Το υπολογιστικό σύστημα ζωγραφισμένο από τα παιδιά της Α’ τάξης

Με αφορμή την αναγνώριση των συσκευών του υπολογιστικού συστήματος τα παιδιά της Α’ τάξης ζωγραφίζουν το υπολογιστικό σύστημα, όχι όμως όπως είναι στο εργαστήριό μας στις αποχρώσεις του μαύρου αλλά με πολλά-πολλά χρώματα. Επίσης, σχεδιάζουν τις συσκευές αλλά φροντίζουν και να τις συνδέσουν στην κεντρική μονάδα.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης να ασκηθούν στο άνοιγμα και το κλείσιμο μιας εφαρμογής, στο άνοιγμα και στην ανάκτηση ενός αρχείου. Παράλληλα, να αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα της αποθήκευσης ενός αρχείου (δηλαδή, του έργου τους). Με εργαλείο τη ζωγραφική, να ασκηθούν στη διαχείριση των εργαλείων της ζωγραφικής αλλά και να εκφραστούν με τα διαθέσιμα χρώματα. Να αναγνωρίσουν τα μέρη του υπολογιστικού συστήματος αλλά και τη διασυνδεσιμότητα με την κεντρική μονάδα.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • Συζήτηση – Επίδειξη: Βλέποντας τις συσκευές που έχουμε στο Εργαστήριο Πληροφορικής τις κατονομάσαμε καθώς και τι κάνουμε με κάθε μια συσκευή.
  • Ζωγραφική (των Windows): Τα παιδιά ήδη είχαν εξοικειωθεί με τα απαραίτητα εργαλεία της ζωγραφικής έχοντας σχεδιάσει σε προηγούμενα μαθήματα ελεύθερα σχέδια και σπιτάκια. Η επιλογή των χρωμάτων ήταν ελεύθερη κι αποδείχτηκαν τα χρώματα περισσότερο χαρούμενα από τα γκριζό-μαυρα του εργαστηρίου. Παρατηρείστε ότι σε μερικές οθόνες είναι ζωγραφισμένα τοπία!
  • Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή: Καθώς τα τελικά έργα ολοκληρώθηκαν μετά από κάποια μαθήματα, τα παιδιά αποθήκευσαν το έργο τους με συγκεκριμένο όνομα και σε συγκεκριμένη θέση (Επιφάνεια Εργασίας). Από εκεί ανάκτησαν το έργο τους αρκετές φορές με καθοδήγηση και σταδιακά χωρίς καθοδήγηση.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Σχολιάστε