Μαθαίνουμε για τα μέσα γραφής…και παίζουμε

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ’ τάξης είχαν ήδη καταγράψει πληροφορίες για τα Μέσα γραφής, ασχολούμενοι με τον πάπυρο και την περγαμηνή, τη γραφομηχανή και την πένα και το μελάνι και πολλά άλλα. Στη συνέχεια ασχολήθηκαν με τη δημιουργία παιχνιδιού με το ίδιο θέμα. Κύριος σκοπός της δημιουργίας του παιχνιδιού ήταν τα παιδιά να έρθουν σε επαφή, με έναν παιγνιώδη τρόπο, με τις βασικές δομές του προγραμματισμού: ακολουθιακή, ελέγχου (επιλογής) και επαναληπτική. Τα παιχνίδια δημιουργήθηκαν στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch το οποίο είναι περιβάλλον για τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό. Στα παιχνίδια παρουσιάζονται κάποιες πληροφορίες για τα μέσα γραφής και στη συνέχεια γίνονται σχετικές ερωτήσεις στις οποίες πρέπει ο παίκτης να απαντήσει. Κατά τη δημιουργία των έργων, πέραν όλων των άλλων, είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον η προσπάθεια των παιδιών από το πληροφοριακό υλικό να εξάγουν ερωτήσεις αλλά επίσης και η διαδικασία για την επιλογή και την εισαγωγή των ήχων- διαδικασία που τους άρεσε εξαιρετικά!

Το παρακάτω παιχνίδι είναι δημιουργημένο από την Πόπη και τον Δημήτρη.

Μαρία – Λεόνα
Μαρικαίτη – Κλέα
Αντωνία
Λευτέρης – Ίριδα
Δημήτρης
Γιώργος – Τάσος
Μαρία – Ίριδα
Αχιλλέας – Παύλος
Μαρία – Θοδωρής
Ενίσα – Δήμητρα

Περισσότερα για τους στόχους και τη διαδικασία των εργασιών στο: Ένα παιχνίδι για τα μέσα γραφής

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Με φαντασία και μεράκι…από τα παιδιά της Ε’

Τη σχολική χρονιά 2019-20 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε’ τάξης ασχολήθηκαν με την επεξεργασία εικόνας. Διαχειρίστηκαν και επεξεργάστηκαν εικόνες με το ελεύθερο λογισμικό Gimp. Οι στόχοι που είχαν τεθεί ήταν να διαχειριστούν ένα λογισμικό επεξεργασίας εικόνας, αρχεία και φακέλους, ένα λογισμικό επεξεργασίας κειμένου. Επίσης, να γνωρίσουν την έννοια του ελεύθερου λογισμικού, να συνειδητοποιήσουν την ευκολία με την οποία μπορεί κάποιος να επεξεργαστεί και να αλλάξει μια εικόνα, να συνεργαστούν σε ομάδες διαχειριζόμενοι κοινό έργο.

Περισσότερα για τους στόχους και τη διαδικασία των εργασιών στο: Με φαντασία και μεράκι

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Το υπολογιστικό σύστημα σε κατηγορίες

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης ασχολήθηκαν με το υπολογιστικό σύστημα τοποθετώντας τα μέρη του σε δύο μεγάλες κατηγορίες: Μονάδες εισόδου και Μονάδες εξόδου. Σε πρώτη φάση, συζητήσαμε με όλα τα παιδιά και πάλι για το υλικό των υπολογιστών στο Εργαστήριο Πληροφορικής. Στη συνέχεια επαναλάβαμε τι κάνει κάθε συσκευή του υπολογιστικού συστήματος και αν με τη λειτουργία της κάθε συσκευής εισάγουμε στοιχεία στον υπολογιστή ή εξάγουμε αποτελέσματα. Χρειάστηκε να εξηγήσουμε τι σημαίνει “Είσοδος” και τι “Έξοδος”. Σε επόμενη φάση χρησιμοποιήσαμε λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης για να κάνουμε αυτή την καταγραφή των μερών του υπολογιστικού συστήματος σε Μονάδες Εισόδου και Μονάδες Εξόδου. Φυσικά, στο τέλος τα παιδιά επεξεργάστηκαν τους εννοιολογικούς τους χάρτες ώστε να έχουν ένα αισθητικό αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας χρώματα της αρεσκείας τους κι εισάγοντας σχετικές εικόνες.

Περισσότερα για τους στόχους και τη διαδικασία των εργασιών στο: Το υπολογιστικό σύστημα σε κατηγορίες

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Ο μουσικός αποχαιρετισμός της ΣΤ’ τάξης

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤ’ ΤΑΞΗΣ:

Η φοίτηση στο Δημοτικό Σχολείο ολοκληρώθηκε!!!

Αισίως καταφέραμε και φτάσαμε στο τέλος και αυτής της ιδιαίτερης σχολικής χρονιάς, λόγω πανδημίας. Όμως καταφέραμε και … «νικήσαμε  τον  κορονοϊό  με μαθήματα διαδικτύου» ,  όπως τραγούδησε η Στ’ τάξη στο τραγούδι του αποχαιρετισμού.

Τους παρακάτω στίχους εμπνεύστηκαν οι μαθητές της Στ’ τάξης από τη μελωδία του τραγουδιού «Όπου υπάρχει αγάπη» σε μουσική του Στέφανου Βαρελά. Αφού συγχρόνισαν τις συλλαβές των λέξεων με τον ρυθμό του τραγουδιού , το τραγούδησαν και το ηχογράφησαν για να το έχουν ενθύμιο για αυτά τα αξέχαστα σχολικά χρόνια. Οι ηχογραφήσεις έχουν αναρτηθεί και στην ηλεκτρονική τάξη «ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤ’ ΤΑΞΗ» στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

(Συγχωρήστε μας για την μέτρια ποιότητα ήχου αλλά η ηχογράφηση έγινε μέσα στην τάξη χωρίς επαγγελματικό εξοπλισμό).

 Ελπίζουμε να το απολαύσετε.

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ:

Αγαπημένα μου παιδάκια πέρασαν έξι ολόκληρα σχολικά χρόνια στο Δημοτικό .

 Είμαι πολύ χαρούμενη που σας γνώρισα και ελπίζω να κατάφερα να σας μεταδώσω την αγάπη μου για τη μουσική και να έχετε ωραίες αναμνήσεις από το μάθημά μου.

 Όπως σας υποσχέθηκα ανήρτησα στην ηλεκτρονική τάξη το τραγούδι του αποχαιρετισμού που εμπνευστήκατε από την μελωδία του τραγουδιού « Όπου υπάρχει αγάπη» του Στέφανου Βαρελά. Καταφέρατε να συγχρονίσετε τους στίχους με τον ρυθμό της μουσικής και να εκφράσετε με πολύ ωραίο τρόπο τα συναισθήματά σας και τις ανησυχίες σας.

Δυστυχώς η ποιότητα του ήχου είναι μέτρια γιατί η ηχογράφηση έγινε μέσα στην τάξη χωρίς επαγγελματικό εξοπλισμό.

Το τραγούδι από τα παιδιά της ΣΤ1′ τάξης

Το τραγούδι από τα παιδιά της ΣΤ2′ τάξης

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΥ

1.Είμαστε εκτάκια κι είμαστε εδώ
για να κάνουμε μεγάλο πανικό
αλλά τώρα σας λέμε
με μεγάλη μας λύπη
φεύγουμε από εδώ
αναμνήσεις ωραίες
θα μας λείψετε όλοι
ΦΕΥΓΟΥΜΕ!!!!
Γεια σας λοιπόν σας χαιρετούμε πια
με μεγάλη μας θλίψη στα μάτια
το έτος αυτό τώρα τέλειωσε
και θα πάμε Γυμνάσιο του χρόνου.

Νικήσαμε τον κορονοϊό
με μαθήματα διαδικτύου
καινούργια σελίδα γυρίζουμε
με αγάπη, ελπίδα και θάρρος.

2.Θα μας λείψετε όλοι εσείς οι δάσκαλοι
οι φωνές σας και οι όμορφες στιγμές
ίσως κάποια ημέρα
στο σχολείο να ‘ρθούμε
να σας ξαναδούμε.
Στη ζωή προχωράμε
και το μέλλον κοιτάμε.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!!!!!!!

Με αγάπη 
η μουσικός  του σχολείου
Ειρήνη Μυτιληναίου

Ο αποχαιρετισμός του ΣΤ2′

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ΣΤ2 τάξης αποχαιρετώντας το Δημοτικό θέλησαν να «κοιτάξουν» προς τα πίσω δημιουργώντας μια ψηφιακή αφίσα. Φωτογραφίες από δραστηριότητες, έργα που υλοποιήθηκαν, εκπαιδευτικές ξεναγήσεις, χαρούμενες δράσεις. Εκτός από τις φωτογραφίες που θυμίζουν τις στιγμές τους στο παρελθόν,  σε συνεργασία οι μαθητές των Στ1 και Στ2 τμημάτων, εμπνεύστηκαν τους στίχους από τη μελωδία “Όπου υπάρχει αγάπη” και συγχρόνισαν τις λέξεις με το ρυθμό του τραγουδιού, πάντα με τη βοήθεια της μουσικού του σχολείου μας Ειρήνης  Μυτιληναίου την οποία κι ευχαριστούμε.

Κι όλα αυτά να περνούν από μπροστά μας σαν μια στιγμιαία λάμψη που φρεσκάρει τη μνήμη και φέρνει χαμόγελο, ένα γλυκό χαμόγελο για αυτά που έγιναν … και για αυτά τα όμορφα που θα ακολουθήσουν τα παιδιά μας σε ένα άλλο χώρο…

Βασιλική Μπάτζιου – δασκάλα της Στ2′ τάξης

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

                                            

                                                                                                          Ποσειδωνία 11/06/2020

Αγαπητοί γονείς

Σας ενημερώνουμε ότι το σχολείο, συνεχίζει, την εκ περιτροπής λειτουργία  του μέχρι και 26/06/2020. Τις δύο τελευταίες ημέρες λειτουργίας (25-26/06/2020) θα δοθούν οι βαθμοί Β΄και Γ ΄ τριμήνου καθώς και οι έλεγχοι προόδου. Όλα θα τοποθετηθούν σε φάκελο και θα μπουν στη τσάντα των μαθητών.  Για τις δύο μικρές τάξεις  Α΄και Β΄ θα υπάρξει  ενημέρωση από τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων τηλεφωνικά.

Προσοχή!! Όσοι μαθητές /τριες επιθυμούν να φοιτήσουν για το επόμενο σχολικό έτος 2020-21 στο ολοήμερο , παρακαλούμε τους γονείς να μας καταθέσουν αίτηση φοίτησης και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (βεβαιώσεις εργασίας)  μέχρι 20/06/2020. 

Ενημερώνουμε τους γονείς των μαθητών /τριών της ΣΤ ‘ τάξης,  ότι θα εγγραφούν να φοιτήσουν στο 3ο Γυμνάσιο Σύρου. 

   Αίτηση – Δήλωση εγγραφής στο Ολοήμερο πρόγραμμα                                       

Ο Διευθυντής – Χρήστος Καφτηράνης 

Και τώρα, παίζουμε! Κυνηγούμε μπαλόνια…

Το πρόγραμμα αυτό με το όνομα “Κυνηγούμε μπαλόνια” είναι ένα παιχνίδι δημιουργημένο από τη μαθήτρια της Δ’ τάξης Π.Δήμητρα, που το σκέφτηκε και το υλοποίησε χωρίς οδηγίες. Μπαλόνια τριγυρνούν στη σκηνή κι ο παίκτης πρέπει να τα επιλέξει με το ποντίκι του. Ο παίκτης είναι αντιμέτωπος μόνο με τον χρόνο. Πόσο θα φτάσουν οι πόντοι του παίζοντας για 60 δευτερόλεπτα; Για κάθε μπαλόνι παίρνει 5 πόντους.
Και το έξυπνο του προγράμματος; Μπορεί να ξεμείνετε (φαινομενικά) με ένα μπαλόνι και επιλέγοντάς το ξαναγίνονται πολλά! Προγραμματιστικά μιλώντας, έχει μια πρωτοτυπία: επιλέγεις με κλικ σε ένα μπαλόνι, αυτό μεταδίδει μήνυμα σε ένα 2ο το οποίο επιλέγεις και μεταδίδει μήνυμα σε ένα 3ο – όμως το 3ο μπαλόνι μπορεί να μεταδώσει μήνυμα και πάλι στο 1ο κ.ο.κ.!!! Αυτή η πολυπλοκότητα δίνει στο παιχνίδι ένα γρήγορο και “πλούσιο” χαρακτήρα χωρίς να χρησιμοποιηθούν εξαρχής τόσα πολλά μπαλόνια όπως φαίνονται στην εκτέλεση του παιχνιδιού.

Καταχωρούμε αυτό το παιχνίδι επάξια και στην κατηγορία “Μαθαίνουμε παίζοντας“.

Πιάστε τα μπαλόνια και χαλαρώστε μόνο όταν τελειώσει ο χρόνος!
Συγχαρητήρια στη Π.Δήμητρα!!!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Ζωάκια στην εξοχή, σε ένα κύκλο της ζωής

Η μαθήτρια της Δ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου Ποσειδωνίας Π.Μαρία προγραμμάτισε ζωάκια! Στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch, έχοντας κατά νου εντολές που έχει μάθει ήδη, δημιούργησε ένα έργο με το δικό της σενάριο συνδυάζοντας φαντασία, αισθητική και προγραμματισμό. Έβαλε ζωάκια να κινούνται, άλλα πηγαίνουν ευθεία κι άλλα πετούν τυχαία, άλλα βγάζουν ήχους (ιδιαίτερα επιλεγμένους) κι άλλα αλλάζουν ενδυμασίες.
Μπράβο στη Π.Μαρία με το έργο της “Ζωάκια στην εξοχή, σε ένα κύκλο της ζωής”. Έχετε ανοικτό τον ήχο κι απολαύστε…

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ: Λίστα με όσα δεν πρέπει να ξεχνάτε!

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Λίστα με όσα δεν πρέπει να ξεχνάτε!

Προστατέψτε το παιδί σας, την οικογένειά σας και το σχολείο.

Για το πλήρες έγγραφο πατήστε: Για τους γονείς και κηδεμόνες.