Περιβαλλοντική Δράση-Δενδροφύτευση-Δράση Ενεργού Πολίτη Α’ Τάξη

Την Τετάρτη 27 Μαΐου 2026 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α1 & Α2 Τάξης στα πλαίσια του μαθήματος Μελέτης Περιβάλλοντος και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων πραγματοποίησαν περιβαλλοντικές  δράσεις στην παραλία Βούλγαρη της περιοχής του Φοίνικα.

Αναλυτικότερα, αξίζει να σημειωθεί πως οι μαθητές και οι μαθήτριες καθόλου τη διάρκεια της χρονιάς διδάχθηκαν αξίες σχετικές με την προστασία του περιβάλλοντος, ενώ ταυτόχρονα συμμετείχαν και στο περιβαλλοντικό  Πρόγραμμα της «Παιδικής HELMEPA».  Αποφάσισαν λοιπόν να δράσουν ως ενεργοί πολίτες και να εφαρμόσουν στην ευρύτερη κοινότητα όλα όσα διδάχθηκαν.

Ξεκίνησαν με τον καθαρισμό της παραλίας και συνάμα πραγματοποιήθηκε συζήτηση και παρατήρηση σχετικά με την συμπεριφορά των ανθρώπων προς το φυσικό περιβάλλον. Τα παιδιά θέλοντας να αλλάξουν  την εικόνα της παραλίας και με τη βοήθεια της Κοινότητας Ποσειδωνίας που είχε καλέσει την κυρία Νίκη που επαγγέλλεται γεωπόνος, αφότου τους μίλησε σχετικά με τη σημαντικότητα των δέντρων και των φυτών για τη ζωή όλων, προχώρησαν στο επόμενο πρακτικό σημείο της δράσης τους. Πιο συγκεκριμένα, φύτεψαν αρμυρίκια κατά μήκος της παραλίας δίνοντας νέα πνοή και ταυτόχρονα υποσχέθηκαν να τα ποτίζουν και να τα φροντίζουν με κάθε ευκαιρία. Τέλος, να ευχαριστήσουμε την Κοινότητα Ποσειδωνίας και την Πρόεδρο του Τοπικού Διαμερίσματος κ. Τέτα Πρίντεζη για το κέρασμα που μας πρόσφερε!

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Α1 Τάξη Κωνσταντίνου Χρυσή, Α2 Τάξη: Τσίγγανα Γεσθημανή, Στεφανίδη Δέσποινα

Επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων από τη ΣΤ’ Τάξη

Το Σχολείο μας κατά τη φετινή χρονιά προγραμμάτισε εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών της ΣΤ τάξης στη Βουλή των Ελλήνων. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22 Μαΐου 2026.

Η επίσκεψη στη Βουλή αποτέλεσε μια ιδιαίτερα σημαντική εμπειρία για τα παιδιά. Οι μαθητές και οι μαθήτριες περιηγήθηκαν στους χώρους της Βουλής, ενημερώθηκαν για την ιστορία του κτιρίου και τη λειτουργία του Κοινοβουλίου και οδηγήθηκαν από τους υπεύθυνους της ξενάγησης στην αίθουσα Ολομέλειας της Βουλής και στα βουλευτικά έδρανα.

Εκεί οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τις αξίες της δημοκρατίας, της συμμετοχής και της ευθύνης του πολίτη. Κατανόησαν πως ο ενεργός πολίτης δεν είναι απλώς κάποιος που γνωρίζει τα δικαιώματά του, αλλά και κάποιος που σέβεται τους θεσμούς, εκφράζει άποψη και συμμετέχει υπεύθυνα στην κοινωνία.

Τέλος ξεναγήθηκαν στην Έκθεση Ιστορικών Αντικειμένων της Βουλής,  όπου μοναδικά εικαστικά και κειμενικά τεκμήρια συνομιλούν με τον τοιχογραφικό διάκοσμο του ιστορικού κτιρίου του Κοινοβουλίου και αφηγούνται την πορεία των Ελλήνων στον χρόνο.

Ήταν μια ξεχωριστή επίσκεψη, μια ξεχωριστή Δράση Ενεργού Πολίτη που εντυπωσίασε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Επίσκεψη Νηπίων στο Σχολείο μας

Τη Δευτέρα 11 Μαΐου 2026 και τη Δευτέρα 25 Μαΐου 2026 με ιδιαίτερη χαρά υποδεχθήκαμε τους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες των  Νηπιαγωγείων Φοίνικα και Ποσειδωνίας στο σχολείο μας, στο πλαίσιο δράσεων για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τους χώρους του σχολείου και να συνομιλήσουν με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του Δημοτικού. Οι μαθητές των τάξεων του σχολείου μας απάντησαν με χαρά στις ερωτήσεις των νηπίων σχετικά με τη σχολική ζωή και ειδικά οι μαθητές της Α΄ Τάξης μοιράστηκαν μαζί τους τις εμπειρίες τους από την πρώτη τους χρονιά στο Δημοτικό.

Στα πλαίσια της γνωριμίας, τα μικρά παιδιά παρακολούθησαν τη διαδικασία του μαθήματος σε τάξεις του Δημοτικού σχολείου μας, μπήκαν στην αίθουσα Πληροφορικής, έκαναν Γυμναστική  και βγήκαμε όλοι μαζί στην αυλή του σχολείου, σε ώρα διαλείμματος. Εκεί, ως καλοί οικοδεσπότες τους προσφέραμε ένα όμορφο κέρασμα, τόσο από τη Διεύθυνση του Σχολείου όσο και από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας που το χαρήκαμε όλοι.

Μέσα σε ένα ζεστό και φιλικό κλίμα, τα νήπια εξοικειώθηκαν με τη νέα σχολική πραγματικότητα και ένιωσαν τη χαρά της συμμετοχής στη σχολική ζωή. Η δράση αυτή συμβάλλει σημαντικά στη συναισθηματική προετοιμασία των παιδιών, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας και αυτοπεποίθησης για το νέο ξεκίνημα που τα περιμένει τη νέα σχολική χρονιά.

Ευχαριστούμε θερμά τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που συμμετείχαν και συνέβαλαν στην επιτυχία της όμορφης αυτής συνάντησης.

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Περιβαλλοντική Δράση του Σχολείου μας σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Σύρου Ερμούπολης και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Στο Σχολείο μας έλαβε χώρα μια πρωτοποριακή περιβαλλοντική δράση για την υποστήριξη της βιοποικιλότητας και την προστασία των μοναχικών μελισσών.

Η δράση υλοποιείται από τη Beelosophy σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Σύρου–Ερμούπολης, στο πλαίσιο του έργου CYCLADES’ WAY OF BEE-ING. Εντάσσεται στο Σχέδιο Δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του σχολείου μας.

Σε προστατευμένο χώρο του Σχολείου τοποθετήθηκε  καινοτόμο οικολογικό τούβλο – κατάλυμα για τους μικρούς μοναχικούς επικονιαστές. Το τούβλο, πατέντα του Εργαστηρίου Ωπλισμένου Σκυροδέματος και Αντισεισμικών Κατασκευών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), συνδυάζει ασφάλεια, υψηλή αντοχή και βιώσιμη δόμηση με χώρο φωλιάσματος για μοναχικές μέλισσες, προσομοιώνοντας το φυσικό τους περιβάλλον.

Την δράση ανέλαβαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ1 Τάξης με τη δασκάλα τους κα Βασιλική Μπάτζιου. Τον χώρο του σχολείου επισκέφθηκε ο Διευθυντής του ΚΕΠΕΑ Σύρου–Ερμούπολης, Χρήστος Κόλλιας, ο οποίος έδωσε σημαντικές πληροφορίες στους μαθητές για τη σημασία της προστασίας των οικοσυστημάτων του νησιού μας και τοποθέτησε το τούβλο-κατάλυμα σε προστατευμένο χώρο του Σχολείου. Οι μαθητές θα παρατηρήσουν, θα συλλέξουν πολύτιμα επιστημονικά δεδομένα και θα ανταλλάξουν εμπειρίες με τους συνεργαζόμενους φορείς και τα συνεργαζόμενα σχολεία της δράσης, συμβάλλοντας στην προστασία και ανάσχεση της μείωσης των πληθυσμών της πολύτιμης μέλισσας.

Απώτερος στόχος μας η ευαισθητοποίηση των παιδιών για το περιβάλλον, τη βιοποικιλότητα, την προστασία των οικοσυστημάτων και την προώθηση της βιώσιμης συνύπαρξης ανθρώπου και φύσης.

«Όταν οι γονείς έγιναν ονειροκουρδιστές…»

Μια ξεχωριστή και γεμάτη φαντασία δράση πραγματοποιήθηκε στην τάξη της Β΄ με αφορμή το παραμύθι που δημιούργησαν τα παιδιά μας σε συνεργασία με τη Β’ τάξη του 4ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, με τίτλο «Ο Κουρδιστής των Ονείρων». Οι μικροί συγγραφείς διάβασαν με ενθουσιασμό το παραμύθι στους γονείς τους και, τη στιγμή που η ιστορία βρισκόταν στο πιο αγωνιώδες σημείο, σταμάτησαν την αφήγηση και κάλεσαν τους μεγάλους να φανταστούν τη συνέχεια και το τέλος της. Οι γονείς συμμετείχαν με χαρά, δημιουργώντας μοναδικές και ευφάνταστες εκδοχές της ιστορίας.

Ιδιαίτερη χαρά μάς έδωσε η συμμετοχή των παιδιών της Β΄ τάξης από το 4ο Πειραματικό Σχολείο, τα οποία συνδέθηκαν μαζί μας μέσω τηλεδιάσκεψης και έγιναν κι εκείνα μέρος της δράσης. Οι μικροί μαθητές συμμετείχαν ενεργά, μοιράστηκαν ιδέες και ταξίδεψαν μαζί μας στον κόσμο της φαντασίας και των ονείρων.

Στο τέλος της δράσης, μικροί και μεγάλοι έγραψαν πάνω σε ένα μεγάλο χάρτινο κουρδιστήρι τα όνειρα και τις ευχές που θα ήθελαν να «ξεκλειδώσει» ο Κουρδιστής των Ονείρων.

Ήταν μια όμορφη εμπειρία γεμάτη δημιουργικότητα, συνεργασία, συναίσθημα και μαγικές στιγμές που θα θυμόμαστε όλοι με χαμόγελο.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Βακονδίου Μαριάννα, Κωστής Δημήτρης

Διαμόρφωση του κήπου στο Σχολείο μας-Δράση Ενεργού Πολίτη Ε’ Τάξη

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας των μαθητών και μαθητριών μας να καταστούν ενεργοί πολίτες οι οποίοι θα συμβάλουν στην επίτευξη των 17 Στόχων της Βιώσιμης Ανάπτυξης και στη δημιουργία ενός δίκαιου, ειρηνικού και βιώσιμου μέλλοντος, αναδεικνύεται η αναγκαιότητα, το ελληνικό σχολείο, μεταξύ άλλων, να είναι χώρος βιωματικής εκπαίδευσης για την αειφορία.

Για τον σκοπό αυτό, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ Τάξης μαζί με τους δασκάλους τους, κ. Δημήτρη Καραγιάννη και κα Λουίζα Ρούσσου , ανέλαβαν με ενθουσιασμό τη διαμόρφωση ενός τμήματος του προαύλιου χώρου του σχολείου μας σε χώρο πρασίνου.

Οι μαθητές εφοδιασμένοι με τα γάντια τους και τα απαραίτητα εργαλεία και υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους,  συμμετείχαν ενεργά σε μια δράση ενεργού πολίτη με στόχο την προστασία και την ομορφιά του περιβάλλοντος.  Με συνεργασία, υπευθυνότητα και δημιουργικότητα φρόντισαν τον χώρο, έσκαψαν, φύτεψαν και πότισαν φυτά και απέδειξαν πως όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε θετικά στη βελτίωση της καθημερινότητάς μας.

Μέσα από τη δράση αυτή ενισχύθηκαν ο σεβασμός, η ομαδικότητα και η καλλιέργεια αντιλήψεων, στάσεων και αξιών περιβαλλοντικής συνείδησης.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Δημήτρης Καραγιάννης, Λουίζα Ρούσσου

Τα παιδιά της Α’ και Β’ τάξης με το ρομπότ R2

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης, τη σχολική χρονιά 2025-2026, γνώρισαν το ρομπότ R2. Τα οκτώ (8) ρομπότ R2 που διαθέτει το σχολείο μας είχαν συναρμολογηθεί από τα παιδιά μιας “παλιάς” ΣΤ’ τάξης και τώρα πλέον είναι έτοιμα ανά πάσα στιγμή για να χρησιμοποιηθούν. Τα παιδιά των μικρών τάξεων το είδαν το ρομπότ, το έβαλαν σε λειτουργία και αναγνώρισαν τη λειτουργία του αισθητήρα απόστασης.

ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης να γνωρίσουν ένα ρομπότ το οποίο “επικοινωνεί” με το περιβάλλον. Να το θέτουν σε λειτουργία. Να συνειδητοποιήσουν ότι χρειάζεται ενέργεια (δηλ.μπαταρίες) για να λειτουργήσει. Να διακρίνουν τη διαφορά τηλεκατευθυνόμενου και ρομπότ. Να είναι σε θέση να συσχετίζουν την κίνηση των τροχών με την ύπαρξη των αντίστοιχων κινητήρων. Να μάθουν την έννοια του αισθητήρα. Να αναγνωρίσουν τη λειτουργία του αισθητήρα απόστασης. Να συνεργαστούν ώστε το ρομποτάκι να περνάει από παιδάκι σε παιδάκι…

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Μαθαίνοντας για εκδόσεις!

Στον ‘Ομιλο φιλαναγνωσίας και δημιουργικής γραφής «Βιβλιοταξιδευτές» του σχολείου μας είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε την κα Κατερίνα Βιδάλη, μητέρα μαθήτριας του σχολείου μας, η οποία εργάζεται στην «Τυποκυκλαδική». Η επίσκεψή της αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία γνωριμίας με τον κόσμο της εκδοτικής και τυπογραφικής διαδικασίας.

Η κα Βιδάλη παρουσίασε με σαφή και κατανοητό τρόπο όλα τα στάδια έκδοσης ενός βιβλίου και μιας εφημερίδας, από τη σύλληψη της ιδέας και τη σελιδοποίηση έως την εκτύπωση και τη διανομή. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η εξ αποστάσεως ξενάγηση μέσω βίντεο στους χώρους εργασίας της «Τυποκυκλαδικής», καθώς και στα σύγχρονα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή εντύπων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις, να εκφράσουν απορίες και να κατανοήσουν καλύτερα τη σημασία της συνεργασίας πολλών ειδικοτήτων για την παραγωγή ενός έντυπου έργου. Η δράση αυτή συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και της δημιουργικής σκέψης, συνδέοντας τη θεωρία με την πράξη και τη σχολική γνώση με τον πραγματικό επαγγελματικό κόσμο.

Η εμπειρία τους ενθουσίασε όλους και ενίσχυσε το ενδιαφέρον τους για τον κόσμο των εκδόσεων και της δημοσιογραφίας.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Βιδάλη για την πολύτιμη παρουσία και προσφορά της.

Ο Εκπαιδευτικός : Κωστής Δημήτρης

«Κατασκευές»-Ε2 Τάξη

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και της ενότητας «Κατασκευές», στο οποίο υπάρχει η εικόνα της μακέτας ενός ελληνικού μοναστηριού, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε2 Τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν σε δημιουργικές δραστηριότητες κατασκευών.

Τα παιδιά, αφού πρώτα επέλεξαν το έργο που θα κατασκευάσουν,  είχαν την ευκαιρία να εργαστούν ομαδικά, να ακολουθήσουν οδηγίες, να καλλιεργήσουν τη δημιουργική τους σκέψη και τελικά κατασκεύασαν πρωτότυπα έργα με φαντασία και ενθουσιασμό.

Μάλιστα ένα από τα έργα των μαθητών ήταν και η μακέτα του σχολείου μας!
Μέσω της κατασκευής τους οι μαθήτριες γνώρισαν καλύτερα τους χώρους του σχολείου, συνεργάστηκαν και αξιοποίησαν απλά υλικά για να αποτυπώσουν με λεπτομέρεια το αγαπημένο τους περιβάλλον.

Όλες οι κατασκευές των παιδιών είναι εξαιρετικές!
Η δράση αυτή συνέδεσε τη μάθηση με τη δημιουργία και πρόσφερε στους μαθητές χαρά, έμπνευση και πολύτιμες εμπειρίες συνεργασίας και συμμετοχής.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για την ωραία προσπάθειά τους!

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Λουίζα Ρούσσου, Μαίρη Καρακόττα