Τα παιδιά της Β’ τάξης προγραμματίζουν το ρομπότ Edison

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης προγραμμάτισαν το ρομπότ Edison. Τα ρομπότ Edison μας παραχωρήθηκαν για ορισμένο χρονικό διάστημα από το OpenLab Σύρου (πληροφορίες για το OpenLab από https://syrosopenlab.gr/) το οποίο και ευχαριστούμε θερμά!

ΣΤΟΧΟΙ:

Τα παιδιά της Β’ τάξης να συνειδητοποιήσουν τη σχέση φυσικού και ψηφιακού περιβάλλοντος καθώς και την αναγκαιότητα προγραμματισμού των ρομπότ. Να εξοικειωθούν με τη χρησιμοποίηση ενός browser (και συγκεκριμένα στη διεύθυνση https://www.edblocksapp.com/). Να ασκηθούν σε βασικές προγραμματιστικές δομές: ακολουθιακή δομή, δομή ελέγχου και επαναληπτική δομή. Να δουν το ρομποτάκι τους να ανταποκρίνεται στον προγραμματισμό τους και να χαίρονται! Να μάθουν ότι μπορεί κάτι να πάει λάθος και το σημαντικό είναι να αναρωτιούνται και στη συνέχεια να ψάχνουν για τη λύση.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • ΕΠΙΔΕΙΞΗ: Παρουσίαση του ρομπότ Edison και των στοιχείων του: μπαταρίες, αισθητήρες, κινητήρες, φώτα LEDs, ήχείο, καλώδιο διασύνδεσης με τον υπολογιστή.
  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΜΠΟΤ: Ανά 2 ή 3 παιδιά παρέλαβαν ένα ρομπότ Edison και έμαθαν να το ανοίγουν ώστε να λειτουργεί, να το κλείνουν, να συνδέουν το ρομπότ με την έξοδο του ήχου, να ανεβάζουν την ένταση του ήχου στο 100% (κατάσταση απαραίτητη για τη λειτουργία του ρομπότ). Επίσης, μπήκαν στη διεύθυνση: https://www.edblocksapp.com/ για τον online προγραμματισμό του ρομπότ.
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Τα παιδιά κάθε φορά προγραμμάτιζαν το ρομπότ. Αρχικά τίθετο το σενάριο και στη συνέχεια με καθοδήγηση και ερωτο-απαντήσεις έφτιαχναν το πρόγραμμα και το φόρτωναν στο ρομπότ. Μερικά σενάρια για το ρομπότ:

κινείται ευθεία, κόρνα, στρίβει δεξιά.

κινείται ευθεία, κόρνα 5 φορές, στρίβει δεξιά, κινείται προς τα πίσω, στρίβει αριστερά.

κινείται ευθεία, στρίβει δεξιά, λέει 5 νότες. Όλο αυτό επαναλαμβάνεται 2 φορές.

κινείται ευθεία, στρίβει δεξιά, στρίβει αριστερά, σε επανάληψη LED-άκια.

κινείται ευθεία, με αισθητήρα μπροστά σταματάει.

κινείται στη μαύρη γραμμή, σταματάει με αισθητήρα.

το ρομπότ “φυλακίζεται”….

  • ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ:
    Η διασύνδεση του ρομπότ με τον υπολογιστή μέσω καλωδίου.
    Η φόρτωση του προγράμματος στο ρομπότ.
    Η έννοια του χρόνου (επεξήγηση για τα δευτερόλεπτα).
    Η… ανυπομονησία για να εκτελέσει το ρομπότ τους το πρόγραμμα σωστά!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Σχολιάστε