Τα παιδιά της Α’ τάξης προγραμματίζουν το ρομπότ Thymio

Τα παιδιά της Α’ τάξης γνώρισαν τις συσκευές του εργαστηρίου Πληροφορικής. Επίσης, γνώρισαν το ρομπότ Thymio και το προγραμμάτισαν ώστε να το οδηγούν από συσκευή σε συσκευή.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης να αναγνωρίζουν τις βασικές συσκευές του Εργαστηρίου Πληροφορικής: οθόνη, πληκτρολόγιο,…,κι ιδιαίτερα την κεντρική μονάδα. Να αντιληφθούν ποιος είναι ο ρόλος κάθε συσκευής. Να γνωρίσουν το ρομπότ Thymio και να συνειδητοποιήσουν ότι έρχονται καθημερινά σε επαφή με ρομποτικές κατασκευές. Να προγραμματίσουν το ρομπότ ώστε να διακρίνουν τη διαφορά ρομπότ από ένα τηλεκατευθυνόμενο αντικείμενο. Να μα΄θουν να συνδυάζουν συμβάν με ενέργεια.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

ΣΥΖΗΤΗΣΗ – ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟΣ ΙΔΕΩΝ: Παρουσίαση των συσκευών που υπάρχουν στο Εργαστήριο Πληροφορικής και επεξήγηση της χρησιμότητας κάθε συσκευής. Ιδιαίτερη αναφορά στην κεντρική μονάδα και στον σαρωτή (σκάνερ). Παράθεση από τα παιδιά των αυτοματισμών που συναντάνε στην καθημερινή τους ζωή (βρύσες, πόρτες, αισθητήρες σε αυτοκίνητα…).

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΟΡΟΥΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Παρουσίαση του ρομπότ Thymio και σύνδεση των αισθητήρων της καθημερινότητας με τους αισθητήρες του ρομπότ. Προγραμματισμός του ρομπότ ώστε να πατάμε είτε τα κουμπιά του είτε κουμπιά του τηλεχειριστήριου για να εμφανίζει χρώματα και να κινείται ανάλογα. Επίσης, το προγραμμάτισαν ώστε να ενεργοποιηθούν οι αισθητήρες στο μπροστινό και στο πίσω μέρος του ρομπότ. Πιο συγκεκριμένα, σε μια πίστα με τις συσκευές ενός υπολογιστικού συστήματος, οδήγησαν το ρομπότ ενεργοποιώντας ένα πρόγραμμα με τις εντολές που είχαν θέσει τα ίδια!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής

Σχολιάστε