Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας KIDS SAVE LIVES– Δράση Ενεργού Πολίτη

Στο πλαίσιο των δράσεων για την καλλιέργεια της υπευθυνότητας και της κοινωνικής προσφοράς, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια σημαντική εκπαιδευτική δράση με θέμα τις Πρώτες Βοήθειες μέσω του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Αγωγής Υγείας του οργανισμού KIDS SAVE LIVES- TA ΠΑΙΔΙΑ ΣΩΖΟΥΝ ΖΩΕΣ.  Η δράση αυτή συνδέεται άμεσα με το πρόγραμμα του Ενεργού Πολίτη, ενισχύοντας την αξία της αλληλεγγύης, της υπευθυνότητας και της ετοιμότητας να βοηθάμε τον συνάνθρωπό μας.

Η εκπαίδευση των μαθητών περιλάμβανε δύο μέρη: το θεωρητικό και το πρακτικό.

Το Θεωρητικό Μάθημα Πρώτων Βοηθειών (webinar) του οργανισμού KIDS SAVE LIVES πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 18/2/2026. Κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού μαθήματος, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη σημασία της άμεσης αντίδρασης σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης, καθώς και για τα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε μέχρι να φτάσει η εξειδικευμένη βοήθεια. Παρουσιάστηκαν βασικές γνώσεις σχετικά με την Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ), τη θέση ανάνηψης και τον σωστό τρόπο αντιμετώπισης περιστατικών πνιγμονής.

Το πρακτικό μέρος της δράσης υλοποιήθηκε την Τρίτη 24/2/2026 και οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν στην πράξη τις τεχνικές αυτές και να συμμετάσχουν ενεργά, εφαρμόζοντας τα βασικά βήματα σε εκπαιδευτικό εξοπλισμό και με καθοδήγηση. Μάλιστα είχαμε την χαρά οι εκπαιδευτές να είναι οι δικοί μας εκπαιδευτικοί, ο κ. Δημήτρης Κωστής και η κ. Μαίρη Καρακόττα, που είναι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές του KIDS SAVE LIVES και τους οποίους ευχαριστούμε πολύ για την εξαιρετική παρουσίασή τους. Με την αμεσότητα και τις γνώσεις τους βοήθησαν τα παιδιά να αντιληφθούν πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζουμε απλές αλλά σωτήριες ενέργειες που μπορούν να βοηθήσουν σε μια κρίσιμη στιγμή.

Με τη δράση αυτή το σχολείο μας πρόσφερε στους μαθητές ένα διαφορετικό μάθημα – ένα μάθημα ζωής – που σκοπό έχει να τους μυήσει στην προαγωγή της σωματικής και κοινωνικής υγείας, την κατανόηση της σημασίας της πρόληψης, της σωστής αντίδρασης σε επείγουσες καταστάσεις, καθώς και της αλληλεγγύης και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Συμμετοχή σε Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Κ.Ε.ΠΕ.Α-«Η Φάρμα των Φαρμάκων»

Η Γ τάξη συμμετείχε με μεγάλο ενθουσιασμό στο πρόγραμμα «Η Φάρμα των Φαρμάκων» στην Έπαυλη Τσιροπινά του Κ.Ε.ΠΕ.Α. Σύρου.
Γνωρίσαμε τα μυρωδάτα βότανα του νησιού μας και ανακαλύψαμε τα μικρά «μυστικά» και τις θεραπευτικές τους ιδιότητες. Περπατήσαμε σε ένα όμορφο μονοπάτι της φύσης, μαζέψαμε αρωματικά φυτά και παίξαμε διασκεδαστικά παιχνίδια γνώσεων χρησιμοποιώντας όλες μας τις αισθήσεις, όπως την όσφρηση και την αφή.
Γελάσαμε, μυρίσαμε, αγγίξαμε και μάθαμε μέσα από το παιχνίδι!

Στο τέλος, φτιάξαμε τα δικά μας χειροποίητα σαπούνια και κεραλοιφές, παίρνοντας μαζί μας όμορφες αναμνήσεις και υπέροχα αρώματα!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Σιάσιου Μυρτώ

Οι μαθητές ζωγραφίζουν για την Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου

Οι μαθητές του σχολείου μας ζωγράφισαν για την Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου στέλνοντας το δικά τους μηνύματα υπέρ του φίλαθλου πνεύματος.

 «Παίζουμε όλοι δυνατά,
ο φίλαθλος σέβεται και αγαπά!»

«Τον αντίπαλο τιμώ, το παιχνίδι αγαπώ,
δίνω το χέρι και χαμογελώ!»

«Στηρίζω την ομάδα μου με τιμή,
σέβομαι τον αντίπαλο σε κάθε στιγμή!»

«Διαλέγω αθλητισμό,
λέω όχι στη βία!»


Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου

Στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Ημέρας Φιλάθλου, το Δημοτικό μας Σχολείο Ποσειδωνίας Σύρου υλοποίησε μια σειρά από δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών σχετικά με τη σημασία του υγιούς φιλάθλου πνεύματος και της ειρηνικής συνύπαρξης στους αθλητικούς χώρους.

Αρχικά, με επιτελικό συντονιστή τον Γυμναστή του σχολείου μας κ. Σάββα Σαβρακίδη, πραγματοποιήθηκε συζήτηση σε όλες τις τάξεις για την έννοια του «καλού φιλάθλου». Οι μαθητές αντάλλαξαν απόψεις, εξέφρασαν σκέψεις και προβληματισμούς και κατέγραψαν συνθήματα υπέρ του σεβασμού και κατά της βίας. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια ρόλων, κατανόησαν τη διαφορά ανάμεσα στον ανταγωνισμό και την εχθρότητα.

Στη συνέχεια, οργανώθηκαν αθλητικές δραστηριότητες τόσο στον χώρο του σχολείου όσο και σε ανοικτούς χώρους άθλησης της ευρύτερης περιοχής, με ομαδικά παιχνίδια που προώθησαν τη συνεργασία και τη χαρά της συμμετοχής, με τους μαθητές να δρουν τόσο ως συμμετέχοντες/ουσες όσο και ως φίλαθλοι.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο «ευ αγωνίζεσθαι», στην ενθάρρυνση των συμπαικτών και στον σεβασμό προς τους αντιπάλους. Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό, αποδεικνύοντας ότι ο αθλητισμός μπορεί να ενώνει και να δημιουργεί όμορφες εμπειρίες.

Πραγματοποιήθηκαν εκτός των άλλων κοτινοδρομίες και σκυταλοδρομία με κλαδί ελιάς και συμβολικό έπαθλο τον κότινο. Ξεχωριστής σημασίας αποτέλεσε η διοργάνωση ενός συμβολικού αγώνα ποδοσφαίρου με τη συμμετοχή αγοριών και κοριτσιών από διαφορετικές τάξεις, προβάλλοντας έμπρακτα το μήνυμα της ισότητας και της συμπερίληψης. Οι ομάδες συγκροτήθηκαν με μικτές συνθέσεις, μάλιστα ως διαιτητής ορίστηκε μαθήτρια της Ε΄ τάξης, δίνοντας σε όλα τα παιδιά τη δυνατότητα να αγωνιστούν, να συνεργαστούν και να χαρούν το παιχνίδι, ανεξαρτήτως φύλου, ρόλου ή ηλικίας. Στόχος μας δεν ήταν το αποτέλεσμα, αλλά η χαρά της συμμετοχής, η ομαδικότητα και ο αμοιβαίος σεβασμός. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενθάρρυναν ο ένας τον άλλον, αναγνώριζαν την προσπάθεια των «αντιπάλων» και πανηγύριζαν κάθε όμορφη φάση, ανεξάρτητα από το ποια ομάδα σκόραρε.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά κατανόησαν ότι το ποδόσφαιρο —όπως και κάθε άθλημα— μπορεί να αποτελέσει γέφυρα συνεργασίας και αποδοχής. Το μήνυμα που κυριάρχησε ήταν ξεκάθαρο: παίζουμε μαζί, στηρίζουμε ο ένας τον άλλον και γινόμαστε όλοι φίλαθλοι της προσπάθειας, πέρα από διακρίσεις και αποκλεισμούς.

Παράλληλα, οι μεγαλύτερες τάξεις δημιούργησαν αφίσες και εικαστικές δημιουργίες με μηνύματα κατά της οπαδικής βίας και υπέρ της φιλίας. Τα έργα τους αναρτήθηκαν στους διαδρόμους του σχολείου, μεταφέροντας δυνατά μηνύματα σε όλη τη σχολική κοινότητα.

Επιστέγασμα των δράσεων μας ήταν η δημιουργία ενός βίντεο, το οποίο επιμελήθηκε ο εκπαιδευτικός κ. Δημήτρης Κωστής, με τη σύνθεση των πολύτιμων μηνυμάτων – δέσμευσης όλων των μαθητών για προώθηση του σεβασμού, της αποδοχής και της αλληλεγγύης επιτυγχάνοντας τον αρχικό σκοπό των δράσεων, της καλλιέργειας και ενίσχυσης του φίλαθλου πνεύματος, καθώς και της προώθησης μιας υγιούς και πολιτισμένης αθλητικής κουλτούρας.

Όλες οι δράσεις μας αποτέλεσαν μια σημαντική ευκαιρία για να ενισχύσουμε το μήνυμα ότι ο αθλητισμός ενώνει, διδάσκει αξίες και συμβάλλει στη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών.

Βίντεο για την Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Καλώς ήρθες Μάρτη!

Μέσα στην τάξη μας μιλήσαμε για τον ερχομό του Μάρτη και για τα όμορφα έθιμα της άνοιξης. Θυμηθήκαμε το έθιμο με το «μαρτάκι», το μικρό βραχιολάκι από άσπρη και κόκκινη κλωστή που φοράμε την πρώτη μέρα του Μαρτίου για καλή τύχη και προστασία από τον ήλιο.

Στη συνέχεια, πιάσαμε δουλειά! Με πολλή χαρά και συνεργασία πλέξαμε τα δικά μας «μαρτάκια». Όταν τελειώσαμε, βγήκαμε όλοι μαζί στην αυλή, στον ζεστό ήλιο, για να τα δοκιμάσουμε και να τα δείξουμε με περηφάνια.

Δεν σταματήσαμε όμως εκεί! Τραγουδήσαμε όλοι μαζί τα «Χελιδονίσματα», τα κάλαντα της άνοιξης, και γεμίσαμε την αυλή με χαρούμενες φωνές.

Η Γ’ τάξη σας εύχεται καλό μήνα, μια όμορφη και φωτεινή άνοιξη, γεμάτη υγεία, χαρά, λουλούδια και πολλές ξέγνοιαστες στιγμές κάτω από τον ήλιο!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Σιάσιου Μυρτώ

Έπαινος Συμμετοχής σε μαθητικό διαγωνισμό συγγραφής παραμυθιού

«Η Μελένια η εξερευνήτρια της Σύρου»

Τη φετινή σχολική χρονιά το Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας συμμετείχε με χαρά και δημιουργικότητα στη δράση – διαγωνισμό του ΚΕΠΕΑ Σύρου «Μια φορά και μια μέλισσα», η οποία ανέδειξε τη δύναμη της αφήγησης, της φαντασίας και της συνεργασίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εργάστηκαν συλλογικά για τη δημιουργία ενός πρωτότυπου κειμένου, αξιοποιώντας τις ιδέες, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους, σε ένα κλίμα αποδοχής και ενθάρρυνσης. Το παραμύθι μας είχε τον τίτλο: «Η Μελένια η εξερευνήτρια της Σύρου».

 Η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό αποτέλεσε μια πολύτιμη μαθησιακή εμπειρία. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν δημιουργικά, να καλλιεργήσουν τη γλωσσική τους ικανότητα και να ενισχύσουν την αυτοπεποίθησή τους. Η προσπάθειά τους αναγνωρίστηκε με Έπαινο Συμμετοχής, γεγονός που μας γέμισε υπερηφάνεια και χαρά.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της δράσης δημιουργήθηκαν και ερωτήσεις κατανόησης βασισμένες στο κείμενο των μαθητών, με στόχο την εμβάθυνση στο νόημα της ιστορίας και την ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης. Η διαδικασία αυτή βοήθησε τα παιδιά να αναστοχαστούν πάνω στο έργο τους και να δουν το κείμενό τους ως αφορμή για περαιτέρω μάθηση.
Ξεφυλλίστε και διαβάστε το κείμενο. Ελπίζουμε να σας αρέσει. Άραγε ποιες απαντήσεις θα μπορούσατε να δίνατε στο ερωτηματολόγιο κατανόησης; Καλή ανάγνωση!

Θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές μας για τη δημιουργικότητα και την προσπάθειά τους. Ευχαριστούμε το ΚΕΠΕΑ Σύρου για την όμορφη αυτή δράση και την ευκαιρία συμμετοχής.

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δημήτρης Κωστής 

Παίζουμε, Μαθαίνουμε και Γινόμαστε Καλοί Φίλαθλοι!- Παρουσίαση του αθλήματος της αντισφαίρισης

Με ιδιαίτερη χαρά την Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2026 υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας τον προπονητή κ. Χαράλαμπο Σαβρακίδη και πραγματοποιήσαμε μια ξεχωριστή αθλητική δράση με θέμα την επίδειξη του αθλήματος της αντισφαίρισης. Η δράση αυτή συνδέθηκε συμβολικά με την Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου, μια ημέρα αφιερωμένη στην προώθηση του σεβασμού, του ευ αγωνίζεσθαι και της σωστής αθλητικής συμπεριφοράς.
Μέσα από το τένις, ένα άθλημα που βασίζεται στον αυτοέλεγχο, τη συνεργασία και τον σεβασμό προς τον αντίπαλο και τους κανόνες, οι μαθητές κατανόησαν τη σημασία του να είμαστε φίλαθλοι τόσο μέσα όσο και έξω από τον αγωνιστικό χώρο.

Κατά τη διάρκεια της επίδειξης, τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, έμαθαν βασικές κινήσεις και κανόνες του αθλήματος, πώς να κρατούν τη ρακέτα, πώς να χτυπούν τη μπάλα και πώς να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους. Παράλληλα, συζητήθηκε η αξία της προσπάθειας, της αποδοχής της νίκης αλλά και της ήττας με σεβασμό και αξιοπρέπεια.

Η δράση ολοκληρώθηκε σε ένα κλίμα χαράς και ομαδικότητας, αφήνοντας στους μαθητές πολύτιμα μηνύματα για τον αθλητισμό και τη σημασία του φίλαθλου πνεύματος.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον κ. Χάρη Σαβρακίδη για την εξαιρετική του παρουσία!

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

«Ανακαλύπτω τον τόπο μου»-Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Α2 Τάξης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α τάξης την  Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου, στα πλαίσια της Ενότητας «Ο τόπος μου» του μαθήματος «Μελέτη Περιβάλλοντος», πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην πρωτεύουσα του νησιού μας.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στην Ερμούπολη και να επισκεφθούν αρκετά σημαντικά σημεία της. Πρώτος σταθμός το εργαστήριο λουκουμιών «Συκουτρής» όπου μας φιλοξένησε η κυρία Ντίνα και μας μίλησε για την ιστορία των λουκουμιών και την παραγωγή τους. Οι μικροί μαθητές γνώρισαν από κοντά την τέχνη της πιο γλυκιάς… παράδοσης της Σύρου.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την Έπαυλη του κυρίου Κοή όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν ένα ιστορικό νεοκλασικό αρχοντικό του 19ου αιώνα. Μάλιστα οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν και με γυαλιά εικονικής πραγματικότητας κάνοντας την ξενάγηση πιο παιγνιώδη και διαδραστική.

Τελευταία στάση της επίσκεψης το Ωδείο, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες  γνώρισαν την ιστορία της παραδοσιακής μουσικής, ήρθαν σε επαφή με μουσικά όργανα και είχαν την εμπειρία ενός στούντιο ηχογράφησης.

Τους ευχαριστούμε όλους θερμά για τη ζεστή φιλοξενία τους και τα υπέροχα κεράσματά τους!

Οι Εκπαιδευτικοί: Τσίγγανα Γεσθημανή, Στεφανίδη Δέσποινα

Εγγραφές μαθητών στην Α’ Τάξη 2026-2027

Λαμβάνοντας υπόψη  την απόφαση με Αριθμ. Φ.6/23967/Δ1 της 5-03-2025 και την Φ.6/23198/Δ1/25-2-2026 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ, οι αιτήσεις εγγραφής στα δημοτικά σχολεία  για το σχολικό έτος 2026-27, πραγματοποιούνται  από 2 Μαρτίου έως 23 Μαρτίου 2026. 
Έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) για υποβολή της αίτησης εγγραφής στην Α’ Τάξη ηλεκτρονικά.

Την ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής την υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.

Κατά το σχολικό έτος 2026-2027 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2020 έως και 31-12-2020.

Οι γονείς και κηδεμόνες, με τη χρήση των προσωπικών τους κωδικών TaxisNet, για να υποβάλλουν ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής και τα απαραίτητα δικαιολογητικά εισέρχονται στην ειδική πλατφόρμα:
«Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού», πατήστε εδώ: https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr

Αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία εγγραφών στην Α’ Δημοτικού και τη χρήση της πλατφόρμας μπορείτε να βρείτε στα παρακάτω αρχεία :

Εγκύκλιος Εγγραφών στην Α’ Δημοτικού 2026-2027

Οδηγίες χρήσης – Εγγραφή στην Α Δημοτικού

Συνοδευτικά Έγγραφα :

Για ζητήματα Εγγραφών Τηλέφωνο Επικοινωνίας : 2281043827

Η Διευθύντρια του Σχολείου

Κωνσταντίνα Τσοπάνη

Καλή Καθαρά Δευτέρα!

Το πέταγμα του χαρταετού την Καθαρά Δευτέρα είναι ένα από τα πιο αγαπημένα και συμβολικά έθιμα της ελληνικής παράδοσης.Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας στο μάθημα των Εικαστικών υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κ. Αναστασίας Νόττα ζωγράφισαν χαρταετούς γεμάτους χαρούμενα και ζωηρά χρώματα!

Οι ζωγραφιές των παιδιών ήταν ό,τι πιο όμορφο και ταιριαστό με το κλίμα των ημερών!

Καλή Καθαρά Δευτέρα και Καλή Σαρακοστή!!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νόττα Αναστασία