12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού (2025-2026)

Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025 το σχολείο μας γιόρτασε την 12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Διοργανώσαμε μια ημέρα γεμάτη δραστηριότητες, παιχνίδια και αθλητικά δρώμενα με κοινό σύνθημα: «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ», στοχεύοντας στην ενθάρρυνση και την κινητοποίηση ΟΛΩΝ των μαθητών/μαθητριών για αύξηση της φυσικής δραστηριότητας/σωματικής άσκησης ως μέσο και δυνατότητα προάσπισης της υγείας και βελτίωσης της ποιότητας ζωής.

Αρχικά οι εκπαιδευτικοί εντός των τάξεων υλοποίησαν με τους μαθητές δραστηριότητες που συνδυάζουν τον αθλητισμό με την τέχνη δημιουργώντας αφίσες με μηνύματα όχι μόνο αθλητικού αλλά και κοινωνικού/περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος στοχεύοντας στη σύνδεση του σχολικού αθλητισμού με την έννοια του «ενεργού πολίτη».  

Έπειτα όλο το σχολείο με επιτελικό συντονιστή τον Γυμναστής μας, κ. Σαβρακίδη συγκεντρώθηκε στον εξωτερικό χώρο του γηπέδου μας για τις αθλητικές δραστηριότητες.

Στο πλαίσιο των δράσεων είχαμε την τιμή και τη χαρά να υποδεχθούμε τον κ. Μαραγκό από το Προπονητικό Επιτελείο και τους Παίκτες Νίκο Μήλη, Αντώνη Μπουράκη και Φάνη Ρουσόπουλο της Ομάδας Βόλεϊ Φοίνικας Σύρου, της ομάδας του νησιού μας που πρωταγωνιστεί στο άθλημα της πετοσφαίρισης. Οι αθλητές πρόσφεραν με αγάπη την τεχνογνωσία τους στους μαθητές μας, έπαιξαν μαζί τους δημιουργώντας γέφυρες μεταξύ του σχολικού και εξωχοσχολικού αθλητισμού προβάλλοντας με τη στάση τους το ήθος και την ευγένεια που αποπνέει ο αθλητισμός.

Ευχαριστούμε θερμά τον Α.Ο. Φοίνικας Σύρου  για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας και επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Προπονητή και τους Παίκτες της Ομάδας για την εξαιρετική παρουσία τους και τον χρόνο που αφιέρωσαν στους μαθητές του σχολείου μας.

Η Δ/ντρια του Σχολείου

Κωνσταντίνα Τσοπάνη

Ευχαριστήρια Επιστολή

Οι μαθητές/τριες, ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας Σύρου,

εκφράζουν θερμές ευχαριστίες στον Διευθυντή, κ. Νικόλαο Αβράμη, του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ΣΥΡΟΥ, καθώς επίσης και σε όλα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων για τη δωρεάν παραχώρηση χρήσης ενός σύγχρονου βιντεοπροβολέα στο σχολείο μας.

Η συμβολή σας στην ευόδωση των στόχων του σχολείου μας είναι ιδιαιτέρως σημαντική και είμαστε ευγνώμονες για την πολύτιμη αρωγή σας.

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!

Με εκτίμηση,


Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου

Βράβευση της Β’ τάξης (2024-25) με Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το πρόγραμμα “ESL Connecting People”

Τη σχολική χρονιά 2024-2025 υλοποιήσαμε με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ τάξης στο πλαίσιο των προγραμμάτων eTwinning το πρόγραμμα με θέμα “ESL (English as Second Language) Connecting People” (Τα αγγλικά ως δεύτερη γλώσσα ενώνουν τους ανθρώπους). Όλο το υλικό των δράσεων μας είναι αναρτημένο στο site του σχολείου στη διαδρομή: Δραστηριότητες – eTwinning ESL connecting people.

Για τις δράσεις μας αυτές πήραμε Εθνική Ετικέτα Ποιότητας όλοι οι συμμετέχοντες, παιδιά και εκπαιδευτικοί. Είμαστε χαρούμενοι για αυτήν την επιβράβευση και υπερήφανοι για τα παιδιά μας! Μπράβο στους μαθητές και τις μαθήτριες της Β’ τάξης (2024-2025)!!!

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί του προγράμματος: Μαργαρίτα Φόνσου, Μαρία Ιωσηφίδου

Βεβαίωση Συμμετοχής – Ευχαριστήρια Επιστολή από την Π.Ο.Σ.Ε.Α.

Το σχολείο μας τη σχολική χρονιά 2024-2025 συμμετείχε με τους μαθητές και τις μαθήτριες των τάξεων Δ1′ και Δ2′ στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη.

Επισυνάπτουμε τη Βεβαίωση Συμμετοχής καθώς και Ευχαριστήρια Επιστολή από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών (Π.Ο.Σ.Ε.Α.).

Συγχαρητήρια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την εξαιρετική δράση τους που βοήθησε στην ευαισθητοποίηση όλων μας προβάλλοντας τη σημασία της αιμοδοσίας, της αλληλεγγύης και της προσφοράς στον συνάνθρωπο.

Βεβαίωση συμμετοχής

Ευχαριστήρια επιστολή για τη συμμετοχή στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό ζωγραφικής της Π.Ο.Σ.Ε.Α.

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Έναρξη σχολικής χρονιάς 2025-2026 – Αγιασμός

Σας καλωσορίζουμε όλους, παιδιά και γονείς στην αγκαλιά του Δημοτικού Σχολείου Ποσειδωνίας Σύρου, του Σχολείου μας !

Σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός για το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς 2025-2026 θα γίνει την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου στις 8:30 το πρωί στον αύλειο χώρο του σχολείου.

Μετά τον Αγιασμό  οι μαθητές/τριες θα περάσουν στις τάξεις για μια πρώτη επαφή με τους δασκάλους και τις δασκάλες τους.

Η αποχώρηση θα γίνει στις 9:30 π.μ.

Οι γονείς της Α΄ Δημοτικού παρακαλούνται να παραμείνουν για την πρώτη ενημέρωση – γνωριμία με τις δασκάλες των τμημάτων (Α1, Α2), καθώς και ενημέρωση από τη Διεύθυνση του Σχολείου.

  • Η διανομή των βιβλίων των τάξεων θα γίνει την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου.
  • Από την Παρασκευή 12/09/2025 το πρωινό πρόγραμμα θα λειτουργεί με πλήρες ωράριο 8:15–13:15.

Για την έναρξη της λειτουργίας του ολοήμερου τμήματος θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση.

  • Η ενημέρωσή σας για τη λειτουργία του σχολείου θα γίνεται μέσω της ιστοσελίδα μας αλλά και με emails, γι’ αυτό θα πρέπει να ελέγχετε τακτικά την ηλεκτρονική αλληλογραφία σας.
  • Τα τηλέφωνα του σχολείου μας είναι:

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ : 22810 42428

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ : 22810 42050

Η Διευθύντρια και οι Εκπαιδευτικοί του Σχολείου  

σας εύχονται

Καλή Σχολική Χρονιά χαρούμενη και δημιουργική, με υγεία και πρόοδο!

eTwinning – ESL – Το λογότυπο του έργου (Project’s logo)

Τη σχολική χρονιά 2024-24 για το etwinning έργο “ESL- Connecting People” δημιουργήθηκε συνεργατικά από τους μαθητές και των τεσσάρων χωρών, Ισπανία, Πορτογαλία, Σλοβενία και Ελλάδα, το λογότυπο του έργου.

ΣΤΟΧΟΙ:

Τα παιδιά της Β’ τάξης να δουν ότι και αυτά μπορούν να δημιουργήσουν ένα λογότυπο και μάλιστα σε συνεργασία με όλα τα παιδιά των συνεργαζομένων χωρών. Να επιλέξουν στοιχεία από το περιβάλλον του canva.com εφαρμόζοντας δημοκρατικές διαδικασίες. Να ψηφίσουν σε ένα ψηφιακό περιβάλλον (tricider) και ταυτόχρονα γράφοντας το όνομά τους στα αγγλικά για τη ψηφοφορία να ασκηθούν στο αγγλικό πληκτρολόγιο. Να χαρούν το αποτέλεσμα της συνεργασίας.

Our Logo Let’s draw together από susana martins

Το κείμενο “ESL Connecting people” είχε χωριστεί σε “κομμάτια” και κάθε σχολείο είχε αναλάβει ένα κομμάτι. Όπως παρατηρείτε, άλλοι έκαναν κολλάζ με χαρτοκοπτική, άλλοι ζωγράφισαν κι εμείς επιλέξαμε από στοιχεία του canva.com. Για την επιλογή αυτή χρειάστηκε να ψηφίσουμε: διαλέξαμε στυλ γραμμάτων και τη μορφή ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Για τις αναζητήσεις χρησιμοποιήσαμε τις λέξεις: boy, girl και το λεκτικό: ing. Όλα τα στοιχεία και από τις τέσσερις χώρες συνδυάστηκαν σε έξι (6) λογότυπα τα οποία τέθηκαν και αυτά σε ψηφιακή ψηφοφορία. Η ψηφοφορία πραγματοποιήθηκε στο περιβ΄΄αλλον tricider. Σε αυτό το περιβάλλον τα παιδιά για να ψηφίσουν χρειαζόταν να πληκτρολογήσουν το όνομά τους στα αγγλικά. Τελικά, το λογότυπο του έργου είναι το LOGO 6.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ86)

Συμμετοχή και Βράβευση του σχολείου μας στον Μαθητικό Διαγωνισμό “Οι Ήρωες του τόπου μου”

Το σχολείο μας τη σχολική χρονιά 2024-2025 συμμετείχε με τους μαθητές της Ε΄1 τάξης και υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κα Βασιλική Μπάτζιου και με τους μαθητές του Τμήματος Ένταξης και υπεύθυνο εκπαιδευτικό τον κ. Δημήτρη Κωστή  στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό “Οι Ήρωες του τόπου μου”, ο οποίος υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των δράσεων του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Εκπαίδευσης με θέμα: «Τα Παιδιά πρεσβευτές του τόπου τους», συντονιστικός φορέας του οποίου είναι η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας.

Η Ε΄1 τάξη συμμετείχε με ένα βίντεο που δημιούργησε και αναφερόταν σε σημαίνοντα πρόσωπα που έζησαν στο νησί μας. Επίσης κατέθεσε στον διαγωνισμό και τα δύο τεύχη της σχολικής εφημερίδας που επιμελήθηκε η τάξη.

Το Τμήμα Ένταξης συμμετείχε με εικαστικό έργο που δημιούργησαν οι μαθητές και μάλιστα το έργο αυτό βραβεύτηκε και έλαβε Ειδικό Έπαινο!

Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριές μας για τη συμμετοχή τους στον Διαγωνισμό και τις εξαιρετικές εργασίες τους, καθώς και στους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς που έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να δράσουν συνεργατικά, να εκφραστούν δημιουργικά γνωρίζοντας και αναδεικνύοντας την τοπική κοινωνία μας.

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Συμμετοχή στο Διεθνές Δίκτυο Από τη Μυθολογία στο Διάστημα Myth2space

Το σχολείο μας συμμετείχε για δεύτερη συνεχή χρονιά στο Διεθνές Δίκτυο Από τη Μυθολογία στο Διάστημα (Myth2space). Το Ε1′ τμήμα αυτή τη χρονιά συνεργάστηκε με δύο σχολεία της Αττικής και αντάλλαξαν απόψεις για το σύμπαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους.

Συγκεκριμένα, καθώς ήταν η πρώτη χρονιά με το συγκεκριμένο τμήμα να παρακολουθεί το  πρόγραμμα, έγινε μία εισαγωγή έχοντας ως εκκίνηση τον πλανήτη  μας, την αειφορία και τα περιβαλλοντικά του προβλήματα, στις πρώτες προσπάθειες του ανθρώπου να γνωρίσει νέους πλανήτες και στα στοιχεία που αποκομίσαμε από αυτά. Έγινε εκτενής αναφορά στο ηλιακό μας σύστημα και πώς αυτό αποτελεί ένα μικρό μέρος του δικού μας γαλαξία και άλλων γαλαξιών. Μέσα από πολλά εκπαιδευτικά βίντεο που παρακολούθησαν, διαφάνηκε πως πεδίο ιδιαίτερου ενδιαφέροντος των παιδιών υπήρξαν οι αστερισμοί, γι’ αυτό και έκαναν εκτενή έρευνα σε βιβλιοθήκες και διαδίκτυο ώστε να συλλέξουν στοιχεία όπως επίσης και να σχεδιάσουν τον αστερισμό για την τελική παρουσίαση της εργασίας τους. Βέβαια τους άγγιξαν και θέματα όπως οι μαύρες τρύπες και οι έρευνες γύρω από εξωγήινη ζωή με παράθεση διαφόρων θεωριών και αποτελέσματα ερευνών, ταυτοχρόνως τοποθετήθηκαν παρουσιάζοντας την άποψή τους γύρω από το θέμα αυτό.

Στα πλαίσια του προγραμματισμού των επόμενων δραστηριοτήτων μας παρακολουθήσαμε το 1ο Μαθητικό Συνέδριο του Δικτύου με τίτλο «Ο κόσμος, ο μικρός, ο μέγας!» και έπειτα πραγματοποιήσαμε διαδικτυακές συναντήσεις με τα συνεργαζόμενα σχολεία. Μετά και την παρακολούθηση του Συνεδρίου ξεκίνησε και η γνωριμία της Τάξης με το Στ3′ του Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου Αττικής, όπου σχεδιάστηκε από τους μαθητές μας και παρουσιάστηκε ένα βίντεο για την Σύρο.  Στην επόμενη διαδικτυακή συνάντηση  έγινε η γνωριμία με τηνΕ΄4 τάξη των Εκπαιδευτηρίων Δούκα και συζητήθηκε η πρόθεση των μαθητών μας για έρευνα σε συγκεκριμένους τομείς. Ακολούθησε και τρίτη διαδικτυακή συνάντηση.

Στα πλαίσια αυτά η τάξη παρακολούθησε το πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Σύρου “Oάσεις σκοτεινών και ήσυχων ουρανών” και στην επόμενη προγραμματισμένη διαδικτυακή συνάντηση με τα σχολεία της Αττικής, παρουσιάσαμε τους αστερισμούς με τους οποίους ασχοληθήκαμε.

Παράλληλα επιλεγήκαμε να συμμετάσχουμε ως σχολείο στην εκδήλωση του World Human Forumστη Δήλο στις 27-28 Μαΐου. Εκεί εκπροσωπήθηκε το σχολείο μας στην 5η Παγκόσμια Συνάντηση Alpha Mission- Δelos με τίτλο « Ανθρώπινοι οικισμοί: Από τη Γη στη Σελήνη και πιο πέρα» από μαθητή του τμήματός μας.

Στο τέλος αποστείλαμε μία carte postale, που δόθηκε στα πλαίσια της 5ης Παγκόσμιας Συνάντησης στη Δήλο, σε ένα  από τα συνεργαζόμενα  σχολεία του προγράμματος κλείνοντας με τον όμορφο αυτόν τρόπο τη φετινή συμμετοχή μας στο Διεθνές Δίκτυο αποκομίζοντας εμπειρίες και πρακτικές που αρμόζουν σε ενεργούς πολίτες του μέλλοντος που θα προσπαθούν για τη δημιουργία ενός οικολογικού πολιτισμού και για την πρόοδο ολόκληρου του πλανήτη.

Επισυνάπτεται Βεβαίωση Συμμετοχής Σχολείου

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μπάτζιου Βασιλική

Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ζωγραφικής «Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση»

Οι τάξεις Β’ και Δ2′ του σχολείου μας συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής που προκήρυξε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος-Helmepa με θέμα: «Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση».

Στόχος να γνωρίσουν οι μαθητές το θαλάσσιο οικοσύστημα, τους κινδύνους που το απειλούν και τις ενέργειες που ο καθένας μπορεί να κάνει για να το προστατέψει.

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τη σημασία των λιβαδιών Ποσειδωνίας και για την προφύλαξή τους. Άκουσαν με προσοχή τις πληροφορίες που τους μετέδωσαν οι εκπαιδευτικοί ενισχύοντας τον σεβασμό τους για το περιβάλλον και το θαλάσσιο οικοσύστημα ενσωματώνοντας παράλληλα τον 14ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ: «Ζωή στο Νερό».

Έπειτα οι μαθητές και οι μαθήτριες με ενθουσιασμό δημιούργησαν εικαστικά έργα με τα οποία λάβαμε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής.

Τα έργα τους είναι εξαιρετικά και τα παιδιά αξίζουν τα θερμά μας συγχαρητήρια για τη δημιουργικότητα και το πάθος που κατέθεσαν!

Επισυνάπτεται το Δίπλωμα των παιδιών για τη σημαντική αυτή δράση.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί Β’ Τάξης: Χριστοπούλου Ελένη, Κούρου Νικολέττα

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί Δ2′ Τάξης: Ρούσσου Λουίζα, Καζαντζίδης Χρήστος

Πρόγραμμα «Εθελοντική Αιμοδοσία» – Συμμετοχή στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής

Στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη», οι τάξεις Δ΄1′ και Δ2′ εκπόνησαν πρόγραμμα σχετικά με την Αιμοδοσία, ως  ύψιστη μορφή εθελοντισμού.  Για να ευαισθητοποιηθούν και να είναι ενήμερα τα παιδιά από αυτή την ηλικία:

  • Οι εκπαιδευτικοί συζήτησαν με τους μαθητές  για τη σπουδαιότητα αυτής της πράξης και τις προϋποθέσεις για να δίνει κανείς αίμα.
  • Εθελοντής αιμοδότης ενημέρωσε τα παιδιά  για τη διαδικασία της αιμοδοσίας.
  • Αξιοποιήθηκε εκπαιδευτικό υλικό που δημιούργησε από κοινού η Π.Ο.Σ.Ε.Α. με το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.)
  • Οι μαθητές έμαθαν για τις ομάδες αίματος.
  • Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Εθελοντή Αιμοδότη, που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Ιουνίου, οι τάξεις συμμετείχαν στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής που διοργανώνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εθελοντών Αιμοδοτών (Π.Ο.Σ.Ε.Α.).
  • Για να ευαισθητοποιήσουμε και την τοπική κοινωνία , η τάξη Δ΄2 επέλεξε την Αιμοδοσία ως θέμα για τη συμμετοχή της τάξης στη γιορτή λήξης με παρουσιάσεις, θεατρικό δρώμενο και τραγούδι ευαισθητοποίησης.

Πιστεύουμε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να είναι κάποιος ευαισθητοποιημένος και ενήμερος από πολύ μικρή ηλικία. Όλα είναι θέμα παιδείας και σωστής ενημέρωσης, ώστε να μεγαλώσουμε υγιείς πολίτες με κοινωνικές ευαισθησίες.

Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για τις δράσεις τους!

Από τη Διεύθυνση