Ένας εννοιολογικός χάρτης για το υπολογιστικό σύστημα (…και μια άσκηση)

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης, τη σχολική χρονιά 2021-22, ασχολήθηκαν με την καταγραφή των στοιχείων ενός υπολογιστικού συστήματος (σαν αυτό που έχουμε στο εργαστήριο Πληροφορικής). Τα παιδιά αφού είχαν ζωγραφίσει το υπολογιστικό σύστημα, στη συνέχεια το αποτύπωσαν με ένα εννοιολογικό χάρτη.

ΣΤΟΧΟΙ:

Τα παιδιά να εμπεδώσουν τα στοιχεία του υπολογιστικού συστήματος που βλέπουν στο εργαστήριο Πληροφορικής. Να πληκτρολογήσουν και ταυτόχρονα να εξοικειωθούν με την εισαγωγή τόνου στις λέξεις και με τη γραφή με κεφαλαία γράμματα. Να μορφοποιήσουν τις λέξεις ως προς το μέγεθος της γραμματοσειράς. Να διαχειριστούν αντικείμενα/ εικόνες, δηλαδή να εισάγουν αντικείμενα, να τα μετακινήσουν και να αυξομειώσουν το μέγεθός τους. Να ασκηθούν σε θέματα αισθητικής και να χαρούν με τα δημιουργήματά τους. Να μάθουν να αποθηκεύουν την εργασία τους και να την ανακτούν έχοντας συνειδητοποιήσει την αξία της αποθήκευσης. Να αναγνωρίσουν τα όμορφα αποτελέσματα της συνεργασίας μεταξύ τους.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • Συζήτηση: Αναφερθήκαμε στα στοιχεία του υπολογιστικού συστήματος τα οποία είχαμε επιπλέον και ζωγραφίσει. Συμφωνήσαμε αυτή τη φορά να καταγράψουμε και τα ονόματά τους.
  • Εννοιολογικός χάρτης (λογισμικό Kidspiration): Τα παιδιά ανοίγουν το λογισμικό. Με καθοδήγηση εισάγουμε την κεντρική έννοια η οποία είναι το ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ (ευκαιρία για τη χρησιμοποίηση του πλήκτρου CapsLock). Με καταιγισμό ιδεών τα παιδιά αναφέρουν ένα- ένα τα μέρη του υπολογιστικού συστήματος και τα καταγράφουν συνδέοντάς τα στην κεντρική έννοια.
  • Εννοιολογικός χάρτης (λογισμικό Kidspiration) – Μορφοποιήσεις: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες αλλάζουν το μέγεθος της γραμματοσειράς. Αναζητούν μέσα από το λογισμικό σχετικά εικονίδια τα οποία εισάγουν και στη συνέχεια τα τοποθετούν. Μορφοποιούν τις ίδιες τις “φουσκάλες” αλλάζοντάς τους σχήμα, μέγεθος και χρώμα.

Απολαύστε τις δημιουργίες των παιδιών που έγιναν με πολύ μεράκι!

Για να παίξετε ένα παιχνιδάκι με τα μέρη του υπολογιστικού συστήματος, επιλέξτε τον παρακάτω σύνδεσμο:

Άσκηση – Ποιο είναι ποιο; Τα μέρη του υπολογιστικού συστήματος

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Σχολιάστε