“Βαρκούλες αρμενίζουν…” από τα παιδιά της Β’ τάξης

Στα μαθήματα Πληροφορικής (ΤΠΕ) οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης τη σχολική χρονιά 2023-2024 ζωγράφισαν πολλές-πολλές βαρκούλες. Αλλά δεν τις ζωγράφισαν μία- μία! Ασκήθηκαν στη διαδικασία αντιγραφής- επικόλλησης (copy- paste). Στο τέλος έστειλαν τη ζωγραφιά τους χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να χρησιμοποιούν γεωμετρικά σχήματα, ελεύθερες γραμμές, χρώματα. Να επιλέγουν και να μετακινούν σχήματα. Να ασκηθούν στην αντιγραφή – επικόλληση (copy- paste). Να προσθέτουν κείμενο σε μια ζωγραφιά. Να αποθηκεύουν και να ανακτούν ένα αρχείο. Να αναγνωρίζουν τη χρησιμότητα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και να συνθέτουν ένα απλό μήνυμα με μια επισύναψη αναγνωρίζοντας τον αποστολέα και τον παραλήπτη.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ: Δημιουργήσαμε βήμα- βήμα μία βάρκα. Ενδιαφέρον παρουσίασε η γραμμή καμπύλης στα πανιά.
  • ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ: Αφού είχαμε την πρώτη βάρκα, τα παιδιά την επέλεξαν προσέχοντας να μην την “κόψουν” κατά την επιλογή αλλά και να μην αφήσουν μεγάλο κενό γύρω της (πράγμα που αποδείχτηκε όχι και τόσο απλό). Στη συνέχεια την επικόλλησαν, την μετακίνησαν, της άλλαξαν διαστάσεις και τη γέμισαν με διαφορετικά χρώματα (…να μην είναι κι όλες οι βάρκες ίδιες!). Συνέχισαν με τη γραμμή του ορίζοντα και όλα τα άλλα στοιχεία που ήθελαν τα παιδιά: ήλιος, σύννεφα, κεραυνοί… τέλειωσαν τη ζωγραφιά τους με την εισαγωγή του κειμένου “ΒΑΡΚΟΥΛΕΣ ΑΡΜΕΝΙΖΟΥΝ”.
  • ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ: Τα παιδιά άνοιξαν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο με ήδη δημιουργημένους λογαριασμούς κι έστειλαν ως συνημμένο αρχείο την αποθηκευμένη τους ζωγραφιά.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Τα παιδιά έστειλαν τη ζωγραφιά τους χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο οποίο όμως δεν γνωρίζουν τον κωδικό (password) καθώς δεν επιτρέπεται μικρά παιδιά να διαχειρίζονται δικό τους email.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Σχολιάστε