Συμμετοχή του Σχολείου μας στο Περιβαλλοντικό  Πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA»

Οι Α’, Β’ και Δ2′ τάξεις του σχολείου συμμετείχαν στο Περιβαλλοντικό  Πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA» με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή». Στόχος η ενημέρωση και δραστηριοποίηση των μαθητών για το θαλάσσιο περιβάλλον και το περιβάλλον γενικότερα, λειτουργώντας σαν εργαλείο για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανάδειξη της αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς ακολούθησαν πολλές δραστηριότητες με σκοπό:

  • την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης,
  • την κατανόηση της έννοιας της ρύπανσης και των συνεπειών της για τα θαλάσσια ζώα και το περιβάλλον,
  • την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης και υπευθυνότητας μέσα από βιωματικές δράσεις και τέλος
  • την εξοικείωση με τρόπους αποφυγής της ρύπανσης (π.χ. ανακύκλωση, σωστή απόρριψη απορριμμάτων, μείωση των πλαστικών).

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με : Οικοσυστήματα, Υδάτινες ζώνες, Βιοποικιλότητα, Φυσικές Διεργασίες «Ο κύκλος του νερού», Πρώτες ύλες – Ενέργεια, Κλιματική αλλαγή, Θαλάσσιες μεταφορές – Ναυτιλία, “Ναυτικό κρυπτόλεξο”, Ζωγραφική – Πλοία του μέλλοντος,  Βιώσιμος τουρισμός, Αλιεία – Υδατοκαλλιέργεια, Παιχνίδια «Τροφική αλυσίδα» και «Φαινόμενο του θερμοκηπίου»,  Ναυτιλία και ασφάλεια στη θάλασσα,  Πειράματα «Θαλάσσια ρεύματα» και «Καθαρισμός της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα», Ανακύκλωση και κατασκευές, «Τι μπαίνει στον Μπλε Κάδο», Ψάρεμα σκουπιδιών, Αφίσες.

Στα πλαίσια αυτών  του προγράμματος το σχολείο  μας πραγματοποίησε Επισκέψεις σε Παράκτια Οικοσυστήματα καθώς και Βιωματικές Δράσεις καθαρισμού ακτών.

Η ρύπανση, η κλιματική αλλαγή, η υπεραλίευση και άλλες περιβαλλοντικές προκλήσεις  απαιτούν άμεση εξεύρεση λύσεων και πρέπει όλοι με τις πράξεις μας να δείξουμε τι μέλλον θέλουμε για τις επόμενες γενιές και σε τι κατάσταση πρέπει να είναι οι θάλασσες και οι ωκεανοί αλλά και το περιβάλλον γενικότερα για να μπορούν να υποστηρίξουν αυτό το μέλλον.

Συγχαρητήρια στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας για τις εξαιρετικές δράσεις τους και για την πολύτιμη συμβολή σας στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση ολόκληρης της σχολικής μας κοινότητας!

Συγχαρητήρια και ευχαριστήρια επιστολή

Από τη Διεύθυνση

«Αλληλογραφώ-Επικοινωνώ»-Β’ Τάξη

Η Β’ τάξη με αφορμή την ενότητα του βιβλίου της Γλώσσας με τίτλο “Αλληλογραφώ” αποφάσισε να ανταλλάξει γράμματα με μια αντίστοιχη Β’ τάξη ενός σχολείου της Αθήνας. Συγκεκριμένα με 22 μαθητές του 33ου Δημοτικού Σχολείου Άνω Κυψέλης Αττικής!

Πρώτοι λάβαμε εμείς τα γράμματά τους και τα παιδιά τα άνοιξαν κατενθουσιασμένα! Διάβασαν με περίσσια χαρά και ανυπομονησία τα λόγια των παιδιών και ένιωσαν πως είναι μια ευκαιρία να κάνουν καινούριες φιλίες από μακριά… Μάλιστα βίωσαν για πρώτη  φορά πώς είναι να επικοινωνείς με κάποιον χωρίς τη μεσολάβηση κάποιου τεχνολογικού μέσου.

Η ανυπομονησία τους να γράψουν τις απαντήσεις δεν περιγράφεται.

Ήταν μια όμορφη συνεργασία που ένωσε μαθητές και σχολεία ενισχύοντας την αγάπη στη γραφή.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Χριστοπούλου Ελένη

Διάκριση του σχολείου μας σε μαθητικό διαγωνισμό για το περιβάλλον

Το Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας και συγκεκριμένα οι μαθήτριες της Ε’ τάξης δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι με αφορμή τη συμμετοχή τους στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό «Το κλίμα αλλάζει… αλλάζω ζωή!», που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου LIFE-IP AdaptInGR – Boosting the implementation of adaptation policy across Greece και διοργανώθηκε από την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού (ΕΛΛΕΤ).

Ύστερα από διαδικασία αξιολόγησης των έργων πανελλαδικά το σχολείο μας έλαβε άλλη μία διάκριση:

Κατηγορία Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού

  • «Το κλίμα αλλάζει… δράσε και εσύ!» – Δημοτικό Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου

Έπαινος συμμετοχής

Ο διαγωνισμός έδωσε την ευκαιρία σε μαθητές/τριες και σχολικές μονάδες από όλη την Ελλάδα να ασχοληθούν με το θέμα της προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή, να εμβαθύνουν σε πτυχές της καθημερινής ζωής που επηρεάζονται και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τέσσερις κατηγορίες έργων. Είναι πολύ σημαντικό να καλλιεργείται ο περιβαλλοντικός εγγραμματισμός με κάθε ευκαιρία και μορφή.

Συγχαρητήρια στα παιδιά που φέρνουν διακρίσεις με κάθε ευκαιρία στο σχολείο μας! 

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα του Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού «Το κλίμα αλλάζει… αλλάζω ζωή!»

2024-2025

Το παιχνίδι μπορείτε να το βρείτε εδώ και να παίξετε «περιβαλλοντικά»: https://view.genially.com/67eeb4ce4a7fac3e768d055e/interactive-content-to-klima-allazeidrase-ki-esy

Ο σχετικός σύνδεσμος θα σας οδηγήσει κατευθείαν στο παιχνίδι. Πατήστε αμέσως κάτω αριστερά πάνω στο εικονίδιο με το σφυρί και θα βρείτε τις οδηγίες και τους κανόνες του παιχνιδιού. Το παιχνίδι ξεκινά κάνοντας κλικ στο ζάρι επάνω δεξιά. Καλή διασκέδαση!

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δημήτριος Κωστής

Οι Ταπερίστας του Δημ. Σχ. Ποσειδωνίας- Έπαινος Συμμετοχής

Στο πλαίσιο του Σχολικού Δικτύου Δράσης «Ταπερίστας 2025» η Β΄ Τάξη του σχολείου μας υλοποίησε εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο την υιοθέτηση υγιεινής διατροφής, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη υπεύθυνης συμπεριφοράς σε σχέση με την τροφή, με τη μείωση της κατανάλωσης συσκευασιών μιας χρήσης (ανακυκλώσιμων ή μη) και κατ’ επέκταση τη μείωση της παραγωγής απορριμμάτων.

Αρχικά οι μαθητές κατέγραψαν για μία εβδομάδα, με τη βοήθεια και των γονιών τους, τις καθημερινές τους πρακτικές σχετικά με το σχολικό τους γεύμα. Συγκεκριμένα διερεύνησαν αν συνηθίζουν το σπιτικό δεκατιανό ή την προμήθειά του από κατάστημα ή από το κυλικείο του σχολείου, αν το μεταφέρουν σε σκεύος ή σε συσκευασία, πώς διαχειρίζονται το υλικό συσκευασίας του, ποιες τροφές προτιμούν και πώς αυτό διαμορφώνεται κατά τα Σαββατοκύριακα. Αργότερα αφού έγινε παρουσίαση των ομαδοποιημένων ποσοτικών δεδομένων στην τάξη, οι μαθητές έκαναν παρατηρήσεις, σχόλια και εξήγαγαν αντίστοιχα συμπεράσματα.

Έπειτα παίρνοντας αφορμή από τον προβληματισμό σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες, μιλήσαμε για την διατροφική πυραμίδα καθώς και για την Μεσογειακή διατροφή και τη γενικότερη συμβολή της στην διαμόρφωση μιας καλής ζωής και φυσικής κατάστασης, αλλά και για το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.

Επιπλέον μια πολύ όμορφη δράση ήταν η «Ημέρα Δεκατιανού», που αναφερόταν στο σχολικό γεύμα των μαθητών. «Αποστολή» τους ήταν η προετοιμασία ενός δεκατιανού το οποίο θα περιείχε, όσο γίνεται, προϊόντα τοπικά, βιολογικά, μη επεξεργασμένα, υγιεινά, σε ποσότητα αντίστοιχη με τις ανάγκες τους. Έπειτα οι μαθητές παρουσίασαν το δεκατιανό τους διαδικτυακά στα υπόλοιπα συμμετέχοντα σχολεία των «Ταπερίστας 2025» και έλαβαν ενθύμιο συμμετοχής.

Δεν περιοριστήκαμε όμως εκεί. Σε συνέχεια της δράσης τα παιδιά έφεραν στο σχολείο το καθένα το δικό του δεκατιανό που πληρούσε τις προϋποθέσεις της βιώσιμης διατροφής, ακολουθώντας όσα είχαν προηγουμένως μάθει. Το παρουσίασαν στους συμμαθητές τους και όλοι μαζί έφαγαν με όρεξη και κέφι τα νόστιμα υγιεινά και πραγματικά αξιοζήλευτα δεκατιανά!

Μάλιστα με έναυσμα αυτή τη δράση αποφασίσαμε κάθε πρωί όλοι οι μαθητές να παρουσιάζουν το δεκατιανό τους λίγο πριν χτυπήσει το κουδούνι για το 1ο διάλειμμα, ώστε να συζητάμε εάν αποτελεί την κατάλληλη επιλογή με βάση όσα έχουμε μάθει, με στόχο την σταδιακή διαμόρφωση μιας κουλτούρας υγιεινής και βιώσιμης διατροφής.

Τέλος στη γιορτή λήξης του σχολείου μας παρουσιάσαμε τραγούδια και παιχνίδια σχετικά με την υγιεινή διατροφή και το πρωινό προωθώντας ενεργά υγιεινούς τρόπους ζωής.

Έπαινος Συμμετοχής

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Χριστοπούλου Ελένη

Δεντροφύτευση στις Αγκαθωπές

Την Τετάρτη 11 Ιουνίου οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του Σχολείου Ποσειδωνίας βρέθηκαν στην παραλία των Αγκαθωπών όπου πραγματοποίησαν δεντροφύτευση αρμυρικιών.

Η δράση που εντάσσεται στο πρόγραμμα:

  • Ενεργός Πολίτης, πυλώνας (Δέντρα, πολύτιμοι φύλακες του κλίματος)

πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τη Δημοτική Κοινότητα Ποσειδωνίας και τη συμβολή του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης.

Συμμετείχαν η πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας, γεωπόνος του Δήμου, εκπαιδευτικοί και φυσικά τα παιδιά που φύτεψαν και υιοθέτησαν τα νέα δεντράκια που ευελπιστούμε να αναπτυχθούν με τη φροντίδα όλων μας.

Δημήτρης Καραγιάννης – εκπαιδευτικός της τάξης

Βεβαίωση συμμετοχής – Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ταξιδεύοντας με τα Θαλασσοπούλια στις ελληνικές θάλασσες”

Το σχολείο μας στην προσπάθειά του για καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης στους μαθητές μας υλοποίησε πλείστες δράσεις. Μία εξ αυτών ήταν η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος “Ταξιδεύοντας με τα Θαλασσοπούλια στις ελληνικές θάλασσες”.

Επισυνάπτουμε τη Βεβαίωση Σχολείου και δεσμευόμαστε για συνέχιση δράσεων και την επόμενη σχολική χρονιά με γνώμονα πάντοτε την ολόπλευρη εξέλιξη των μαθητών μας.

Βεβαίωση συμμετοχής του σχολείου

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

eTwinning – ESL connecting people – Ημέρα της Ευρώπης – Europe’s Day

Στο πλαίσιο του προγράμματος “ESL connecting people” συζητήσαμε με τα παιδιά της Β’ τάξης για την Ημέρα της Ευρώπης. Είδαμε όλες τις σημαίες στον σύνδεσμο: https://european-union.europa.eu/principles-countries-history/eu-countries_el#header_countries_list και είπαμε ότι οι σημαίες δεν περιλαμβάνουν τυχαία χρώματα και σχήματα αλλά το κάθε τι συμβολίζει και κάτι. Τα παιδιά ήδη γνώριζαν αρκετές σημαίες και στη συνέχεια επικεντρωθήκαμε στις σημαίες των τεσσάρων χωρών του προγράμματος: Ισπανίας, Πορτογαλίας, Σλοβενίας και Ελλάδας.

Είδαμε την κοινή παρουσίαση για τη σημαία κάθε χώρας που βρίσκεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και για σημαντικά στοιχεία της: πρωτεύουσα, πληθυσμός, γλώσσα, τοπόσημα, σημαντικές ιστορικές στιγμές, διάσημοι άνθρωποι και γνωστά φαγητά.

Europe Day (Facebook Post) de Barbara Medvešek

Είχαμε δημιουργήσει κι ένα παζλ με όλες τις σημαίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης το οποίο τα παιδιά το “έλυσαν” με ιδιαίτερη χαρά!

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Μαργαρίτα Φόνσου – Μαρία Ιωσηφίδου

eTwinning – ESL connecting people – Ημέρα της Γυναίκας – International Women’s Day

Με αφορμή την Ημέρα της Γυναίκας (International Women’s Day) και στο πλαίσιο του προγράμματος “ESL connecting people” συζητήσαμε με τα παιδιά της Β’ τάξης ότι σεβόμαστε τον άλλο και φερόμαστε πάντα ευγενικά, ανεξαρτήτως φύλου. Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας στείλουν (φυσικά, με τη βοήθεια των οικογενειών τους) φωτογραφίες με τις σημαντικές γυναίκες στη δική τους ζωή. Αντίστοιχα, τα σχολεία Πορτογαλίας, Ισπανίας και Σλοβενίας ζήτησαν αντίστοιχα φωτογραφίες ή τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο γυναικείο πρόσωπο. Όλα αυτά συνθέτουν μια συνολική παρουσίαση στην online εφαρμογή artsteps που αποτελεί ένα ψηφιακό τρισδιάστατο μουσείο.

Μπορείτε να περιηγηθείτε παρακάτω στο μουσείο για να δείτε σημαντικές γυναίκες της παγκόσμιας ιστορίας αλλά και τις σημαντικές γυναίκες στη ζωή των μαθητών και μαθητριών των σχολείων του προγράμματος.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Μαργαρίτα Φόνσου – Μαρία Ιωσηφίδου

eTwinning – ESL connecting people – Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου – Safe Internet Day

Στο πλαίσιο του προγράμματος “ESL connecting people” και με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safe Internet Day – SID) συζητήσαμε με τα παιδιά της Β’ τάξης σχετικά ζητήματα: τι είναι τα Fake News και πώς ελέγχουμε αν κάτι είναι αλήθεια ή ψέματα, ότι δεν δίνουμε τα προσωπικά μας δεδομένα (όνομα, διεύθυνση) σε κανέναν, δεν δίνουμε φωτογραφίες, δεν μιλάμε σε αγνώστους, είμαστε ευγενικοί όπως και στην καθημερινή μας ζωή. Στη συνέχεια διαλέξαμε με ψηφοφορία εικόνες μικρές για να εμπλουτίσουμε ένα παιχνίδι Scratch.

Scratch game από ΜΑΡΙΑ ΙΩΣΗΦΙΔΟΥ

Προτείνουμε μια άσκηση που αφορά στους κανόνες καλής συμπεριφοράς στο Internet (Netiquette).

Είδαμε εικόνες που θα έπρεπε να αναρωτηθούμε αν είναι αλήθεια ή όχι. Επίσης, τα παιδιά σε ομάδες δημιούργησαν μικρές αφισούλες στο web εργαλείο canva.com για να αναπαραστήσουν την ευγένεια στο Internet και την ασφάλεια. Το παρακάτω βίντεο μας παρουσιάζει τις αφίσες των παιδιών!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Δράση ενεργού πολίτη – Β’ τάξη – Εκστρατεία “Ας καθαρίσουμε την Ευρώπη 2025”

Την Πέμπτη 29 Μαΐου 2025 η Β΄ Τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε Βιωματική Δράση Καθαρισμού Ακτής συμμετέχοντας στην Εκστρατεία «Ας Καθαρίσουμε την Ευρώπη» στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού Προγράμματος HELMEPA που υλοποιεί η τάξη κατά τη φετινή χρονιά.

Οι μαθητές επισκέφθηκαν την παραλία «Βούλγαρη», έβαλαν γάντια και προχώρησαν στον εθελοντικό καθαρισμό της περιοχής. Με τον εθελοντικό καθαρισμό κάνουμε μια καλή αρχή για να προστατέψουμε τον πλανήτη μας και να διατηρήσουμε τις θάλασσες και όλο το φυσικό μας περιβάλλον καθαρό! 

Επίσης οι μαθητές ζωγράφισαν ενημερωτικές αφίσες τις οποίες τοποθέτησαν στη γύρω περιοχή με στόχο να ευαισθητοποιήσουν όλη την κοινότητα για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης.

Ήταν ένας διασκεδαστικός μα και ουσιαστικός τρόπος να ευαισθητοποιήσουμε και να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας να δεσμευτούν στην περιβαλλοντική διαχείριση, να καλλιεργήσουμε την νοοτροπία του εθελοντισμού, να ενισχύσουμε το ομαδικό πνεύμα και το αίσθημα υπερηφάνειας για την ανάληψη συλλογικής δράσης για την προστασία του πλανήτη και εντάσσεται στο Σχέδιο Δράσεων του Σχολείου μας για ενίσχυση της Ενεργού Πολιτειότητας στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» ενσωματώνοντας τον 11ο  και 14ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ: «Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες» και «Ζωή στο Νερό» αντίστοιχα.

Περήφανοι για τους μαθητές μας και τις δράσεις τους!

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Χριστοπούλου Ελένη