Οδηγούμε το ρομποτάκι Thymio στα βασικά μέρη του υπολογιστικού συστήματος

Τη σχολική χρονιά 2021-2022 για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης τη ξεκινήσαμε με το ρομποτάκι Thymio. Κατ’ αρχάς συζητήσαμε για τους αισθητήρες και τους κινητήρες. Πού συναντάμε τους αισθητήρες; Ανοίγουν κάποιες πόρτες όταν πλησιάζουμε, “σφυρίζει” το αυτοκίνητο όταν παρκάρουμε προς τα πίσω και πλησιάζουμε εμπόδιο, τρέχει το νεράκι όταν περνάμε το χέρι μας κάτω από κάποιες βρύσες,…

Θέσαμε σε λειτουργία το ρομποτάκι Thymio κι ενεργοποιήσαμε τη λειτουργία που έχει να φέρεται “φιλικά”: ενώ κυκλοφορεί στον χώρο ακολουθεί ό,τι βρίσκεται μπροστά του. π.χ. τα χεράκια των παιδιών. Μετά ενεργοποιήσαμε τη λειτουργία του να φέρεται σαν ένας “φοβητσιάρης”: ενώ πηγαίνει και βρίσκει τα χεράκια των παιδιών απομακρύνεται από αυτά (σαν να φοβάται…).

Σε επόμενη φάση το προγραμματίσαμε. Θέσαμε εντολές ώστε:

  • ανάλογα με το βελάκι που πατάμε στην επιφάνειά του, το ρομποτάκι να αλλάζει χρώματα.
  • ανάλογα με το βελάκι που πατάμε στην επιφάνειά του, το ρομποτάκι να αλλάζει χρώματα αλλά και να κινείται μπροστά, πίσω, αριστερά και δεξιά.
  • ανάλογα με το πλήκτρο που πατάμε από το τηλεχειριστήριο, το ρομποτάκι κάνει όλα τα παραπάνω αλλά και με χρονόμετρο.

Το καλύτερο: Κάθε φορά που το προγραμματίζαμε, φυσικά και “τρέχαμε” το πρόγραμμα για να δούμε πώς συμπεριφέρεται το ρομποτάκι μας όταν εκτελούνται οι εντολές. Στην τελευταία φάση που είχαμε και το χρονόμετρο οδηγούσαμε το ρομποτάκι μας πάνω σε μια πίστα με τα βασικά μέρη του υπολογιστικού συστήματος. Το παρακάτω βίντεο παρουσιάζει αυτές τις δραστηριότητες των παιδιών. Μπράβο στα παιδιά μας!!!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86

Σχολιάστε