Εκπαιδευτικός Όμιλος: πόρτες που ανοιγοκλείνουν κι ένας προγραμματισμός που δυσκολεύει σιγά-σιγά

Τη σχολική χρονιά 2023-2024 στο πλαίσιο του Εκπαιδευτικού Ομίλου τα παιδιά κατασκεύασαν πόρτες, άλλες πηγαίνουν αργά κι άλλες γρήγορα.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ: Η πόρτα στην αρχή είναι κλειστή και με το πρώτο πε΄ρασμα μπροστά από τον αισθητήρα απόστασης η πόρτα ανοίγει. Η πόρτα παραμένει ανοικτή (ε… να μην ανοιγοκλείνει μετά από κάθε πέρασμα…) και κλείνει όταν γίνει το 7ο πέρασμα μπροστά από τον αισθητήρα.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Αυτήν τη φορά, αν και είχαμε και κατασκευαστικά ζητήματα να επιλύσουμε, η μεγάλη μας προσοχή δόθηκε στον προγραμματισμό. Πώς θα ξέρει το πρόγραμμα ότι πραγματοποιήθηκε πέρασμα μπροστά από τον αισθητήρα; Ορίσαμε μεταβλητή. Πώς θα ανοίγει η πόρτα στο 1ο πέρασμα; Χρησιμοποιήσαμε λογικό τελεστή “και”. Πώς θα παραμένει ανοικτή στα επόμενα περάσματα; Και πάλι χρησιμοποίηση λογικού τελεστή. Πώς ανταποκρίθηκε το πρόγραμμα (που “τρέχει” γρήγορα τις εντολές) στη μέτρηση των περασμάτων; Στην περίπτωση που έμενε το χέρι μας μπροστά στον αισθητήρα λίγο παραπάνω, το πρόγραμμα μετρούσε αμέσως πολλά περάσματα. Πώς το λύσαμε; Εισάγαμε μετα΄δοση μηνύματος που το λαμβάνει η φιγούρα και ακούγεται ήχος. Κατά τη διάρκεια αυτού του ήχου προλαβαίνουμε να απομακρύνουμε το χέρι μας!

Ουφ!!! Πόσες λεπτομέρειες!!! Κι έχουμε μέλλον μπροστά μας… (…γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν εξετάσαμε την περίπτωση που περνάμε το χέρι μας π.χ. 4 φορές μπροστά από τον αισθητήρα και δεν σκοπεύουμε να το περάσουμε άλλη μια φορά… η πόρτα δεν θα κλείσει ποτέ! Αυτό όμως είναι για το μέλλον…)

Ας απολαύσουμε τις δημιουργίες των παιδιών!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ86)

Σχολιάστε