Κλασικό ταχυδρομείο vs ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας ασχολήθηκαν με το email στο μάθημα της Πληροφορικής (ΤΠΕ) και σε αυτό το πλαίσιο μαθημάτων δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες όπου κατέγραψαν τα χαρακτηριστικά του κλασικού ταχυδρομείου σε αντιπαράθεση με εκείνα του email.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης να ταξινομούν και να οργανώνουν έννοιες, να τις αναπαριστούν χρησιμοποιώντας πολυμεσικούς χάρτες, να εισάγουν σύμβολα και εικόνες. Να χρησιμοποιήσουν με ασφάλεια το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, να διακρίνουν τις διαφορές ηλεκτρονικού και κλασικού ταχυδρομείου. Να αναζητήσουν με ορισμένα κριτήρια σχετικές εικόνες στο Internet.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Internet – email: Σύνταξη email και αποστολή ενός απλού μηνύματος.
  • Εννοιολογική χαρτογράφηση: Με κεντρική έννοια την “Αποστολή και λήψη μηνυμάτων” καταγραφή των χαρακτηριστικών του κλασικού ταχυδρομείου σε αντιπαράθεση με εκείνα του email. Η καταγραφή πραγματοποιήθηκε με καταιγισμό ιδεών των παιδιών. Ακολούθησε αισθητική επιμέλεια του εννοιολογική χάρτη, όπως εισαγωγή χρωμάτων. Ακολουθήθηκε η ιδέα τα χαρακτηριστικά που αφορούν στην ίδια έννοια να έχουν το ίδιο χρώμα. π.χ. πώς πληρώνουμε για την αποστολή μηνύματος για το κλασικό ταχυδρομείο και για το email.
  • Θεατρικό παιχνίδι: Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι για να αναπαραστήσουμε δυο παιδιά που στέλνουν και λαμβάνουν email καθώς και τους mail servers.
  • Internet: Αναζήτηση εικόνων με λήμματα: γραμματοκιβώτιο clipart, email clipart, ταχυδρομικό κουτί, και αποθήκευσή τους.
  • Εννοιολογική χαρτογράφηση: Εισαγωγή των αποθηκευμένων εικόνων στον εννοιολογικό χάρτη και εξαγωγή του χάρτη ως εικόνα.
  • Internet – email: Σύνταξη email και αποστολή μηνύματος το οποίο είχε ως συνημμένο το αρχείο του εννοιολογικού χάρτη.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για τη διαχείριση των emails χρησιμοποιήθηκαν προδημιουργημένοι λογαριασμοί για τους οποίους τα παιδιά δεν γνωρίζουν το password κι επομένως δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το email εκτός της σχολικής αίθουσας.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Σχολιάστε