Τα αποθηκευτικά μέσα

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Δ’ τάξης γνώρισαν ορισμένα αποθηκευτικά μέσα, παλιά και νέα. Αναφερθήκαμε στα παρακάτω: δισκέτα, σκληρό δίσκο, CD, DVD, SSD δίσκο, USB stick και cloud. Κάναμε επίδειξη στην τάξη ορισμένων από αυτά. Ιδιαίτερα, είδαμε και μια δισκέτα την οποία διαλύσαμε για να δούμε στο εσωτερικό της. Συζητήσαμε ότι τα κύρια χαρακτηριστικά ενός αποθηκευτικού μέσου είναι η ταχύτητά του και η χωρητικότητά του. Είδαμε επίσης ότι τεχνικά μέσα εξελίσσονται…

ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες να γνωρίσουν αποθηκευτικά μέσα, ορισμένα που δεν χρησιμοποιούνται πια και ορισμένα σύγχρονα. Να αντιληφθούν ότι και τα αποθηκευτικά μέσα εξελίσσονται, κυρίως λόγω της ανάγκης σε χωρητικότητα. Να μάθουν ότι υπήρχε ένα αποθηκευτικό μέσο, η δισκέτα, που δεν θα χώραγε ούτε μια σημερινή φωτογραφία που θα “τραβάγαμε” με το κινητό μας. Να έρθουν σε επαφή με τις μονάδες μέτρησης χωρητικότητας B, KB, MB, GB, TB. Να αναγνωρίζουν εικόνες αποθηκευτικών μέσων μέσω της αναζήτησης. Να ασκηθούν στο πληκτρολόγιο. Να μάθουν τη διαχείριση σελίδων σε μια παρουσίαση (στο canva.com). Να συνεργαστούν για ένα κοινό έργο.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Συμμετοχή στον Διαγωνισμό animation του Αειφόρου Σχολείου-Δράση Ενεργού Πολίτη

Το Σχολείο μας με το Τμήμα Ένταξης συμμετέχει στον Διαγωνισμό animation του Αειφόρου Σχολείου: «Όλοι μαζί για τη Γη: σταθερό κλίμα, αισιόδοξο μέλλον».

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Τμήματος Ένταξης δημιούργησαν το animation με τίτλο: «Η Γη μιλά στα παιδιά» στο πλαίσιο των δράσεων του φιλοπεριβαλλοντικού σχολείου μας.

Στόχος η ενίσχυση της προσπάθειας του σχολείου μας να ενσωματώσει στην καθημερινή σχολική πράξη τις αρχές της Αειφορίας και της Εκπαίδευσης για την Κλιματική Αλλαγή, οραματιζόμενοι ένα καλύτερο μέλλον για όλους, σε έναν πλανήτη υγιή και ασφαλή από την κλιματική κρίση.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Κωστής Δημήτριος

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Τα Μέσα γραφής από τον πηλό μέχρι το τάμπλετ

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης ασχολήθηκαν με τα Μέσα Γραφής, από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας, από τον πηλό και την πέτρα μέχρι το χαρτί και την οθόνη αφής. Είδαμε σχετικά βίντεο και στη συνέχεια αποτυπώσαμε τα μέσα γραφής με εικόνες σε μια παρουσίαση στο canva.com. Επίσης, κατανείμαμε τα μέσα γραφής σε επιφάνειες και εργαλεία. Όλα αυτά, με μια αισθητική ματιά…

ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ’ τάξης να αντιληφθούν ότι τα μέσα γραφής ακολουθούν μια εξελικτική πορεία από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Να μάθουν για τα πιο σημαντικά μέσα γραφής και να είναι σε θέση να τα κατανείμουν σε επιφάνειες και εργαλεία. Να είναι σε θέση, στο πλαίσιο μιας παρουσίασης, να αναζητήσουν σχετικές εικόνες και να τις διαχειριστούν. Να ασκηθούν στην πληκτρολόγηση και στη μορφοποίηση κειμένου (επιλογή γραμματοσειράς, μέγεθος και χρώμα γραμμάτων). Να εξοικειωθούν με τη διαδικασία να ανοίγουν φυλλομετρητή και στη συνέχεια να ανοίγουν την εφαρμογή της παρουσίασης και να επιλέγουν το αρχείο τους.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Συμμετοχή του Σχολείου μας στο 8ο Μουσικό Μαθητικό Φεστιβάλ Λάρισας

Το σχολείο μας συμμετείχε με ιδιαίτερη χαρά στο 8ο Μουσικό Μαθητικό Φεστιβάλ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας, το οποίο πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 17/03/2026 και την Τετάρτη 18/03/2026, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας με θέμα: «Η Γη έχει Φωνή και τραγουδά με τα Παιδιά!».
Tο φετινό Μουσικό Μαθητικό Φεστιβάλ με τη συμμετοχή Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της χώρας μας, αλλά και σχολικών μονάδων της Ομογένειας, αναφέρεται πρωτίστως στα τραγούδια που έχουν ως θέμα το φυσικό περιβάλλον. Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών μας για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος ως θεμελιώδους ανθρώπινου δικαιώματος και βασικής προϋπόθεσης για έναν βιώσιμο κόσμο, ώστε, μέσα από τη μουσική δημιουργία και τη συλλογική έκφραση, να επιτευχθεί η διαμόρφωση στάσεων ενεργούς πολιτειότητας.

Το σχολείο μας συμμετείχε στο Φεστιβάλ διαδικτυακά με μια χορωδιακή συμμετοχή και με μια ορχηστρική συμμετοχή. Τη μουσική καθοδήγηση και προετοιμασία είχε αναλάβει η Μουσικός του Σχολείου μας κ. Μαρία Ζουδιανού, ενώ η συμμετοχή των παιδιών πραγματοποιήθηκε υπό την εποπτεία της Διευθύντριας μας κ. Κωνσταντίνας Τσοπάνη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μας προετοιμάστηκαν με ενθουσιασμό και φαντασία, δουλεύοντας συλλογικά, και θέλησαν μέσα από τη Μουσική, να μας θυμίσουν πόσο πολύτιμος είναι ο κόσμος που μοιραζόμαστε και πόσο σημαντικό είναι να τον προστατεύουμε.

Το μουσικό ταξίδι των παιδιών ξεκίνησε με τους μαθητές της ΣΤ2 Τάξης που παρουσίασαν το ορχηστρικό κομμάτι του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη Μάνου Χατζιδάκι με τίτλο «Η Βροχή», μια μελωδία που μας φέρνει κοντά στον παλμό της φύσης. Η βροχή είναι ένα από τα πιο όμορφα και πολύτιμα δώρα της φύσης. Και εμείς εδώ στις Κυκλάδες το γνωρίζουμε αυτό πολύ καλά. Ποτίζει τη γη, δίνει ζωή στα φυτά, γεμίζει τα ποτάμια και τις θάλασσες και κρατά τον φυσικό κύκλο της ζωής σε ισορροπία. Μέσα από τη μουσική αυτού του κομματιού μπορούμε να φανταστούμε τις πρώτες σταγόνες που πέφτουν απαλά στη γη και να νιώσουμε τη γαλήνη και την ομορφιά της φύσης. Με αυτή τη μουσική εικόνα της βροχής οι μαθητές θέλησαν να μας κάνουν να θυμηθούμε πόσο σημαντικό είναι να αγαπάμε και να προστατεύουμε το φυσικό περιβάλλον.
Γιατί όταν φροντίζουμε τη Γη, τότε κι εκείνη συνεχίζει να μας χαρίζει τα πιο όμορφα «τραγούδια» της.

Ακολούθησε το τραγούδι «What a Wonderful World», από τους μαθητές της Ε2 Τάξης. Το τραγούδι αυτό υμνεί την ομορφιά του κόσμου που μας περιβάλλει: τη φύση, τα χρώματα της γης, τον ουρανό, τα δέντρα και τη ζωή που ανθίζει γύρω μας. Μας θυμίζει ότι ο κόσμος είναι πραγματικά υπέροχος όταν τον κοιτάζουμε με αγάπη, ελπίδα και σεβασμό και οφείλουμε να φροντίζουμε με τις πράξεις μας να παραμείνει όμορφος και ζωντανός για τα παιδιά του σήμερα και του αύριο. Τη μουσική συμμετοχή μας την καταγράψαμε σε βίντεο, το οποίο επιμελήθηκε ο εκπαιδευτικός κ. Κωστής Δημήτρης.

Την Τρίτη 17 Μαρτίου συνδεθήκαμε ζωντανά με την αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας, όπου παρουσιάσαμε τη δράση μας. Η Διευθύντρια του Σχολείου μας απεύθυνε έναν χαιρετισμό σε όλους τους συμμετέχοντες του Φεστιβάλ και ακολούθησε η παρουσίαση της συμμετοχής μας η οποία είχε θερμή ανταπόκριση από τους παρευρισκομένους.

Συγχαρητήρια στους μαθητές και την εκπαιδευτικό κ.Ζουδιανού για την εξαιρετική αυτή μουσική παρουσίαση που επιτρέπει στα παιδιά να στείλουν το μήνυμα της αγάπης και της φροντίδας για τον πλανήτη μας, δίνοντας τη δική τους «φωνή» στη Γη.
Και ας συμφωνήσουμε όλοι ότι όταν τα παιδιά τραγουδούν για τη Γη, ο κόσμος γίνεται λίγο πιο φωτεινός, πιο πράσινος και πιο αισιόδοξος.

Βίντεο της συμμετοχής του Σχολείου μας στο 8ο Μουσικό Μαθητικό Φεστιβάλ

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός-Μουσική Επιμέλεια: Ζουδιανού Μαρία

Επιμέλεια βίντεο: Κωστής Δημήτρης

Τα παιδιά της Α’ τάξης με το ρομποτάκι Thymio

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης ασχολήθηκαν με το ρομποτάκι Thymio στη διάρκεια του μαθήματος της Πληροφορικής (ΤΠΕ). Κατ’ αρχάς συζητήσαμε για συσκευές που βλέπουμε γύρω μας και παρατηρούμε ότι λειτουργούν αυτόματα: μια πόρτα που ανοίγει από μόνη της όταν την πλησιάζουμε, μια βρύση που τρέχει το νερό μόλις βάλουμε το χεράκι μας κάτω από τη βρύση, ένα αυτοκίνητο που ηχεί όταν πλησιάζουμε εμπόδιο… Στη συνέχεια είδαμε το ρομποτάκι μας το Thymio κι αρχίσαμε να το προγραμματίζουμε. Το κάναμε να κινείται και να έχει χρώματα ανάλογα με τα πλήκτρα του τηλεχειριστήριου και στη συνέχεια, ανάλογα με το ποιον αισθητήρα πλησιάζουμε να ακούγεται άλλος ήχος και πάλι, να εμφανίζεται άλλο χρώμα…

ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Α’ τάξης να αναγνωρίζουν τους αυτοματισμούς γύρω τους και να μάθουν τη λέξη “αισθητήρας”. Να αντιληφθούν ότι χρειάζεται να προγραμματίζουμε το ρομποτάκι μας για να μας “ακούει” μετά. Να δουν για μια πρώτη φορά ένα προγραμματιστικό περιβάλλον και να συνειδητοποιήσουν ότι εκείνα τα ίδια δίνουν τις εντολές για την κίνηση, το χρώμα και τους ήχους του ρομπότ. Να μάθουν να χρησιμοποιούν τους αισθητήρες του ώστε το ρομπότ να ηχεί διαφορετικά ανάλογα με τον αισθητήρα που πλησιάζουν τα παιδιά. Να χαρούν καθοδηγώντας το ρομπότ!

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)

Εκπαιδευτική επίσκεψη Β’ Τάξης-Δράση φιλαναγνωσίας, δημιουργικής γραφής και εξωστρέφειας

Την Τετάρτη 11 Μαρτίου η Β’ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε εκδρομή στην Ερμούπολη, η οποία ήταν μια αληθινή περιπέτεια στον κόσμο της φαντασίας και της φιλίας. Η μέρα μας ξεκίνησε με μια πολύ ιδιαίτερη επίσκεψη στο 4ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ερμούπολης, όπου οι μαθητές μας έγιναν οι «πρεσβευτές» μιας δικής τους ιστορίας. Παρέδωσαν στα παιδιά της εκεί Β’ Τάξης τον «Κουρδιστή των ονείρων», μια ιστορία που ξεκίνησαν να γράφουν οι ίδιοι, αφήνοντάς την ημιτελή ως μια πρόσκληση δημιουργικής συνεργασίας. Οι δύο τάξεις έγιναν αμέσως μια μεγάλη παρέα, στρώθηκαν στο χαρτί και ζωγράφισαν μαζί τις εικόνες του παραμυθιού, ενώνοντας τα πινέλα και τις ιδέες τους

Η εξερεύνηση συνεχίστηκε στην Παιδική Βιβλιοθήκη, έναν χώρο που μοσχοβολούσε χαρτί και μελάνι. Εκεί, με έμπνευση από το αγαπημένο βιβλίο «Ο ραφτάκος των λέξεων», τα παιδιά συμμετείχαν σε μια διαδραστική δράση που τα ταξίδεψε στη δύναμη των λέξεων που ζεσταίνουν και παρηγορούν. Έπαιξαν, δημιούργησαν και ανακάλυψαν πώς οι λέξεις μπορούν να πλέξουν τις πιο όμορφες ιστορίες, ακριβώς όπως οι κλωστές του ραφτάκου.

Επιστρέψαμε στο σχολείο με το μυαλό γεμάτο εικόνες και την καρδιά γεμάτη νέα όνειρα, έχοντας ζήσει μια μέρα όπου τα βιβλία και οι φιλίες είχαν τον πρώτο λόγο.

Οι Εκπαιδευτικοί: Βακονδίου Μαριάννα, Κωστής Δημήτριος

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο, που τιμάται κάθε χρόνο στις 6 Μαρτίου, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια σειρά από δράσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από το σημαντικό αυτό κοινωνικό ζήτημα.

Πραγματοποιήθηκαν συζητήσεις μέσα στις τάξεις και επισημάνθηκε η σημασία της αλληλεγγύης, του σεβασμού, της αποδοχής της διαφορετικότητας και της ενεργού στάσης των μαθητών, ώστε να δημιουργείται ένα ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον για όλους. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν ομαδικές δραστηριότητες και βιωματικές ασκήσεις που στόχο είχαν την ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της θετικής επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών.

Στο πλαίσιο αυτών των δραστηριοτήτων το σχολείο μας με την Γ’ Τάξη συμμετείχε στο 11ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας, το οποίο πραγματοποιεί η Διεύθυνση ΠΕ Ν. Δράμας, σε συνεργασία με το Δήμο Δράμας, την Αντιπεριφέρεια Δράμας, το Χαμόγελο του Παιδιού και άλλους φορείς.

Οι μαθητές της Γ’ Τάξης με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, κ. Μυρτώς Σιάσιου και κ. Δημήτρη Κωστή, και με κεντρικό σύνθημα “Κανένας μόνος” “Kανένας σιωπηλός” “Όλοι ενωμένοι” δημιούργησαν ένα βίντεο που αποστείλαμε στο Φεστιβάλ για να συμπεριληφθεί στο συνεργατικό βίντεο της διοργάνωσης.

Μέσα από το βίντεο τα παιδιά με την αθωότητά τους επιτυγχάνουν την προώθηση της ενσυναίσθησης, της αποδοχής και της φιλίας μεταξύ των μαθητών στέλνοντας το μήνυμα ότι το σχολείο μας είναι ένας χώρος ασφάλειας, σεβασμού και συνεργασίας για όλους που ενθαρρύνει τους μαθητές να μιλούν, να στηρίζουν ο ένας τον άλλον και να συμβάλλουν ενεργά στην πρόληψη της σχολικής βίας.

Βίντεο της συμμετοχή του σχολείου μας στο 11ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας

Συμμετοχή στον Σχολικό Μαραθώνιο «Πάμε Ανακύκλωση»-Δράση Ενεργού Πολίτη

Το Σχολείο μας συμμετέχει στον Σχολικό Μαραθώνιο «Πάμε Ανακύκλωση», ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου μας, με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης στους μαθητές μέσα από την πράξη.

Οι μαθητές μας συμμετέχουν ενεργά σε δράσεις συλλογής και διαχωρισμού απορριμμάτων, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην ανακύκλωση πλαστικών και χαρτιού.

Στους χώρους του σχολείου έχουν τοποθετηθεί ειδικοί κάδοι ανακύκλωσης, όπου οι μαθητές μας με ιδιαίτερο ζήλο συγκεντρώνουν καθημερινά χαρτί και πλαστικό. Τα κιλά που συλλέγονται εντός των σχολικών μονάδων, μετατρέπονται σε πόντους επιβράβευσης για κάθε σχολείο. Ταυτόχρονα μπορούν και οι γονείς να ενισχύουν το σχολείο δωρίζοντας πόντους, μέσω της πλατφόρμας με τίτλο «ΣΧΟΛΕΙΑ» και link: followgreen.gr/syros-ermoupolis/contest.

Παράλληλα, σε γενικότερη βάση, στο σχολείο μας φροντίζουμε με κάθε ευκαιρία να ενημερώνουμε τα παιδιά για τις επιπτώσεις της ρύπανσης στο φυσικό περιβάλλον και να συζητούμε τρόπους με τους οποίους μπορούν να συμβάλουν και τα ίδια στην προστασία του ως ενεργοί πολίτες. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη ευρύτερης οικολογικής συνείδησης και υπεύθυνων στάσεων που θα συνοδεύουν τα παιδιά τόσο στο σχολείο όσο και στην καθημερινή τους ζωή.

Η συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών μας στο πρόγραμμα ανακύκλωσης είναι ιδιαίτερα ενθουσιώδης και συμβάλλει στη δημιουργία μίας βιώσιμης καθημερινότητας με πολλαπλά οφέλη στην κοινωνία και το περιβάλλον.

Μέσα από τέτοιες δράσεις, το σχολείο μας επιδιώκει να καλλιεργεί αξίες συνεργασίας, υπευθυνότητας και σεβασμού προς τη φύση.

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

«Οι δικές μας Οικοσυμμαχίες της Μεσογείου»

Στον όμιλο φιλαναγνωσίας και δημιουργικής γραφής «Βιβλιοταξιδευτές» του σχολείου μας, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν και να μελετήσουν το ξεχωριστό βιβλίο «Οικοσυμμαχίες της Μεσογείου» της Γιώτας Διάκου και της εικονογράφου Celine Dewas. Μέσα από τις ευαίσθητες και γεμάτες συμβολισμούς εικόνες του βιβλίου, τα παιδιά ταξίδεψαν στη Μεσόγειο και ανακάλυψαν τη σημασία της συνεργασίας στη φύση, τη δύναμη της αλληλεξάρτησης και την αξία της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.

Αφού μελέτησαν προσεκτικά τις εικόνες που μας παραχωρήθηκαν ευγενικά από την εικονογράφο, συζήτησαν, αντάλλαξαν ιδέες και προβληματισμούς και κατέγραψαν τα μηνύματά τους, οι μαθητές/μαθήτριες προχώρησαν στη δημιουργία της δικής τους αφίσας για συμμετοχή στη δράση του βιβλίου. Με έμπνευση, φαντασία και οικολογική ευαισθησία, αποτύπωσαν εικαστικά τις δικές τους «οικοσυμμαχίες», αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας ανθρώπου και φύσης.

Η δράση αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία δημιουργικής έκφρασης, καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας και ενίσχυσης της περιβαλλοντικής συνείδησης.

Οι «Βιβλιοταξιδευτές» απέδειξαν πως το βιβλίο μπορεί να γίνει αφορμή για σκέψη, έμπνευση και ουσιαστική δράση, δίνοντας φωνή στις ιδέες και στα όνειρα των παιδιών για έναν πιο βιώσιμο κόσμο.

Ο Εκπαιδευτικός: Δημήτρης Κωστής

Από την αντιγραφή – επικόλληση στην… πόλη

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής (ΤΠΕ) ζωγράφισαν τις δικές τους πόλεις. Κι όπως αναφέρει κι ο τίτλος του άρθρου αυτού, ξεκίνησαν με μια και μόνο πολυκατοικία και στη συνέχεια… αντιγραφή – επικόλληση. Δεν έμειναν όμως σε αυτό. Κάθε καινούργια πολυκατοικία που προέκυπτε από μια απλή αντιγραφή τη χρωμάτισαν ξεχωριστά και στη συνέχεια εμπλούτισαν όμορφα ολόκληρη την πόλη.

ΣΤΟΧΟΙ: Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β’ τάξης να εξοικειωθούν με το άνοιγμα και το κλείσιμο μιας εφαρμογής και ενός αρχείου. Να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα της αποθήκευσης. Να διαχειριστούν το ποντίκι του υπολογιστή τους ώστε να μαρκάρουν σωστά ένα αντικείμενο. Να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τη διαδικασία της αντιγραφής – επικόλλησης. Να διαχειριστούν εικόνες – αντικείμενα (τοποθέτηση, αυξομείωση μεγέθους). Να δουν και με μια αισθητική ματιά το έργο τους. Να συνεργαστούν και να χαρούν με το αποτέλεσμα της δουλειάς τους.

Μαρία Ιωσηφίδου – εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΤΠΕ)