Από τη Σμύρνη στη Σύρο

«ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ ΣΤΗ ΣΥΡΟ» είναι ο τίτλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων που ασχοληθήκαμε με την ΣΤ1 τάξη του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας –Σύρου, στα πλαίσια της Θεματικής Ενότητας «Φροντίζω το περιβάλλον-Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά». Η πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας είναι σημαντικό να κρατηθεί ζωντανή και να διατηρηθούν οι μνήμες που οδηγούν στις ρίζες μας. Για την βαθύτερη κατανόηση του παρελθόντος χρειάζεται μελέτη και ιστορική γνώση των κύριων γεγονότων του πολέμου και των μαρτυριών, έτσι ώστε η μνήμη των Μικρασιατών να μην κινδυνεύσει να σβηστεί.

Σκοπός των εργαστηρίων δεξιοτήτων αυτής της θεματικής ενότητας:
Το πρόγραμμα αναδεικνύει και προβάλλει τις αρχές και τις αξίες που στηρίζουν τον πολιτισμό και την κοινωνία και τις αρετές που θα πρέπει να χαρακτηρίζουν τον υπεύθυνο και τον κριτικά σκεπτόμενο πολίτη.
Επίσης ο ξεριζωμός και η προσφυγιά μπορεί να παραλληλιστεί με τις σημερινές μετακινήσεις πληθυσμών και οικονομικών μεταναστών και να συγκινήσει εξίσου Έλληνες και αλλόγλωσσους μαθητές στις σημερινές πολυπολιτισμικές σχολικές αίθουσες.

Με αφορμή την επέτειο των ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΩΝ από την Μικρασιατική Καταστροφή, το 1922, ασχοληθήκαμε με τα γεγονότα της Μικρασιατικής Καταστροφής, τον ξεριζωμό των Ελλήνων και με τους Έλληνες πρόσφυγες που ήρθαν στο νησί μας. Από τους 7800 Έλληνες Μικρασιάτες που έφθασαν στη Σύρο παρέμειναν και  εγκαταστάθηκαν οι 2800, οι οποίοι αντιμετωπίστηκαν με ανθρωπιά και συμπαράσταση. Πολύ γρήγορα αφομοιώθηκαν με τους ντόπιους , οι οποίοι ήταν φιλόξενοι και φιλάνθρωποι.
Επίσης ασχοληθήκαμε με την Μικρασιάτικη Μουσική και τα τραγούδια.
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στη Στέγη Μικρασιατικής Μνήμης Σύρου . Είναι ένας χώρος όπου συγκεντρώνει μνήμες της Μικρασίας μέσα από αντικείμενα, έντυπο υλικό, μαρτυρίες και οτιδήποτε θα κρατήσει άσβεστη τη μνήμη της πατρίδας και των ανθρώπων της.
Τέλος δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό βιβλίο που περιέχει άρθρα των μαθητών και των μαθητριών της Στ1 τάξης, ιστορικά στοιχεία, φωτογραφίες , βίντεο και τραγούδια. Με αυτό το ψηφιακό βιβλίο ελπίζουμε να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον στους αναγνώστες μας για την Μικρά Ασία και την προσφυγική καταγωγή.
Είναι ανάγκη μέσα από την εκπαίδευση να συντηρηθεί η Μικρασιατική ταυτότητα όπως καλλιεργήθηκε η εθνική συνείδηση που ανθούσε στο Μικρασιατικό Ελληνισμό στα παράλια της Μικρασίας.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ  ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ:

ΕΙΡΗΝΗ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΥ
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Εγγραφές στην Α’ τάξη – σχολ.έτος 2022-23

Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες

Από 1 έως 20 Μαρτίου τις εργάσιμες ημέρες και ώρα 13.15-14.00 (κατόπιν ραντεβού) θα πραγματοποιηθούν οι εγγραφές των μαθητών στην πρώτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2022-2023.

Στην πρώτη τάξη εγγράφονται παιδιά που γεννήθηκαν από 1-1-2016 έως 31-12-2016.

Απαραίτητα δικαιολογητικά εγγραφής είναι τα παρακάτω:

α. Αίτηση Εγγραφής που υπάρχει στο σχολείο και συμπληρώνεται την ημέρα εγγραφής ή εναλλακτικά μπορείτε να την κατεβάσετε πατώντας εδώ: ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ 2022-2023 ώστε να την καταθέσετε συμπληρωμένη.

*Παρακαλείστε να συμπληρώσετε τα στοιχεία στην αίτηση με πεζά γράμματα και με τόνους.

β. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου (δίνεται από το Νηπιαγωγείο και προσκομίζεται από τον γονέα/κηδεμόνα του μαθητή για την εγγραφή του στο δημοτικό).

γ.  Αποδεικτικό  στοιχείο  από  το  οποίο προκύπτει  η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.  (Σε φωτοτυπία Λογαριασμός Ηλεκτρικού Ρεύματος, Ύδρευσης κ.ά. ή έγγραφο από το TaxisNet).  Οι γονείς μπορούν να συμβουλεύονται τον χάρτη με τα όρια των σχολείων που θα βρουν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων 

δ.   Επίδειξη   του   Βιβλιαρίου   Υγείας   του   Παιδιού   (Β.Υ.Π.) και Φωτοτυπία της σελίδας  ή των σελίδων στις οποίες  φαίνεται ότι έγιναν όλα τα προβλεπόμενα εμβόλια.

ε. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας  Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)  σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ.  Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

 (Δίνεται από το σχολείο την ημέρα της εγγραφής ή το κατεβάζετε πατώντας εδώ: ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ προκειμένου να συμπληρωθεί από γιατρό).  

Έχει τριετή ισχύ. Για τη συμπλήρωσή του, θα έχετε στη διάθεσή σας, το χρονικό διάστημα έως και το τέλος του Σεπτεμβρίου του 2022.

Το Α.Δ.Υ.Μ. αποτελεί απαραίτητο πιστοποιητικό για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

στ. Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια αρμόδια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής.

ζ. Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου  ή  Κοινότητας. Σας  ενημερώνουμε ότι για  την  εγγραφή  των  μαθητών  στα   Δημοτικά  Σχολεία  της  χώρας δεν  απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς,  αλλά  αναζητείται  από  τις  σχολικές  μονάδες μέσω του  Πληροφορικού  Συστήματος  myschool  του ΥΠΑΙΘ.

Οι αλλοδαποί/ές μαθητές/τριες εγγράφονται στην Α΄ τάξη με ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένο.

*Εγγραφή στο Ολοήμερο (Προαιρετικά)

Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους χωρίς προϋποθέσεις συμπληρώνοντας το παρακάτω έντυπο: (Δίνεται από το σχολείο την ημέρα της εγγραφής ή το κατεβάζετε πατώντας εδώ:  ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ 2022-2023

 ** Επισημαίνεται ότι, στο πλαίσιο της μέριμνας για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊούSARS-CoV-2 (COVID-19), είναι απαραίτητο κατά την εγγραφή να έχετε συγκεντρωμένα όλα τα σχετικά έγγραφα και δικαιολογητικά.

Τηλέφωνα Επικοινωνίας:

  • 22810 42050 (κατά τις πρωινές ώρες για κλείσιμο ραντεβού εγγραφής)
  • 22810 42428

Από τη Διεύθυνση του σχολείου

Τα ζητήματα για την “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” με τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης ασχολήθηκαν με τα ζητήματα της Ασφάλειας στο Διαδίκτυο. Τα παιδιά παρακολούθησαν παρουσιάσεις και σχετικά βίντεο αλλά κυρίως πραγματοποιήθηκαν πολλές εποικοδομητικές συζητήσεις στις οποίες τα παιδιά είχαν να καταθέσουν εμπειρίες και γνώμες.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των μαθημάτων αυτών αποτέλεσε η συζήτηση καθώς τα παιδιά έχουν πολλά να πουν. Αρχικό θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν τα διαδικτυακά παιχνίδια και θέσαμε ερωτήματα προς συζήτηση: ποια είναι τα χαρακτηριστικά των usernames και passwords που χρησιμοποιούν, ποιος μπορεί να βρίσκεται στην άλλη άκρη της γραμμής (είναι αυτός που ισχυρίζεται ότι είναι;), είναι σωστό να ανεβάζουν φωτογραφίες, διευθύνσεις και άλλα προσωπικά δεδομένα, θα συνομιλούσαν και θα συναντιόντουσαν με έναν ξένο στην καθημερινή τους ζωή, θα συνομιλούσαν και θα συναντιόντουσαν με έναν ξένο στο ψηφιακό περιβάλλον;

Ασχοληθήκαμε και με άλλα θέματα όπως οι κανόνες netiquette, ο εκφοβισμός, τα fake news, η κριτική ανάγνωση, τα πνευματικά δικαιώματα, η αξία των passwords… Είδαμε σχετικά βίντεο και παρουσιάσεις, τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια με θέμα την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και για επιστέγασμα δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες στο περιβάλλον του canva.com.

Για να δείτε αναλυτικότερα τους στόχους και την εξέλιξη των δραστηριοτήτων μπορείτε να επιλέξετε: Το θέμα της “Ασφάλειας στο Διαδίκτυο” μέσα από τις αφίσες των παιδιών (άρθρο στο site: https://miosifid.sites.sch.gr/)

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Ένα παιχνίδι για τους κανόνες καλής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο

Το σύνολο των κανόνων καλής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο ονομάζεται Netiquette.

Παρακάτω μπορείτε να παίξετε ένα παιχνίδι για να διαπιστώσετε πόσο καλά γνωρίζετε αυτούς τους κανόνες ή, κι αν δεν τους ξέρετε, μπορείτε να τους μάθετε…

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Ένα λογότυπο για το έργο etwinning “Τα αξιοθέατα του τόπου μας και… όχι μόνο!”

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων μας στο έργο etwinning χρειάστηκε να δημιουργήσουμε κι ένα λογότυπο, χαρακτηριστικό για το έργο.

  • Πώς δουλέψαμε για τα λογότυπα:

Οι εκπαιδευτικοί από τα δύο σχολεία (1ο Δάφνης Αθήνας και Ποσειδωνίας Σύρου) βρήκαμε αντιπροσωπευτικές εικόνες από τα αξιοθέατα των πόλεων που θέλαμε να αναδείξουμε. Το σχολείο της Ποσειδωνίας Σύρου ανέλαβε να θέσει εννέα (9) στοιχειώδη templates λογότυπου στην online εφαρμογή: canva.com και να φορτώσει τις αντιπροσωπευτικές εικόνες. Στη συνέχεια κάλεσε τις ομάδες του σχολείου της Δάφνης Αθήνας και τις ομάδες της Ποσειδωνίας Σύρου. Τα παιδιά των εννέα (9) ομάδων του 1ου Δάφνης επεξεργάστηκαν τα templates και επέλεξαν και τοποθέτησαν από μια εικόνα για τα αξιοθέατα της Αθήνας και από μια εικόνα για τα αξιοθέατα της Σύρου. Στη συνέχεια, αντίστοιχα στο εργαστήριο Πληροφορικής τα παιδιά των εννέα (9) ομάδων της Ποσειδωνίας Σύρου δούλεψαν επάνω στα ήδη υπάρχοντα λογότυπα και πρόσθεσαν τις λεζάντες τις οποίες είχαν ήδη σκεφτεί και καταγράψει με τη δασκάλα τους.

  • Πώς διαλέξαμε το λογότυπο που αρέσει στα περισσότερα παιδιά;

Δημιουργήσαμε μια σελίδα στο twinspace όπου εισαγάγαμε όλα τα λογότυπα και μια φόρμα ψηφοφορίας. Κάθε παιδί και από τα δυο σχολεία μπήκε με τον κωδικό του και ψήφισε το λογότυπο που του άρεσε περισσότερο. Τελικά, αυτό το οποίο υπερψηφίστηκε με ποσοστό 30% ήταν το δεύτερο λογότυπο με τη λεζάντα “Η Καρυάτιδα και η Συρίη εν δράσει”.

Παρουσιάζουμε όλα τα λογότυπα των παιδιών, εξαιρετικά κι άξια για να τα θαυμάσουμε και να τα χαρούμε, το καθένα με τη δική του άποψη κι ομορφιά!

Αν θέλετε να δείτε αναλυτικά το πλαίσιο των δραστηριοτήτων με τους επιμέρους στόχους όσον αφορά στην Πληροφορική, επιλέγετε τον σύνδεσμο: “Τα αξιοθέατα του τόπου μας και… όχι μόνο!” – Δημιουργία κοινών λογοτύπων

Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί του προγράμματος: Λουίζα Ρούσσου – Μαρία Ιωσηφίδου

Στην ώρα του μαθήματος και στην… ώρα του διαλείμματος τα παιδιά δημιουργούν

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε1 τάξης παρέλαβαν τα πακέτα ρομποτικής στο μάθημα της Πληροφορικής (σχολική χρονιά 2021-22). Ανά δυο ή τρία παιδιά διάλεξαν να κάνουν ορισμένες ρομποτικές κατασκευές. Εξοικειώθηκαν με όρους, όπως: hub, κινητήρας, αισθητήρας, γρανάζια, άξονες… Οι κατασκευές στην αρχή στηρίχθηκαν σε σαφείς οδηγίες ώστε να εξοικειωθούν τα παιδιά με τη χρησιμότητα που μπορεί να έχουν κάποια εξαρτήματα. Στη συνέχεια δημιούργησαν ρομποτικές κατασκευές βλέποντας απλά μια εικόνα ή/και βίντεο. Ορισμένες δημιουργίες είναι τελείως πρωτότυπες. Αυτό που κάνει ξεχωριστή όλη τη διαδικασία είναι ότι ορισμένα παιδιά έρχονταν και στα διαλείμματα συνεχώς για να συνεχίσουν το έργο τους το οποίο δεν ήθελαν με τίποτα να… εγκαταλείψουν! Οι κατασκευές είναι γεμάτες προβλήματα: ένα γρανάζι που δεν ακουμπάει ένα άλλο κι άρα δεν μεταδίδει την κίνηση, ένα λαστιχάκι που δεν είναι σωστά στερεωμένο, ένας αισθητήρας που δεν δίνει τις τιμές που περιμένουμε… Επομένως, οι κατασκευές είναι, εκτός των άλλων, μια αφορμή για να εισαχθούν τα παιδιά στη διαδικασία της επίλυσης προβλήματος και να χαρούν όταν πλέον λειτουργήσουν όλα σωστά!

Την επόμενη σχολική χρονιά θα πάμε ένα βήμα παραπέρα…

MAKE A WISH – Και αυτά τα Χριστούγεννα ήμασταν κοντά τους

Το σχολείο μας για άλλη μια χρονιά συνέχισε την παράδοση και συγκέντρωσε χρήματα για τα παιδιά του ιδρύματος Κάνε Μια Ευχή (Make A Wish) .Τα παιδιά μας ευαισθητοποιήθηκαν και αγόρασαν αστέρια βοηθώντας έτσι τα άρρωστα παιδιά του ιδρύματος να εκπληρώσουν τις ευχές τους!!!