Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Επισκέψεις του ΣΤ2′

«ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥΡΝΗ ΣΤΗ ΣΥΡΟ» είναι ο τίτλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων που ασχοληθήκαμε με την ΣΤ2 τάξη του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας –Σύρου, στα πλαίσια της Θεματικής Ενότητας «Φροντίζω το περιβάλλον-Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά» με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ.Ειρήνη Μυτιληναίου. Η πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας είναι σημαντικό να κρατηθεί ζωντανή και να διατηρηθούν οι μνήμες που οδηγούν στις ρίζες μας. Είναι ανάγκη μέσα από την εκπαίδευση να συντηρηθεί η Μικρασιατική ταυτότητα όπως καλλιεργήθηκε η εθνική συνείδηση που ανθούσε στο Μικρασιατικό Ελληνισμό έτσι ώστε η μνήμη των Μικρασιατών να μην κινδυνεύσει να σβηστεί.

Με αφορμή την επέτειο των ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΩΝ από την Μικρασιατική Καταστροφή, το 1922, ασχοληθήκαμε με τα γεγονότα της Μικρασιατικής Καταστροφής, τον ξεριζωμό των Ελλήνων και με τους Έλληνες πρόσφυγες που ήρθαν στο νησί μας. Από τους 7800 Έλληνες Μικρασιάτες που έφθασαν στη Σύρο παρέμειναν και  εγκαταστάθηκαν οι 2800, οι οποίοι αντιμετωπίστηκαν με ανθρωπιά και συμπαράσταση. Πολύ γρήγορα αφομοιώθηκαν με τους ντόπιους , οι οποίοι ήταν φιλόξενοι και φιλάνθρωποι. Τέλος ασχοληθήκαμε με τη Μικρασιάτικη Μουσική και δημιουργήσαμε μία αφίσα που περιέχει κείμενα και ζωγραφιές των μαθητών/τριών. 

Την Παρασκευή 10-03-2023 οι μαθητές/τριες με συνοδεία τον δάσκαλό τους και τη μουσικό του σχολείου, πραγματοποίησαν τις παρακάτω επισκέψεις:
1. στη Στέγη Μικρασιατικής Μνήμης Σύρου . Είναι ένας χώρος όπου συγκεντρώνει μνήμες της Μικρασίας μέσα από αντικείμενα, έντυπο υλικό, μαρτυρίες και οτιδήποτε θα κρατήσει άσβεστη τη μνήμη της πατρίδας και των ανθρώπων της. Εκεί μας υποδέχτηκε ο υπεύθυνος κ.Ευριπίδης Τσαούσογλου, ο οποίος μας ξενάγησε στον χώρο και μας διηγήθηκε ιστορίες από μαρτυρίες προσφύγων που ήρθαν στη Σύρο μετά από την Μικρασιατική καταστροφή. Μας δώρισε ένα ημερολόγιο που δημιούργησε ο Σύλλογος Μικρασιατών.

2.στο Θέατρο Απόλλων αποτελεί έμβλημα της Ερμούπολης και συνδέεται άρρηκτα με την ιστορία της. Η λειτουργία του άρχισε το 1864 με το «Ριγκολέττο» του Βέρντι.

3.στο Δημαρχείο Σύρου-Ερμούπολης  όπου μας υποδέχτηκε ο Δήμαρχος, κ.Νικόλαος Λειβαδάρας , ο οποίος είναι ιδρυτής της «Στέγης Μικρασιατικής Μνήμης» και μας μίλησε για τους πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία και την ιστορία του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης.

Οι μαθητές/τριες του ΣΤ2 στο πλαίσιο του μαθήματος “Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή”, απηύθυναν ερωτήσεις στον δήμαρχο της Σύρου κ. Λειβαδάρα. Πιο συγκεκριμένα, στην 1η θεματική ενότητα “Το άτομο και η κοινωνία” υπάρχει η Ενότητα Δ’ “Οργάνωση κοινωνικής και πολιτικής ζωής” με τα επιμέρους μαθήματα “οι Δήμοι και οι Κοινότητες στην Ελλάδα”, “Οργάνωση- Διοίκηση των Δήμων και Κοινοτήτων”, “οι εκλογές στον Δήμο” και “η οικονομική οργάνωση των Δήμων”. Ο δάσκαλος της τάξης, Κατσικαρώνης Σπυρίδων, οργανώνοντας μια σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία, προσπάθησε να καλύψει τα παραπάνω διδακτικά περιεχόμενα με τρόπο βιωματικό, φέρνοντας τα παιδιά μέσα στον πυρήνα της κοινωνικής και πολιτικής ζωής. 

Μερικές από τις ερωτήσεις των μαθητών ήταν:  

  • -Πώς οργανώνονται οι δήμοι; 
  • -Τι είναι ο δήμαρχος; 
  • -Τι είναι Δημοτικό Συμβούλιο; 
  • -Τι αποτελεί μια κοινότητα; 
  • -Πώς γίνονται οι εκλογές σε ένα Δήμο;  
  • -Ποιοι και πώς εκλέγονται; 
  • -Από που βρίσκει χρήματα ένας Δήμος; 
  • -Είναι δύσκολη η δουλειά σας;  
  • -Έχετε εκνευριστεί ποτέ;  
  • -Γιατί είστε υπεύθυνος;  

      Η πολιτειότητα είναι στοιχείο όλων των ηλικιών, η οποία μπορεί να καλλιεργείται μέσα από διαδραστικές και οργανωμένες εμπειρίες μάθησης. 

Οι εκπαιδευτικοί των δράσεων: Κατσικαρώνης Σπυρίδων – Μυτιληναίου Ειρήνη

Σχολιάστε