Τα παιδιά της Β’ τάξης ετοιμάζονται για την ανακύκλωση

Έχοντας κατά νου να ασχοληθούμε με την ανακύκλωση, συζητήσαμε με απλά λόγια για το θέμα αυτό με τα παιδιά της Β’ τάξης. Ξεκινήσαμε τη συζήτηση για τα υλικά που μπορούν ανακυκλωθούν. Τα παιδιά πήραν ενεργό μέρος στη συζήτηση γνωρίζοντας ήδη κάποια πράγματα για το θέμα αυτό. Θέλαμε να καταλήξουμε στην αξία που έχει το γεγονός να μαζεύουμε καπάκια για να ανακυκλωθούν για ένα καλό σκοπό. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη για να καταγράψουμε με δομημένο τρόπο αυτά που συζητήθηκαν.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να έρθουν σε επαφή με το ζήτημα της ανακύκλωσης. Να μπορούν να συσχετίσουν τα αντικείμενα της ανακύκλωσης με το όφελος που έχουμε από την ανακύκλωσή τους. Να θέσουν το ζήτημα σε έναν εννοιολογικό χάρτη ώστε τα επιμέρους θέματα να αποκτήσουν μια συνεκτική δομή. Παράλληλα, να ασκηθούν στην πληκτρολόγηση και στη διαχείριση έτοιμων αντικειμένων (με οδηγό το λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης που χρησιμοποιούμε στο εργαστήριο- Kidspiration). Να μπορούν να επιλέγουν εικόνες σχετικές με τα αντικείμενα που ανακυκλώνουμε. Να είναι σε θέση να αποθηκεύουν το αρχείο τους και να το ανακτούν. Να εκφραστούν με τα χρώματα που επιλέγουν. Να εργαστούν συνεργατικά για τη δημιουργία ενός κοινού έργου.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Συζήτηση, Ερωτήσεις – Απαντήσεις: Τέθηκε το θέμα της ανακύκλωσης με γενικό τρόπο. Στη συνέχεια τα παιδιά έλαβαν μέρος στη συζήτηση έχοντας να αναφέρουν πολλά παραδείγματα από την καθημερινή τους ζωή. Αναδείχθηκε το ζήτημα της προέλευσης των υλικών και τι εξοικονομούμε (“γλυτώνουμε”) από την ανακύκλωσή τους.
  • Εννοιολογικός χάρτης (λογισμικό Kidspiration): Χωρίς να έχουμε καλύψει πλήρως το θέμα, ανοίξαμε το λογισμικό του εννοιολογικού χάρτη για να καταγράψουμε τα δεδομένα της συζήτησης μέχρι εκείνη τη στιγμή. Μετά, με καταιγισμό ιδεών συμπληρώσαμε τον χάρτη με επιπλέον έννοιες καθώς και την επίδραση της ανακύκλωσης στο περιβάλλον. Αφού τέλειωσε η πληκτρολόγηση, τα παιδιά εισήγαγαν σχετικές εικόνες κι ασχολήθηκαν με την αισθητική επιμέλεια του έργου τους.

Ακολουθούν τα έργα των παιδιών της Β’ τάξης.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Σχολιάστε