Ανακοίνωση – Κάλεσμα για συμμετοχή σε Εκπαιδευτικό Όμιλο με θέμα τη Ρομποτική

Σύμφωνα με το ΦΕΚ B’ 4509/25.08.2022 δύνανται να συγκροτούνται και να λειτουργούν στο σχολείο Εκπαιδευτικοί Όμιλοι, μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολόγιου προγράμματος. Στο πλαίσιο λειτουργίας των ομίλων δύναται να προσφέρονται αντικείμενα και δράσεις με σκοπό την αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών.

Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 θα λειτουργήσει στο σχολείο μας Εκπαιδευτικός Όμιλος για τους μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης.

  • Θέμα του Ομίλου : Ρομποτική
  • Υπεύθυνη Εκπαιδευτικού Ομίλου: κα Μαρία Ιωσηφίδου
  • Δηλώσεις ενδιαφέροντος συμμετοχής στον εκπαιδευτικό όμιλο υποβάλλονται από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών μέχρι τις 5 Οκτωβρίου στη Διεύθυνση του σχολείου.
  • Οι όμιλοι λειτουργούν μετά το κανονικό ημερήσιο πρόγραμμα και η αποχώρηση των μαθητών/τριών που συμμετέχουν γίνεται με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους.

Περισσότερα

Ενημερωτικό σημείωμα για την Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) του σχολείου

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι την τρέχουσα σχολική χρονιά το σχολείο μας θα υποστηρίζεται από ψυχολόγο και κοινωνική λειτουργό, στα πλαίσια της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) που έχει συγκροτηθεί στην σχολική μας μονάδα.
Ο σκοπός της Ε.Δ.Υ. είναι η διερεύνηση και ο εντοπισμός των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών και μαθητριών, καθώς και η υλοποίηση εξατομικευμένων ή ομαδικών δράσεων για την ενίσχυση των γνωστικών και ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων τους. Σε αυτό το πλαίσιο, τα μέλη της Ε.Δ.Υ. συνεργάζονται με τους μαθητές/-τριες, τους εκπαιδευτικούς καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες όλων των σχολικών τάξεων.
Η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός θα βρίσκονται στο σχολείο μας κάθε ΤΕΤΑΡΤΗ. Σε περίπτωση που κάποιος/α γονέας/κηδεμόνας επιθυμεί να επικοινωνήσει για οποιαδήποτε πληροφορία ή προγραμματισμό ραντεβού, παρακαλείται να έρθει σε τηλεφωνική επικοινωνία με τη Διεύθυνση της Σχολικής Μονάδας.

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Κάνετε τις φιγούρες να χαμογελάσουν ή… να βγάλουν μαλλιά

Τη σχολική χρονιά 2021-22 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης στο πλαίσιο των μαθημάτων Πληροφορικής ασχολήθηκαν με τον προγραμματισμό και πιο συγκεκριμένα με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch 3.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να θέσουν ένα συνολικό πρόβλημα και να συνειδητοποιήσουν ότι χρειάζεται να αναλυθεί σε απλούστερα για να επιλυθεί. Να μάθουν να χρησιμοποιούν εντολές σε ακολουθιακή δομή (η μία εντολή μετά την άλλη). Να αντιληφθούν ότι ο υπολογιστής, μέσω του προγραμματισμού, μπορεί να εκτελεί γρήγορα και σε επανάληψη εντολές (επαναληπτική δομή) και ότι, πολύ συχνά, χρειάζεται να εκτελεί εντολές ορισμένες εντολές ανάλογα με τη συνθήκη στην οποία βρίσκεται (δομή ελέγχου ή επιλογής). Να χρησιμοποιήσουν το περιβάλλον του Scratch και ως εργαλείο ζωγραφικής. Να ασκηθούν στη διαδικασία της δοκιμής και πλάνης, όπου, για παράδειγμα, θέτουν μια εντολή, τρέχουν το πρόγραμμα, βλέπουν τι αποτέλεσμα φέρνει κι αν δεν είναι το αναμενόμενο αναρωτιούνται για τη θέση της εντολής ή για αυτήν την ίδια την εντολή. Να μπορούν να ανταποκρίνονται σε ερωτήματα που τίθενται μέσα στην τάξη αλλά και να νιώθουν άνετα να θέτουν από μόνοι τους ερωτήματα. Να συνεργαστούν σε θέματα αισθητικής.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Συζήτηση (στην ολομέλεια της τάξης): Αναφερθήκαμε στο γεγονός ότι θέλουμε να κάνουμε ένα απλό παιχνιδάκι με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Το Scratch ως περιβάλλον ήταν ήδη οικείο στα παιδιά γιατί το είχαν χρησιμοποιήσει για απλούστερα προγράμματα σε προηγούμενη τάξη. Θέσαμε το θέμα: να έχουμε μια φιγούρα που κινείται κι όταν κάνεις κλικ πάνω της να χαμογελάει. Αλλά γιατί να είναι μια φιγούρα; Να είναι πολλές!
  • Προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 3 (σε ομάδες) – ως εργαλείο ζωγραφικής: Επίδειξη του τρόπου αλλαγής σχήματος και στη συνέχεια δημιουργία φιγούρας από τα παιδιά. Εξηγήσαμε τη διαφορά φιγούρας κι ενδυμασίας και τα παιδιά προχώρησαν τελικά και στη δημιουργία μιας ενδυμασίας όπου η φιγούρα χαμογελάει. Μερικές ομάδες άλλαξαν το βασικό σενάριο: αντί να κάνεις κλικ στη φιγούρα και να χαμογελάει, να της κάνεις κλικ και να βγάζει μαλλιά!
  • Προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 3 (σε ομάδες) – προγραμματισμός για τη φιγούρα που κινείται: Θα έχουμε πολλές φιγούρες που θα κινούνται. Θα δημιουργήσουμε ένα σωρό φιγούρες; Λύση: η αρχική φιγούρα να έχει μια ενδυμασία και να δημιουργεί κλώνους του εαυτού της (έτσι θα έχουμε γρήγορα πολλές φιγούρες). Όταν ξεκινά ο κλώνος αυτός κινείται για πάντα και εάν γίνει κλικ επάνω του τότε αυτός αλλάζει ενδυμασία (χαμογελάει ή βγάζει μαλλιά), ολισθαίνει σε τυχαία θέση κι εξαφανίζεται.
  • Προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 3 (σε ομάδες) – προγραμματισμός για την εισαγωγική φιγούρα: Δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια φιγούρα που να εξηγεί στον παίκτη τι θα κάνει; Δημιουργία και αυτής της φιγούρας η οποία θα πρέπει να εξηγεί και να εξαφανίζεται. Αν όμως εξαφανίζεται δεν θα πρέπει και να εμφανίζεται πάλι σε κάθε αρχή της εκτέλεσης του προγράμματος;
  • Προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch 3 (σε ομάδες) – άλλος σημαντικός προβληματισμός: Τα παραπάνω ερωτήματα τέθηκαν από τα παιδιά. Κι ενώ νομίζαμε ότι ήμασταν ΟΚ με το παιχνίδι, τέθηκε άλλο άλλο ένα ερώτημα: πώς θα ξέρει ο παίκτης ότι το παιχνίδι τελείωσε, ότι εμφανίστηκαν όλοι οι κλώνοι; Αυτό οδήγησε στην επεξήγηση της έννοιας της μεταβλητής η οποία δεν περιλαμβανόταν στους αρχικούς στόχους. Δημιουργήσαμε μια μεταβλητή για να “κρατάει” τους κλώνους στους οποίους έχει γίνει κλικ επάνω τους. Με βάση τη μεταβλητή, η εισαγωγική φιγούρα εμφανίζεται και πάλι για να αναγγείλει το τέλος του παιχνιδιού!

Μπράβο στα παιδιά για τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους αλλά ιδιαίτερα και για τα συνεχή ερωτήματα που έθεσαν – βασική αιτία για την πολυπλοκότητα των προγραμμάτων.

Ακολουθούν οι εργασίες των μαθητών και μαθητριών.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Καθώς δύο υπολογιστές του εργαστηρίου παρουσίασαν κάποια προβλήματα, ορισμένες ομάδες άλλαξαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.

ΙάκωβοςΝταγούντ – Λυδία – Αλεξάνδρα
Ζωή  Μάιρα – ΧαράΣμαράγδα  Μαριάντα
ΓιώργοςΦίλιππος  Γιάννης
Λευτέρης  ΠέτροςΝίκος – Στέφανος
Μάγδα  Μαριλία – Γεωργία

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Περίληψη Προκήρυξης Πλειοδοτικού Διαγωνισμού Ανάθεσης λειτουργίας και εκμετάλλευσης κυλικείου

Η Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης Δήμου Σύρου- Ερμούπολης ανακοινώνει ότι προκηρύσσεται δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός με σφραγισμένες προσφορές για την ανάθεση λειτουργίας και εκμετάλλευσης σχολικού κυλικείου του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας, για εννέα χρόνια….

Το πλήρες κείμενο: Περίληψη Προκήρυξης Πλειοδοτικού Διαγωνισμού Ανάθεσης λειτουργίας και εκμετάλλευσης κυλικείου

Κατηγορίες των αποθηκευτικών μέσων

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ’ τάξης, τη σχολική χρονιά 2021-2022, ασχολήθηκαν με το θέμα των αποθηκευτικών μέσων και από την άποψη της τεχνολογίας τους και όσον αφορά στη χωρητικότητά τους.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να αναγνωρίσουν την αξία της κατηγοριοποίησης γενικά αλλά και ειδικότερα για τα αποθηκευτικά μέσα. Να αντιληφθούν ότι εντέλει όλες οι συσκευές εξελίσσονται και μερικές μάλιστα καταργούνται τελείως και αντικαθίστανται από άλλες. Να ασκηθούν στη διαχείριση του εννοιολογικού χάρτη για να εμπεδώσουν τους παραπάνω στόχους αλλά και να ενεργοποιήσουν την αισθητική τους αντίληψη. Να συνειδητοποιήσουν ότι μερικές κατηγορίες αποθηκευτικών μέσων δεν έχουν σταθερό αποθηκευτικό χώρο (π.χ. οι σκληροί δίσκοι) και η αγορά τους εξαρτάται από τις ανάγκες μας και τις δυνατότητές μας.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Συζήτηση: Ήδη τα παιδιά βρίσκονταν σε ένα σημείο γνώσεων για τα αποθηκευτικά μέσα οπότε αμέσως τέθηκε το θέμα της κατηγοριοποίησής τους.
  • Εννοιολογικός χάρτης (λογισμικό Kidspiration): Τα παιδιά ανοίγουν το λογισμικό. Ορίσαμε την κεντρική έννοια και με καταιγισμό ιδεών θέσαμε τις κατηγορίες και τις επιμέρους συσκευές των κατηγοριών αυτών. Έγινε αντιληπτό το θέμα της χωρητικότητας κάθε φορά το οποίο και καταγράφηκε στις συσκευές. Φροντίσαμε, έτσι όπως βλέπουμε τον εννοιολογικό χάρτη να έχουμε αριστερά τα πιο παλιά αποθηκευτικά μέσα και δεξιότερα τα πιο σύγχρονα. Ταυτόχρονα αναφερόμαστε σε ποιες συσκευές που έχουμε στο εργαστήριο Πληροφορικής ή στο σπίτι μας βρίσκεται ενσωματωμένο κάποιο αποθηκευτικό μέσο (π.χ. υπολογιστής, φωτογραφική μηχανή).
  • Εννοιολογικός χάρτης (λογισμικό Kidspiration) – Μορφοποιήσεις: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες έβαλαν χρώματα αλλά ζητήθηκε αυτά τα χρώματα να καταδεικνύουν κατά ένα γρήγορο τρόπο (με μια ματιά) την κατηγορία. Εισήγαγαν και σχετικές εικόνες από αυτές που είχαν ήδη αναζητήσει και αποθηκεύσει σε προηγούμενα μαθήματα.

Ποια αποθηκευτικά μέσα είναι μαγνητικά; Παίξτε το παρακάτω παιχνίδι:

Άσκηση – Ποια από τα παρακάτω μέσα είναι μαγνητικά;

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Ένας εννοιολογικός χάρτης για το υπολογιστικό σύστημα (…και μια άσκηση)

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης, τη σχολική χρονιά 2021-22, ασχολήθηκαν με την καταγραφή των στοιχείων ενός υπολογιστικού συστήματος (σαν αυτό που έχουμε στο εργαστήριο Πληροφορικής). Τα παιδιά αφού είχαν ζωγραφίσει το υπολογιστικό σύστημα, στη συνέχεια το αποτύπωσαν με ένα εννοιολογικό χάρτη.

ΣΤΟΧΟΙ:

Τα παιδιά να εμπεδώσουν τα στοιχεία του υπολογιστικού συστήματος που βλέπουν στο εργαστήριο Πληροφορικής. Να πληκτρολογήσουν και ταυτόχρονα να εξοικειωθούν με την εισαγωγή τόνου στις λέξεις και με τη γραφή με κεφαλαία γράμματα. Να μορφοποιήσουν τις λέξεις ως προς το μέγεθος της γραμματοσειράς. Να διαχειριστούν αντικείμενα/ εικόνες, δηλαδή να εισάγουν αντικείμενα, να τα μετακινήσουν και να αυξομειώσουν το μέγεθός τους. Να ασκηθούν σε θέματα αισθητικής και να χαρούν με τα δημιουργήματά τους. Να μάθουν να αποθηκεύουν την εργασία τους και να την ανακτούν έχοντας συνειδητοποιήσει την αξία της αποθήκευσης. Να αναγνωρίσουν τα όμορφα αποτελέσματα της συνεργασίας μεταξύ τους.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • Συζήτηση: Αναφερθήκαμε στα στοιχεία του υπολογιστικού συστήματος τα οποία είχαμε επιπλέον και ζωγραφίσει. Συμφωνήσαμε αυτή τη φορά να καταγράψουμε και τα ονόματά τους.
  • Εννοιολογικός χάρτης (λογισμικό Kidspiration): Τα παιδιά ανοίγουν το λογισμικό. Με καθοδήγηση εισάγουμε την κεντρική έννοια η οποία είναι το ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ (ευκαιρία για τη χρησιμοποίηση του πλήκτρου CapsLock). Με καταιγισμό ιδεών τα παιδιά αναφέρουν ένα- ένα τα μέρη του υπολογιστικού συστήματος και τα καταγράφουν συνδέοντάς τα στην κεντρική έννοια.
  • Εννοιολογικός χάρτης (λογισμικό Kidspiration) – Μορφοποιήσεις: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες αλλάζουν το μέγεθος της γραμματοσειράς. Αναζητούν μέσα από το λογισμικό σχετικά εικονίδια τα οποία εισάγουν και στη συνέχεια τα τοποθετούν. Μορφοποιούν τις ίδιες τις “φουσκάλες” αλλάζοντάς τους σχήμα, μέγεθος και χρώμα.

Απολαύστε τις δημιουργίες των παιδιών που έγιναν με πολύ μεράκι!

Για να παίξετε ένα παιχνιδάκι με τα μέρη του υπολογιστικού συστήματος, επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Άσκηση – Ποιο είναι ποιο; Τα μέρη του υπολογιστικού συστήματος

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Εθνική Ετικέτα Ποιότητας eTwinning

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε τη βράβευση του σχολείου μας με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας eTwinning, για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τα αξιοθέατα του τόπου μας και… όχι μόνο!» το οποίο υλοποιήθηκε από τις εκπαιδευτικούς Μαρία Ιωσηφίδου, Λουίζα Ρούσσου και την τάξη της κατά τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τις εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας για τη γεμάτη χαρά και συνέπεια ενεργό συμμετοχή τους κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Η Εθνική Ετικέτα Ποιότητας απονέμεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες  με άριστα έργα eTwinning. Είναι λοιπόν μια αναγνώριση του υψηλού επιπέδου των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν και ενθάρρυνση για να συνεχιστεί με ενθουσιασμό η συμμετοχή σε νέα ευρωπαϊκά προγράμματα.

Συγχαρητήρια σε όλους και όλες! 

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας Σύρου

Μετά από τα αποτελέσματα των αρχαιρεσιών της 19ης Μαΐου 2022 η σύσταση του συλλόγου έχει ως εξής:

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

  • ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γιαννακόπουλος Βαγγέλης
  • ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Παλαιολόγος Ισίδωρος
  • ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Ζεπάτος Χάρης
  • ΤΑΜΙΑΣ: : Ζουγανέλης Στέφανος
  • ΜΕΛΟΣ: Βουτσίνου Γεωργία
  • ΜΕΛΟΣ: Αφζάλ Αχμέντ
  • ΜΕΛΟΣ: Ρούσσος Ιωσήφ

Ανακοίνωση για τη νέα σχολική χρονιά 2022-2023

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

Μια καινούργια σχολική χρονιά ξεκινάει και το σχολείο μας θα υποδεχθεί με ιδιαίτερη χαρά όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές του αρχίζοντας με τον καθιερωμένο αγιασμό.

Ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί τη

Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 8.30 π.μ.

Με την ολοκλήρωση του αγιασμού οι μαθητές/τριες θα περάσουν στις αίθουσες για μια πρώτη επαφή με τους δασκάλους και τις δασκάλες τους.

Η αποχώρηση θα γίνει στις 9:15 π.μ.

Οι μετακινήσεις με τα λεωφορεία τη συγκεκριμένη ημέρα θα είναι προσαρμοσμένες στην ώρα έναρξης και λήξης του Αγιασμού.

Περισσότερα