβολής στην πλατφόρμα edupass.gov.gr δήλωσης συμμετοχής με φυσική παρουσία στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία στις δημόσιες σχολικές μονάδες είναι:

(α) οι μαθητές/τριες,

(β) το εκπαιδευτικό προσωπικό και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.),

(γ) κάθε άλλο φυσικό πρόσωπο, που συμμετέχει με φυσική παρουσία σε κάθε είδους εκπαιδευτική διαδικασία που διενεργείται εντός των χώρων της δημόσιας εκπαιδευτικής δομής («επισκέπτες»), όπως για παράδειγμα φοιτητές/τριες που πραγματοποιούν πρακτική άσκηση στη σχολική μονάδα.

Για λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε και το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων: https://www.minedu.gov.gr/news/50530-26-10-21-i-leitourgia-tou-edupass-gov-gr-epekteinetai-stis-sxolikes-monades-tis-dimosias-protovathmias-defterovathmias-ekpaidefsis-kai-eidikis-agogis
Συγκεκριμένα:
Οι υπόχρεοι ή οι γονείς/κηδεμόνες τους εισέρχονται στην πλατφόρμα και δηλώνουν την πρόθεση φυσικής παρουσίας τους στους χώρους της σχολικής μονάδας, ζητώντας να αποστέλλεται στη θυρίδα της σχολικής μονάδας τους η κατάστασή τους.
Α) Σε περίπτωση που έχουν εμβολιασθεί ή που έχουν νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου η δήλωση αυτή πρέπει να γίνει μία μόνο φορά και
Β) σε περίπτωση υποβολής σε διαγνωστικό (rapid/PCR) ή αυτοδιαγνωστικό έλεγχο (self test), όσες φορές απαιτείται από το εκάστοτε ισχύον πλαίσιο, π.χ. για τους μαθητές που δεν έχουν εμβολιασθεί/νοσήσει εντός του τελευταίου εξαμήνου η αντίστοιχη δήλωση στο edupass.gov.gr πρέπει να υποβάλλεται δύο φορές την εβδομάδα.
Διαδικασία:

  1. Κάνουμε το self test υποχρεωτικά δύο φορές την εβδομάδα.(τις ίδιες πάλι ημέρες)
  2. Δηλώνουμε το αποτέλεσμα στη νέα πλατφόρμα.
  3. Αν κάποιος μαθητής/τρια έχει νοσήσει μπαίνει και δηλώνει μόνο μία φορά.

Για τη δήλωση θα χρειαστείτε:

  • τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet
  • το ΑΜΚΑ σας ή το ΑΜΚΑ του παιδιού σας αν είστε γονέας ανήλικου μαθητή
  • Μπαίνουμε στον σύνδεσμο edupass.gov.gr.
  • Επιλέγουμε πρόσβαση σε χώρους Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας
  • Επιλέγουμε Δήλωση self test μαθητών/τριών δημοσίων σχολικών μονάδων – Έκδοση Σχολικής Κάρτας για COVID-19
  • Στοιχεία που θα ζητηθούν για τη σχολική μονάδα (εκτός από τα προσωπικά σας TAXIS, ΑΜΚΑ)
    Περιφέρεια : ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
    Περιφερειακή Ενότητα : ΣΥΡΟΥ
    Δήμος : ΣΥΡΟΥ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
    Κατηγορία : Δημοτικά Σχολεία
    Τύπος : Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο
    Σχολείο : ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑΣ ΣΥΡΟΥ
  • Συμπληρώνουμε και τα υπόλοιπα στοιχεία που απαιτούνται και πατάμε ΥΠΟΒΟΛΗ

Από τη Διεύθυνση του σχολείου