Τα παιχνίδια της ΣΤ’ τάξης – Κυνηγητό στο Scratch

Τη σχολική χρονιά 2022-23 τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης δημιούργησαν παιχνίδια στο Scratch με θέμα το κυνηγητό. Οι παίκτες κινούν μια φιγούρα με τα βελάκια από το πληκτρολόγιο και προσπαθούν να πιάσουν όλες τις άλλες φιγούρες. Υπάρχει κι ένα ορισμένο χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο πρέπει να πιαστούν αυτές οι φιγούρες ώστε να εμφανιστεί ένα μήνυμα επιβράβευσης για τον παίκτη.

ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης να επιβεβαιώσουν τη γνώση τους από προγραμματιστικές δομές που γνώρισαν σε προηγούμενες σχολικές χρονιές. Να μάθουν επιπλέον προγραμματιστικές εντολές κι ιδιαίτερα για τους κλώνους. Να συνεργαστούν στις επιλογές τους (φιγούρες, σκηνή, μουσική). Να δοκιμάσουν την τεχνική “δοκιμή και λάθος” καθώς και την τεχνική που βασίζεται σε εδραιωμένη γνώση. Να απολαύσουν ένα δικό τους παιχνίδι.

ΠΩΣ ΕΞΕΛΙΧΘΗΚΑΝ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

  • ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Προτάθηκε να δημιουργηθούν παιχνίδια κυνηγητού. Συζητήθηκαν θέματα που αφορούσαν τον παίκτη (πώς αντιλαμβάνεται ένα παιχνίδι) και τον σκοπό ενός παιχνιδιού. Επίσης, καθορίστηκε πότε θα τελειώνει ένα παιχνίδι (όταν τελειώσουν οι φιγούρες που κυνηγιούνται η όταν τελειώσει ο χρόνος).
  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: Αναλύθηκε το πρόγραμμα σε επιμέρους μικρά προγράμματα (εντολές για την κίνηση του “κυνηγού”, εντολές γι τη φιγούρα που κυνηγιέται, εντολές για τους κλώνους, εντολές που ελέγχουν το τέλος του παιχνιδιού, μηνύματα και ήχοι). Σε κάθε φάση λειτουργούσαμε με καταιγισμό ιδεών όπου ετίθεντο ερωτήματα και τα παιδιά απαντούσαν κι εφάρμοζαν τις ιδέες τους.

Παρακάτω παρουσιάζεται ενσωματωμένο ένα παιχνίδι και στον πίνακα, όλα τα παιχνίδια των παιδιών! Παίξτε και χαρείτε! ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Άλλα παιχνίδια τελειώνουν όταν πιαστούν όλες οι φιγούρες και άλλα τελειώνουν όταν δεν υπάρχει πια άλλος διαθέσιμος χρόνος.

Θρανίο 1α Θρανίο 1β Θρανίο 2α
Θρανίο 2βΘρανίο 3α Θρανίο 3β
Θρανίο 4αΘρανίο 4βΘρανίο 5α
Θρανίο 5βΘρανίο 6αΘρανίο 6β
Θρανίο 7αΘρανίο 7βΘρανίο 8α
Θρανίο 8βΘρανίο 9αΘρανίο 9β

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Σχολιάστε