Κατηγορίες των αποθηκευτικών μέσων

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ’ τάξης, τη σχολική χρονιά 2021-2022, ασχολήθηκαν με το θέμα των αποθηκευτικών μέσων και από την άποψη της τεχνολογίας τους και όσον αφορά στη χωρητικότητά τους.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να αναγνωρίσουν την αξία της κατηγοριοποίησης γενικά αλλά και ειδικότερα για τα αποθηκευτικά μέσα. Να αντιληφθούν ότι εντέλει όλες οι συσκευές εξελίσσονται και μερικές μάλιστα καταργούνται τελείως και αντικαθίστανται από άλλες. Να ασκηθούν στη διαχείριση του εννοιολογικού χάρτη για να εμπεδώσουν τους παραπάνω στόχους αλλά και να ενεργοποιήσουν την αισθητική τους αντίληψη. Να συνειδητοποιήσουν ότι μερικές κατηγορίες αποθηκευτικών μέσων δεν έχουν σταθερό αποθηκευτικό χώρο (π.χ. οι σκληροί δίσκοι) και η αγορά τους εξαρτάται από τις ανάγκες μας και τις δυνατότητές μας.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Συζήτηση: Ήδη τα παιδιά βρίσκονταν σε ένα σημείο γνώσεων για τα αποθηκευτικά μέσα οπότε αμέσως τέθηκε το θέμα της κατηγοριοποίησής τους.
  • Εννοιολογικός χάρτης (λογισμικό Kidspiration): Τα παιδιά ανοίγουν το λογισμικό. Ορίσαμε την κεντρική έννοια και με καταιγισμό ιδεών θέσαμε τις κατηγορίες και τις επιμέρους συσκευές των κατηγοριών αυτών. Έγινε αντιληπτό το θέμα της χωρητικότητας κάθε φορά το οποίο και καταγράφηκε στις συσκευές. Φροντίσαμε, έτσι όπως βλέπουμε τον εννοιολογικό χάρτη να έχουμε αριστερά τα πιο παλιά αποθηκευτικά μέσα και δεξιότερα τα πιο σύγχρονα. Ταυτόχρονα αναφερόμαστε σε ποιες συσκευές που έχουμε στο εργαστήριο Πληροφορικής ή στο σπίτι μας βρίσκεται ενσωματωμένο κάποιο αποθηκευτικό μέσο (π.χ. υπολογιστής, φωτογραφική μηχανή).
  • Εννοιολογικός χάρτης (λογισμικό Kidspiration) – Μορφοποιήσεις: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες έβαλαν χρώματα αλλά ζητήθηκε αυτά τα χρώματα να καταδεικνύουν κατά ένα γρήγορο τρόπο (με μια ματιά) την κατηγορία. Εισήγαγαν και σχετικές εικόνες από αυτές που είχαν ήδη αναζητήσει και αποθηκεύσει σε προηγούμενα μαθήματα.

Ποια αποθηκευτικά μέσα είναι μαγνητικά; Παίξτε το παρακάτω παιχνίδι:

Άσκηση – Ποια από τα παρακάτω μέσα είναι μαγνητικά;

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Σχολιάστε