Ζικ ζακ – Ώρα για παιχνίδι! Τα παιδιά της Γ’ Scratch-άρουν κι όλοι μας παίζουμε!

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης δημιούργησαν ένα παιχνίδι στο Scratch. Δουλέψαμε αρκετές ώρες πάνω σε αυτό το θέμα κι όταν πια τα παιδιά ολοκλήρωσαν τα έργα τους, η χαρά ήταν μεγάλη!

ΣΤΟΧΟΙ:

Τα παιδιά της Γ’ τάξης να αναζητήσουν με ορισμένα κριτήρια εικόνες στο Internet. Να εισάγουν τις εικόνες στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch και μερικές φορές να τις διαμορφώνουν. Να μάθουν να αναλύουν ένα πρόβλημα σε απλούστερα. Να χειρίζονται απλές εντολές σε ακολουθιακή δομή, σε επαναληπτική δομή και σε δομή ελέγχου. Να νιώθουν άνετα στο να θέτουν ερωτήματα και να επιζητούν τη λύση. Να μαθαίνουν από τα λάθη. Να ασκηθούν σε απλά γεωμετρικά σχήματα. Να χαρούν!!!

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Τέθηκε το τελικό παιχνίδι του οποίου η δημιουργία θα ήταν ο στόχος μας: ένα όχημα οδηγείται από τον παίκτη/ την παίκτρια σε ένα ζικζακ με σκοπό να φτάσει στο τέλος του. Η αξιοσύνη του παίκτη θα κρίνεται από τον χρόνο που χρειάστηκε για να φτάσει στο τέλος του ζικζακ.
  • INTERNET: Αναζήτηση εικόνων με λήμμα: ποδήλατο, αυτοκίνητο clipart. Αποθήκευση των εικόνων στον υπολογιστή.
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ SCRATCH: Σχεδιασμός του ζικζακ (ο οποίος αποδείχτηκε σχετικά δύσκολο εγχείρημα ώστε και να χωράει το όχημα και να έχει αρκετές στροφές). Εισαγωγή εντολών ώστε ο παίκτης να κινεί το όχημα με τα βελάκια από το πληκτρολόγιο. Κι αν ο παίκτης βρεθεί στο λευκό χρώμα για να “κόψει” δρόμο; Το λύσαμε. Και πώς θα καταλαβαίνει το όχημα ότι έφτασε στο τέλος; Το λύσαμε κι αυτό. Και τι γίνεται με τον χρόνο; Οκ και με αυτό.

Όλα καλά! Τα παιχνίδια μας είναι έτοιμα! Σας καλούμε να παίξετε! Παρακάτω είναι ένα παιχνίδι και ακολουθεί και πίνακας με όλα μας τα παιχνίδια! Δεν έχουν όλα τον ίδιο διαθέσιμο χρόνο κι ούτε τον ίδιο βαθμό δυσκολίας. Πατάτε την πράσινη σημαία για να ξεκινήσει. Καλή διασκέδαση!

Φίλιππος – ΑργκίτοΦανή – ΤερέζαΣταύρος Ραφαέλος – Μαρία
Μανώλια – ΑνατολήΚωνσταντίνος – ΝικήταςΜανώλης Ρ. – Μαρία Ρ.Μανώλης – Ηλιάνα – Θοδωρής
Γουλιέλμος – Ορέστης – ΡαφαέλΝικόλας – ΜάριοςΑλεξάνδρα – ΔέσποιναΣυμεών – Σωκράτης
Δαμιανός – ΔημήτρηςΒικτωρία – ΒαγγέληςΚατερίνα – Βιολέττα
Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Πρόγραμμα της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας ΕΘΝΟΑ

Το σχολείο μας συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ολυμπιακή Παιδεία – 4η Ολυμπιακή Εβδομάδα στα σχολεία”, με σύνθημα: «Η Ολυμπιακή Εβδομάδα στο δρόμο για το Παρίσι 2024» με στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές μας στη διαμόρφωση συμπεριφορών, δεξιοτήτων και αξιών, οι οποίες εκπορεύονται από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, την Ολυμπιακή παράδοση, όπως είναι η φιλία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ο εθελοντισμός, η αλληλεγγύη και η κοινωνική ευθύνη.

Στο πλαίσιο υλοποίησης του Προγράμματος μία από τις δράσεις μας ήταν η πραγματοποίηση διαδικτυακών συνδέσεων  με την Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία (ΕΘΝΟΑ).

Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν διαδικτυακά στο Ολυμπιακό Μουσείο της Αθήνας και σε ζωντανή σύνδεση, συνδυάζοντας την εικόνα με την γνώση, έλαβαν πολλές πληροφορίες για τους πρωτεργάτες της αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 1896, τον Συριανό Δημήτριο Βικέλα και τον Γάλλο Πιερ ντε Κουμπερτέν. Ενημερώθηκαν επίσης και για όλους τους κύριους σταθμούς της πορείας των Ολυμπιακών Αγώνων έως το Παρίσι του 2024 λύνοντας παράλληλα και σχετικά κουίζ.

Πολύ σημαντικές ήταν και οι διαδικτυακές συναντήσεις των μαθητών μας με διακριθέντες αθλητές Ολυμπιονίκες και Παραολυμπιονίκες, όπως ο Νάσος Γκαβέλας Παραολυμπιονίκης Στίβου, η Σοφία Μαλκογεώργου Συγχρονισμένη Κολύμβηση και ο Αντώνης Τσαπατάκης Παραολυμπιονίκης Κολύμβησης.

Τέλος, ευχηθήκαμε στους αθλητές καλή επιτυχία για τους Ολυμπιακούς αγώνες στο Παρίσι!!!

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Κλασικό ταχυδρομείο vs ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας ασχολήθηκαν με το email στο μάθημα της Πληροφορικής (ΤΠΕ) και σε αυτό το πλαίσιο μαθημάτων δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες όπου κατέγραψαν τα χαρακτηριστικά του κλασικού ταχυδρομείου σε αντιπαράθεση με εκείνα του email.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης να ταξινομούν και να οργανώνουν έννοιες, να τις αναπαριστούν χρησιμοποιώντας πολυμεσικούς χάρτες, να εισάγουν σύμβολα και εικόνες. Να χρησιμοποιήσουν με ασφάλεια το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, να διακρίνουν τις διαφορές ηλεκτρονικού και κλασικού ταχυδρομείου. Να αναζητήσουν με ορισμένα κριτήρια σχετικές εικόνες στο Internet.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Internet – email: Σύνταξη email και αποστολή ενός απλού μηνύματος.
  • Εννοιολογική χαρτογράφηση: Με κεντρική έννοια την “Αποστολή και λήψη μηνυμάτων” καταγραφή των χαρακτηριστικών του κλασικού ταχυδρομείου σε αντιπαράθεση με εκείνα του email. Η καταγραφή πραγματοποιήθηκε με καταιγισμό ιδεών των παιδιών. Ακολούθησε αισθητική επιμέλεια του εννοιολογική χάρτη, όπως εισαγωγή χρωμάτων. Ακολουθήθηκε η ιδέα τα χαρακτηριστικά που αφορούν στην ίδια έννοια να έχουν το ίδιο χρώμα. π.χ. πώς πληρώνουμε για την αποστολή μηνύματος για το κλασικό ταχυδρομείο και για το email.
  • Θεατρικό παιχνίδι: Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι για να αναπαραστήσουμε δυο παιδιά που στέλνουν και λαμβάνουν email καθώς και τους mail servers.
  • Internet: Αναζήτηση εικόνων με λήμματα: γραμματοκιβώτιο clipart, email clipart, ταχυδρομικό κουτί, και αποθήκευσή τους.
  • Εννοιολογική χαρτογράφηση: Εισαγωγή των αποθηκευμένων εικόνων στον εννοιολογικό χάρτη και εξαγωγή του χάρτη ως εικόνα.
  • Internet – email: Σύνταξη email και αποστολή μηνύματος το οποίο είχε ως συνημμένο το αρχείο του εννοιολογικού χάρτη.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για τη διαχείριση των emails χρησιμοποιήθηκαν προδημιουργημένοι λογαριασμοί για τους οποίους τα παιδιά δεν γνωρίζουν το password κι επομένως δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το email εκτός της σχολικής αίθουσας.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Ενημέρωση και εκπαίδευση των μαθητών μας σε θέματα πρώτων βοηθειών

Την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024 είχαμε τη χαρά και την τιμή να ενημερώσουν τις μεγάλες τάξεις Δ’, Ε’, Στ’ ειδικοί εκπαιδευτές από την Ελληνική Εταιρεία Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας/ KIDS SAVE LIVES για θέματα πρώτων βοηθειών.

Οι μαθητές μας γνώρισαν τη «Βασική Υποστήριξη της ζωής» που περιλαμβάνει τη βασική γνώση και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την αντιμετώπιση απειλητικών για τη ζωή καταστάσεων και είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν στην Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) κάνοντας πρακτική εξάσκηση σε ειδικά προπλάσματα. Επίσης, πραγματοποιήθηκε και στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας ειδική ενημέρωση και επίδειξη χρήσης  του απινιδωτή, καθώς το σχολείο μας  είναι από τα λίγα σχολεία πανελλαδικά που διαθέτει αυτόματο Εξωτερικό Απινιδωτή.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εκπαιδευτές για την εξαιρετική παρουσίαση!

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Η κυρα-Σαρακοστή από τη Δ2 τάξη

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ2 τάξης  κατασκεύασαν με ζυμάρι την κυρα-Σαρακοστή.

  1. Συγκεντρώσαμε τα υλικά, αλεύρι, νερό και αλάτι.
  2. Βάλαμε τα υλικά σε ένα μπολ.
  3. Ανακατέψαμε και ζυμώσαμε τα υλικά μέχρι να γίνουν ένα μαλακό ζυμάρι.
  4. Πλάσαμε το ζυμάρι και φτιάξαμε το σώμα και το κεφάλι της.
  5. Βάλαμε τα χέρια, το μαντήλι και το σταυρό.
  6. Φτιάξαμε τα πόδια της.
  7. Βάλαμε ματιά, μύτη και για τον υπόλοιπο στολισμό μπαχάρι.
  8. Τέλος ψήσαμε στον φούρνο του σχολείου και… Έτοιμη!!

Και του χρόνου!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βακονδίου Μαριάννα

Συμμετοχή του σχολείου μας στην «Εβδομάδα Αθλητικής, Ολυμπιακής, Παραολυμπιακής Παιδείας, Ιστορίας & Αξιών ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ»

Με υπερηφάνεια και χαρά, το Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας συμμετείχε ενεργά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. «Εβδομάδα Αθλητικής, Ολυμπιακής, Παραολυμπιακής Παιδείας, Ιστορίας & Αξιών ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ» και στην Αθλητική Ημερίδα «ΕΥ ΑΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ – ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΒΙΚΕΛΑΣ» που πραγματοποιήθηκε στην Κεντρική Πλατεία της Σύρου, την Τρίτη 9 Απριλίου 2024.

Η συμμετοχή μας αυτή αποτελεί έκφραση της αφοσίωσής μας στην προαγωγή της αθλητικής πνευματικότητας, της ολυμπιακής ιδεολογίας και των παραολυμπιακών αξιών. Παράλληλα, αποτελεί μια ευκαιρία για εμάς να ενισχύσουμε την ιστορική και πολιτιστική μας συνείδηση, εξερευνώντας το πλούσιο παρελθόν και τις αξίες που μας διαμορφώνουν σήμερα.

Μέσα από δράσεις, παρουσιάσεις και συνεργασίες, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επέδειξαν τη δέσμευσή τους για την προαγωγή των αξιών του αθλητισμού, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού.

Από τη Διεύθυνση του σχολείου

«ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ»-Δράση για τη Διατροφή, το Περιβάλλον και την Υγιεινή ζωή

Στο πλαίσιο προγράμματος για τη Διατροφή, το Περιβάλλον και την Υγιεινή ζωή συνδυασμένο με την 1η  θεματική ενότητα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης, επισκέφτηκαν το πανέμορφο και φιλόξενο βιολογικό κτήμα «ΒίΓια» στα Χρούσσα.

Στο κτήμα μας περίμενε η ξεναγός μας κ. Βιβέτα, η οποία είχε ετοιμάσει ένα βιωματικό μονοπάτι για εμάς, όπου τα παιδιά μάζεψαν στα καλαθάκια τους κηπευτικά, απευθείας από το χώμα και τα δέντρα, συζήτησαν για την καλλιέργειά τους, μύρισαν και γεύτηκαν μυρωδικά, φρούτα και λαχανικά, έφτιαξαν μοσχομυριστή σπιτική λεμονάδα, έπαιξαν με τα παιχνίδια που υπήρχαν στο κτήμα (αιώρες, παιδικά τρακτέρ, κουκλόσπιτα, πικ-νικ) και γέμισαν τις τσαντούλες τους με όσα είχαν μαζέψει για μαγειρικές δοκιμές στο σπίτι.

 Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Χριστοπούλου Ελένη, Καρακόττα Μαρία

Επιτυχημένη Συμμετοχή της ομάδας των κοριτσιών της ΣΤ’ τάξης στους Αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ στο Βόλεϊ

Το Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας συμμετείχε στους αγώνες ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ Πετοσφαίρισης των Δημοτικών σχολείων της Σύρου που διεξήχθησαν την Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024 στο Αθλητικό Κέντρο Δήμου Σύρου-Ερμούπολης «Δημήτριος Βικέλας».

Στο πλαίσιο αυτό, οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας καθώς και των άλλων σχολείων του νησιού μας, ανέδειξαν την αγωνιστική τους φύση, το πνεύμα της ομαδικότητας και του Fair play.

Βασική επιδίωξη οι μαθήτριες/-ές να καλλιεργήσουν μέσα από την συμμετοχή τους την αίσθηση του «ανήκειν», να μάθουν να αξιοποιούν τις μεταξύ τους διαφορές και να εκτιμούν τη συνεισφορά όλων για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και να βιώσουν τη χαρά του παιχνιδιού!

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής: Σάββας Σαβρακίδης

Δράση για την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Η 4η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας.

    Ως επίλογος των δράσεών μας, που στόχο είχαν να βελτιώσουν τα πρότυπα της καλής συμβίωσης των ανθρώπων με τα ζώα, να προαχθεί η Φιλοζωία και η καλή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα ως μια αξιακή διάσταση του πολιτισμού μας, το Γ’2 και το Δ’2  συμμετείχαν παράλληλα στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φιλοζωίας, με θέμα: «Συμβιώνοντας με τα ζώα». Οι μαθητές και οι μαθήτριες, συζήτησαν για το θέμα, συνεργάστηκαν και ζωγράφισαν ατομικά και ομαδικά έργα που θα κοσμήσουν την Πανελλήνια Έκθεση. 

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Βασιλική Μπάτζιου & Μαριάννα Βακονδίου

Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2 Απριλίου (ημέρα γενεθλίων του Hans Christian Andersen), πραγματοποιήθηκε μία παρουσίαση βιβλίου στον χώρο της βιβλιοθήκης μας, από την εκπαιδευτικό Καρακόττα Μαίρη.

Παρέα με τον Αρκούδο, τον πρωταγωνιστή του βιβλίου μας, που φέρει τον τίτλο “Χάθηκα”, ταξιδέψαμε στην Νέα Υόρκη και τον Βόρειο πόλο! Συζητήσαμε για τη συμπεριφορά μας απέναντι σε αγνώστους, για τους γρήγορους ρυθμούς της πόλης, για την επίδραση των νέων τεχνολογιών στις ζωές μας αλλά και για την κλιματική αλλαγή!

Μια μικρή υπενθύμιση για το πόσο όμορφος και χρήσιμος είναι ο μαγικός κόσμος του παιδικού βιβλίου, που απευθύνεται στους ενήλικες του αύριο και στα παιδιά του χθες που κρύβονται μέσα μας.

Εκπαιδευτικός: Καρακόττα Μαίρη