Τα ζητήματα για την “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” με τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης ασχολήθηκαν με τα ζητήματα της Ασφάλειας στο Διαδίκτυο. Τα παιδιά παρακολούθησαν παρουσιάσεις και σχετικά βίντεο αλλά κυρίως πραγματοποιήθηκαν πολλές εποικοδομητικές συζητήσεις στις οποίες τα παιδιά είχαν να καταθέσουν εμπειρίες και γνώμες.

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των μαθημάτων αυτών αποτέλεσε η συζήτηση καθώς τα παιδιά έχουν πολλά να πουν. Αρχικό θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν τα διαδικτυακά παιχνίδια και θέσαμε ερωτήματα προς συζήτηση: ποια είναι τα χαρακτηριστικά των usernames και passwords που χρησιμοποιούν, ποιος μπορεί να βρίσκεται στην άλλη άκρη της γραμμής (είναι αυτός που ισχυρίζεται ότι είναι;), είναι σωστό να ανεβάζουν φωτογραφίες, διευθύνσεις και άλλα προσωπικά δεδομένα, θα συνομιλούσαν και θα συναντιόντουσαν με έναν ξένο στην καθημερινή τους ζωή, θα συνομιλούσαν και θα συναντιόντουσαν με έναν ξένο στο ψηφιακό περιβάλλον;

Ασχοληθήκαμε και με άλλα θέματα όπως οι κανόνες netiquette, ο εκφοβισμός, τα fake news, η κριτική ανάγνωση, τα πνευματικά δικαιώματα, η αξία των passwords… Είδαμε σχετικά βίντεο και παρουσιάσεις, τα παιδιά έπαιξαν παιχνίδια με θέμα την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο και για επιστέγασμα δημιούργησαν τις δικές τους αφίσες στο περιβάλλον του canva.com.

Για να δείτε αναλυτικότερα τους στόχους και την εξέλιξη των δραστηριοτήτων μπορείτε να επιλέξετε: Το θέμα της “Ασφάλειας στο Διαδίκτυο” μέσα από τις αφίσες των παιδιών (άρθρο στο site: https://miosifid.sites.sch.gr/)

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Σχολιάστε