Χριστουγεννιάτικες ιστορίες κάτω από το δέντρο των «Βιβλιοταξιδευτών»

Την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου, στον Όμιλο φιλαναγνωσίας και δημιουργικής γραφής «Βιβλιοταξιδευτές», η ατμόσφαιρα γέμισε με τη μαγεία των Χριστουγέννων. Τα παιδιά, με χαμόγελα και ενθουσιασμό, απόλαυσαν ζεστή σοκολάτα και μικρά γλυκίσματα κάτω από το στολισμένο χριστουγεννιάτικο δέντρο, δημιουργώντας ένα ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον που θύμιζε γιορτινή αγκαλιά.

Η συνάντησή μας περιλάμβανε την ανάγνωση δύο ξεχωριστών βιβλίων: «Το σκοταδάκι που φοβόταν» και «Το κορίτσι με τα σπίρτα», βιβλία που έφεραν με χαρά συμμετέχοντες του Ομίλου στα πλαίσια των δράσεων αυτού του μήνα. Μέσα από τις ιστορίες αυτές, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως ο φόβος, η μοναξιά, η ελπίδα και η δύναμη της αγάπης. Ακολούθησε ουσιαστική συζήτηση και ανάλυση, όπου τα παιδιά εξέφρασαν σκέψεις και συναισθήματα, συνδέοντας τα μηνύματα των βιβλίων με το βαθύτερο νόημα των γιορτών: την προσφορά, την αλληλεγγύη και τη φροντίδα για τον συνάνθρωπο.

Η δράση ολοκληρώθηκε με δημιουργική γραφή. Τα παιδιά έγραψαν το δικό τους γράμμα στον Άγιο Βασίλη, συμμετέχοντας με χαρά στη χριστουγεννιάτικη δράση των ΕΛΤΑ «ELTA HoHoHo».

Ήταν μια εμπειρία γεμάτη φαντασία, συναίσθημα και δημιουργικότητα, που μας υπενθύμισε πως τα Χριστούγεννα είναι, πάνω απ’ όλα, μια γιορτή καρδιάς.

Ο Εκπαιδευτικός: Κωστής Δημήτριος

Εκπαιδευτική δράση Αλληλογραφίας-Α2 Τάξη

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και με στόχο την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων, της δημιουργικότητας και της κοινωνικής αλληλεπίδρασης το τμήμα Α 2 του σχολείου μας υλοποίησε εκπαιδευτική δράση αλληλογραφίας με το  Δημοτικό σχολείου Κοντιά της Λήμνου.

Πιο αναλυτικά, οι μαθητές και οι μαθήτριές μας κλήθηκαν να δημιουργήσουν ευχετήριες κάρτες ενόψει των γιορτών για να τις στείλουμε στο σχολείο της Λήμνου. Συνοδευτικά με τις κάρτες σκεφτήκαμε και στείλαμε και από ένα κέρασμα, με την ευγενική προσφορά του Συλλόγου Γονέων του Σχολείου μας, παραδοσιακά τοπικά γλυκίσματα της Σύρου για τους μαθητές και τις μαθήτριες του άλλου σχολείου.

Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας των καρτών επικράτησε έντονος ενθουσιασμός και ανυπομονησία για την αποστολή τους. Ανάλογο κλίμα και εντονότερος ενθουσιασμός εκφράστηκε  από όλα  τα παιδιά όταν έλαβαν τις κάρτες από το σχολείο της Λήμνου. Αξίζει να σημειωθεί πως μαζί με τις κάρτες λάβαμε και ένα μικρό συμβολικό δωράκι για κάθε μαθητή-μαθήτρια, καθώς και ένα τοπικό παραδοσιακό κέρασμα της Λήμνου. 
Τους ευχαριστούμε θερμά!

Οι Εκπαιδευτικοί: Τσίγγανα Γεσθημανή, Στεφανίδη Δέσποινα

Αναμνηστικά συμμετοχής – Αυτό που μας ενώνει, πάει…πάρκο!

Οι μαθητές της Β Τάξης του σχολείου μας με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Βακονδίου Μαριάννα και Κωστή Δημήτρη συμμετείχαν στη δημιουργία βίντεο και το παρουσίασαν στη διαδικτυακή συνάντηση που διοργάνωνε το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Γενισέας Ξάνθης, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία. Αποσπάσματα από όλα τα έργα των συμμετεχόντων σχολείων παρουσιάστηκαν στη συνάντηση και δόθηκε η δυνατότητα να επικοινωνήσουν οι μαθητές σε μια γιορταστική ατμόσφαιρα. Για τη δράση αυτή παραλάβαμε αναμνηστικές βεβαιώσεις συμμετοχής.

Μία ακόμη πρωτοβουλία του σχολείου μας στο πλαίσιο της ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής και της εξωστρέφειας της σχολικής μας μονάδας.

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς  για αυτήν τη σημαντική πρωτοβουλία, ευαισθητοποίησης και ενσυναίσθησης.

Αναμνηστικό Συμμετοχής Μαθητή

Βεβαίωση Συμμετοχής Σχολείου

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

«Επισκεπτήριο Αγάπης 2025»

Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, η Β και η Γ τάξη του σχολείου μας συμμετείχαν στη δράση  «Επισκεπτήριο Αγάπης 2025», δημιουργώντας χειροποίητες κάρτες γεμάτες χρώμα, ευχές και αγάπη για να σταλούν σε ασθενείς των Αντικαρκινικών νοσοκομείων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες, με πολλή φαντασία και ενθουσιασμό, έγραψαν μηνύματα ελπίδας, αισιοδοξίας και συμπαράστασης, αποδεικνύοντας έμπρακτα τι σημαίνει προσφορά και αλληλεγγύη.

Η δράση αυτή έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής ευθύνης. Μέσα από μια απλή αλλά ουσιαστική πράξη, έμαθαν πως ένα μικρό μήνυμα μπορεί να γίνει μεγάλη πηγή χαράς για κάποιον που το έχει ανάγκη.

Οι κάρτες σχεδιάστηκαν με προσοχή και αγάπη, μετατρέποντας τη δημιουργική διαδικασία σε μάθημα ζωής.


Το «Επισκεπτήριο Αγάπης 2025» αποτέλεσε για το σχολείο μας μια σημαντική εμπειρία συνεργασίας, καλλιέργειας αξιών και ενεργού συμμετοχής σε μια δράση με κοινωνικό αντίκτυπο. Ευχόμαστε τέτοιες πρωτοβουλίες να συνεχίσουν να εμπνέουν μικρούς και μεγάλους.

Οι Εκπαιδευτικοί: Βακονδίου Μαριάννα, Σιάσιου Μύρτώ, Κωστής Δημήτριος

ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ-«Τρέχω για την Ειρήνη»

Μετά την επιτυχημένη συμμετοχή του σχολείου μας στη φετινή Πανελλαδική Σχολική Σκυταλοδρομία «Τρέχω για την ΕΙΡΗΝΗ» στο πλαίσιο της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2025, της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Αθλητισμού και του Ευρωπαϊκού Προγράμματος “BEACTIVE” της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού του ΥΠΑΙΘΑ, οι διοργανωτές φορείς μας απέστειλαν ψηφιακό αναμνηστικό δίπλωμα καθώς και το παρακάτω μήνυμα το οποίο σας παραθέτουμε:

«Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, αγαπητά μας παιδιά,

Το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία, το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα #BEACTIVE καθώς και τα Μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης των σχολικών δράσεων εκφράζουν για ακόμη μία φορά τα θερμά τους συγχαρητήρια προς τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου σας, καθώς και προς εσάς τους εκπαιδευτικούς που
συμμετείχατε στην Πανελλαδική Σχολική Σκυταλοδρομία «Τρέχω για την ΕΙΡΗΝΗ» 2025.

Μαζί με το παρόν μήνυμα, σας αποστέλλουμε τα ψηφιακά αναμνηστικά διπλώματα για όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που έλαβαν μέρος στη δράση.
Επιπλέον, αποστέλλεται και ένα αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής για το αρχείο του σχολείου σας, μία σκυτάλη καθώς και η αφίσα της φετινής Σκυταλοδρομίας.

Συγχαρητήρια σε όλους για αυτήν την όμορφη προσπάθεια και τη δυναμική συμμετοχή!

Να είστε καλά.
Καλές γιορτές!

Από τη διοργανώτρια ομάδα»

Η Διεύθυνση του Σχολείου

“Οι κρύπτες της βιοποικιλότητας” – Υλοποίηση Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Tην Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025 η Δ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική δράση στα πλαίσια της υλοποίησης του εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο: «Οι κρύπτες της βιοποικιλότητας». Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Οι κρύπτες της βιοποικιλότητας” υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της Πρωτοβουλίας του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, Cycladic Identity, με φορέα υλοποίησης την ΚΟΙΝΣΕΠ Kavilia Cooperativa και σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Σύρου Ερμούπολης.

Στόχος να δημιουργηθεί μια νέα “κιβωτός” για την κυκλαδική βιοποικιλότητα, σε συνεργασία με ένα δίκτυο σχολείων από όλα τα νησιά των Κυκλάδων.

Το σχολείο μας είναι ένα από τα 20 σχολεία που έχει επιλεγεί να συμμετάσχει στο Πρόγραμμα.

Έτσι την Παρασκευή οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ τάξης μαζί με τις εκπαιδευτικούς κ. Καγιάφα Μαρία και κ. Καρακόττα Μαίρη, ξεκίνησαν πεζή περιήγηση στην ευρύτερη περιοχή της Ποσειδωνίας συνοδευόμενοι από τους υπεύθυνους του ΚΕΠΕΑ Σύρου. Οι μαθητές μας άκουσαν, έμαθαν, παρατήρησαν και άρχισαν να καταγράφουν διάφορα είδη της χλωρίδας και της πανίδας της περιοχής.

Στόχος να δημιουργήσουν κρύπτες με αυτά τα είδη, και όχι μόνο, και να τις κρύψουν καλά… για να τις ανακαλύψουν μετά οι GEOCACHERS όλου του κόσμου. Θα δημιουργεί δηλαδή και για τους επόμενους μαθητές του νησιού ένα παιχνίδι θησαυρού, θα λέγαμε, που διασώζει τη βιοποικιλότητα και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά των Κυκλάδων.

Η δράση αυτή εντάσσεται στο Σχέδιο Δράσεων του Σχολείου μας για την Ενίσχυση της Ενεργού Πολιτειότητας και συγκεκριμένα για την επίτευξη του Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης που αφορά την Τοπική Γεωγραφία, του 3ου Στόχου Βιώσιμης Ανάπτυξης : Καλή Υγεία και Ευημερία, του 13ου : Δράση για το κλίμα και του 15ου : Ζωή στη Στεριά.

Οι Εκπαιδευτικοί: Καγιάφα Μαρία, Καρακόττα Μαίρη

«Τεχνικές Χαλάρωσης για την Πρόληψη και τον Έλεγχο του Στρες»

Σύμφωνα με τον παιδαγωγικό σχεδιασμό εκπαιδευτικών δράσεων του σχολείου μας και στο πλαίσιο προαγωγής της γενικής υγείας και ιδιαίτερα της ψυχικής υγείας, σήμερα Τρίτη 9 Δεκεμβρίου, είχαμε τη χαρά και την τιμή να επισκεφθούν το σχολείο μας επαγγελματίες Υγείας του Νοσοκομείου Σύρου και να ενημερώσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ1 ΚΑΙ ΣΤ2 τάξης για το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Τεχνικές Χαλάρωσης για την Πρόληψη και τον Έλεγχο του Στρες».  

Στη σημερινή εποχή με τους έντονους ρυθμούς ζωής είναι ωφέλιμο να φροντίζουμε για την ψυχική ενδυνάμωση των παιδιών και την θωράκισή τους ως προς την αντιμετώπιση στρεσογόνων καταστάσεων που μπορεί να βιώσουν, και σε αυτό αποσκοπούσε η υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος. Στην προσπάθεια αυτή μεγάλη  σημασία διαδραματίζει  η εκμάθηση κάποιων απλών και ακίνδυνων τεχνικών χαλάρωσης για την πρόληψη και τη διαχείριση του στρες τις οποίες θα μπορούν οι μαθητές να χρησιμοποιούν σε όλη τους τη ζωή.

Θερμές ευχαριστίες στην κα Γιακουμή Ευαγγελία και στην κα Βουλούκου Γεωργία, Επαγγελματίες Υγείας του Νοσοκομείου Σύρου, για τις τόσο ενδιαφέρουσες πληροφορίες και συμβουλές που παρέθεσαν στους μαθητές μας καθώς και για τον εξαιρετικό τρόπο παρουσίασής τους.

Η Διευθύντρια του Σχολείου

Η Κούπα της Ευγνωμοσύνης-Γ Τάξη

Καθώς πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ τάξης θέλησαν να συζητήσουν και να πούνε ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ σε όλα όσα τους έκαναν ευτυχισμένους αυτό το έτος. Για τον λόγο αυτό, μοιραστήκαμε τις σκέψεις μας και αποφασίσαμε ο καθένας να φτιάξει τη δική του κούπα ευγνωμοσύνης.
Το κάθε παιδί έφτιαξε τα δικά του ζαχαρωτά (marshmallow) όπου έγραψε για αυτά τα οποία είναι ευγνώμων όπως υγεία, οικογένεια, φίλους κλπ. Στη συνέχεια, τα έριξε μέσα στην κούπα με τη “ζεστή σοκολάτα” και αμέσως αναμνήσεις θαλπωρής και ζεστασιάς απλώθηκαν τριγύρω!
Με τη δραστηριότητα αυτή ερχόμαστε πιο κοντά στο πνεύμα των Χριστουγέννων και των θετικών σκέψεων.

Η ευγνωμοσύνη είναι στάση ζωής!

Η Εκπαιδευτικός: Σιάσιου Μυρτώ

Η Ε2 δημιουργεί και στολίζει …

Η τάξη Ε2 του σχολείου μας αποφάσισε να στολίσει το δέντρο της τάξης με στολίδια χειροποίητα και χρωματιστά, με μπόλικο γκλίτερ και γιορτινή διάθεση!

Ακούσαμε χριστουγεννιάτικες επιτυχίες, πλάσαμε ζύμη, ψήσαμε και καλλιτεχνήσαμε! Και στο τέλος στολίσαμε το δεντράκι μας. Και του χρόνου με υγεία…

Οι Εκπαιδευτικοί: Ρούσσου Λουίζα, Καρακόττα Μαίρη